  • 101. Data: 2011-08-02 18:11:57
    Temat: Re: Szanujmy policję...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 1 Aug 2011 22:29:01 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Bo prawym wyprzedzały mnie pojazdy i nie mogłem zjechać nań, a szybciej niż
    > 50km/h tam nie wolno.

    Ale miales zamiar zjechac w prawo, ktory to zamiar sygnalizowales we
    wlasciwy sposob ? :-)

    > Poza wyprzedzaniem na przejściu dla pieszych (500zł/10pkt)?

    9 pkt ? 10 to za omijanie bylo .

    J.

  • 102. Data: 2011-08-02 18:15:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, August 2, 2011, 6:06:36 PM, you wrote:

    > Dlaczego przedsiebiorca ? A zwykly czlowiek to juz nie musi ? :-)

    Zwykłego człowieka dotyczy mały kawałek ustawy o PDoOF i towszystko.
    Przedsiębiorca musi znać całą ustawę o PDoOF, o PTU, o ubezpieczeniach
    społecznych, o ubezpieczeniach zdrowotnych łącznie z poprawkami
    ogłoszonymi w ustawie o emeryturach i rentach itd.

    > Jak nie znasz na pamiec to nie znasz :-)

    Smęcisz.

    > Bo ja wiem .. wyprzedzanie skrecajacego w lewo .. czy to macenie wody, czy
    > proba ustalenia jak to wlasciwie w naszym prawie jest.

    A masz jakieś wątpliwości? Bo ja nigdy nie miałem.

    > Napisz kiedy mozna wyprzedzac na zakrecie. Ale z pamieci, bez zagladania do
    > ustawy.

    Jeśli nie jest oznaczony znakiem "niebezpieczny(e) zakręt(y)". I to
    jest w rozporządzeniu a nie ustawie. Poza tym - dochodzą linie i
    widoczność. Wystarczy?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 103. Data: 2011-08-02 18:20:26
    Od: to <t...@x...abc>

    begin kamil

    > A przyszło ci do głowy, że może jechali na interwencję i nie włączyli
    > koguta, żeby nie spłoszyć złodzieja dwie ulice dalej?

    Te wszystkie radiowozy łamiące często przepisy na ul. Puławskiej w
    godzinach wieczornych pewnie też nie chcą płoszyć złodzieja wracając na
    komendę. W sumie miałbym to gdzieś, bo jadą bezpiecznie, gdyby nie to, że
    co jakiś czas ustawiają się tam z radarem żeby łapać robiących dokładnie
    to samo co oni.

  • 104. Data: 