  • 1. Data: 2018-09-10 04:37:24
    Temat: Systemy automatyki stop/start
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    ... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

    Aby wystartowac samochod z silnikiem 1.5litra i 4cylindry potrzeba tyle
    benzyny co spala on na wolnych obrotach w zaledwie 7 sekund.

    https://youtu.be/dFImHhNwbJo

  • 2. Data: 2018-09-10 10:52:50
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Pszemol pisze:

> [...]
    >
    > Aby wystartowac samochod z silnikiem 1.5litra i 4cylindry potrzeba tyle
    > benzyny co spala on na wolnych obrotach w zaledwie 7 sekund.

    ale nie samą benzyną samochód żyje
    ile wtedy się skraca żywotność pozostałych elementów samochodu?
    jak to wychodzi w bilansie kosztowym i ekologicznym?

  • 3. Data: 2018-09-10 11:06:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cyklista" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Pszemol pisze:

    >ale nie samą benzyną samochód żyje
    >ile wtedy się skraca żywotność pozostałych elementów samochodu?
    >jak to wychodzi w bilansie kosztowym i ekologicznym?

    Bendix, tulejki i szczotki rozrusznika cierpia - czyli naprawa na
    godzine, w przyszlosci 200zl.

    Bardziej moze wk* drobne opoznienie w ruszaniu - a za toba 5
    samochodow smrodzi przez sekunde wiecej, a szosty przez 100s :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-09-10 11:57:26
    Od: p...@g...com

    --Bendix, tulejki i szczotki rozrusznika cierpia - czyli naprawa na
    godzine, w przyszlosci 200zl.

    regeneracja ukladu w 4 letnim VW to w ASO 1400 pln do tego znajomy wybulil na nowy
    akumulator (AGM) ponad tysiaka bo podobno system juz dlugo szwankowal i aku padl :-)

    --Bardziej moze wk* drobne opoznienie w ruszaniu - a za toba 5 samochodow smrodzi
    przez sekunde wiecej, a szosty przez 100s :-)

    dla diesli to teoretycznie 3-5% przy czym bardzo chcialbym zobaczyc te testy bo
    ostatnio wiarygodnosc przemyslu samochodowaego spadla :-) jak wyjdzie realnie 2% to
    bym sie nie zdziwil ...

  • 5. Data: 2018-09-10 12:13:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >regeneracja ukladu w 4 letnim VW to w ASO 1400 pln do tego znajomy
    >wybulil na nowy akumulator (AGM) ponad tysiaka bo podobno system juz

    ALe czemu pojechal do ASO ? :-)

> [...]

    >te testy bo ostatnio wiarygodnosc przemyslu samochodowaego spadla :-)
    >jak wyjdzie realnie 2% to bym sie nie zdziwil ...

    Moja vectra na swiatlach pali jakies 1.1-1.4l/h.
    a przy 50km/h to pali bardzo niewiele w/g komputera, wiec oszczednosc
    po miescie moglaby byc spora.

    Tylko moj but jest nieoszczedny z natury :-)

    Do tego dochodzi kwestia rozgrzania katalizatora - czy przez
    wychlodzenie on nie wypuszcza wiecej trucizn ?

    I filtra DPF ...

    J.

  • 6. Data: 2018-09-10 12:35:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.09.2018 o 04:37, Pszemol pisze:

    > ... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.
    >
    > Aby wystartowac samochod z silnikiem 1.5litra i 4cylindry potrzeba tyle
    > benzyny co spala on na wolnych obrotach w zaledwie 7 sekund.
    No nie wiem. Czy te wszystkie eko-srekologiczne wynalazki dają
    rzeczywisty efekt?
    Jakby doliczyć ujemne skutki wywołane częstym gaszeniem i zapalaniem
    silnika to pewnie okaże się, że oszczędzamy 4-8% paliwa, a tracimy tyle
    a tyle na trwałości podzespołów i w końcu takie auto więcej generuje
    uciążliwości dla środowiska, niż bez tego start-stop.
    Ja tu widzę analogię do likwidacji poczciwych żarówek wolframowych.
    LED i świetlówki miały być takie trwałe i takie świetnie, a nie są.
    Poza tym samo zużycie paliwa tych nowych aut też mnie jakoś nie napawa
    optymizmem. Żona kupiła auto z downsizingowym silnikiem 1,2 120 KM i żre
    on na dojazdach dom-praca-zakupy-itd powyżej 8 litrów. Jak zaczynałem
    moją przygodę z motoryzacją, to syrena też tyle paliła a te dwa pojazdy
    dzieli 60 lat postępu technicznego.
    Jacek

  • 7. Data: 2018-09-10 13:07:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 Sep 2018 11:06:56 +0200, w <5b96344e$0$616$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "cyklista" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Bendix, tulejki i szczotki rozrusznika cierpia - czyli naprawa na
    > godzine, w przyszlosci 200zl.

    A turbina?

  • 8. Data: 2018-09-10 13:10:28
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-09-10 o 04:37, Pszemol pisze:

> [...]
    >
    > Aby wystartowac samochod z silnikiem 1.5litra i 4cylindry potrzeba tyle
    > benzyny co spala on na wolnych obrotach w zaledwie 7 sekund.

    A jak to wygląda w przypadku Solarisów hybrydowych?
    Silnik gaśnie na jakieś 5-10 sekund postoju na przystanku i natychmiast
    po ruszeniu odpala. Na światłach nie gaśnie, chociaż stoi się dłużej ;)

    Strasznie jestem ciekawy jakie są rzeczywiste "oszczędności" miasta na
    autobusach hybrydowych, zwłaszcza solarisach.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2018-09-10 13:51:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Jak zaczynałem moją przygodę z motoryzacją, to syrena też tyle paliła
    >a te dwa pojazdy dzieli 60 lat postępu technicznego.

    Tylko ze Syrena nie miala 120KM.
    I nie wazyla 1300kg, ja tez bylem ze 40 lzejszy :-(

    Co do sensownosci tych 120KM to by mozna podyskutowac, ale ja akurat
    lubie dynamiczne auta.
    Tylko ze one po miescie pala duzo, ale czy to ich wina ? :-)

    Syrena ... czy ona nie palila co najmniej 10/100 ?

    J.

  • 11. Data: 2018-09-10 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > zaczynałem moją przygodę z motoryzacją, to syrena też tyle paliła a
    > te dwa pojazdy dzieli 60 lat postępu technicznego.

    Ja obserwuje te zmiany na przykładzie busów:
    kiedys mercedes 207D palił jakies 9l/100 (oczywiście jak sie jechało nim
    plus minus 90 na godzine, wyzej zaczynał się robic wir w silniku)

    Dzis podobnej wielkosci master z silnikiem 2,3 pali w trasie jakies
    7,3litra przy podobnych predkosciach.

    Tyle ze master jest zdecydowanie zwawszy.

    Wiec jakis postep jest.

    Ale: 207 kupilismy w roku 1990 w stanie agonalnym, zrobilismy remont
    silnika i następnie auto przejechało ponad milion kilometrów...i jeszcze
    poszło do ludzi... Mam watpliwości, czy którykolwiek z dzisiejszych busów
    byłby w stanie przezyć takie przebiegi...

    Do tej 207D kupilismy kiedys zapasowa skrzynie biegów - nigdy sie nie
    przydała.
    W masterach skrzynie po prostu padaja. Padały w poprzednim modelu, padaja
    i w tym nowszym. Co 100kkm proflaktycznie wymienia sie w nich olej...
    W ducato to samo - 400kkm i skrzynia buczy i pewnie niedługo bedzie
    trzeba wymieniac...

    W 207D nigdy o zadnej wymianie wtrysków nie było mowy.

    W ducato 2012 wymiana po maks 300-400kkm... Koszt to dobrych kilka tysi.

    Itp. itd...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch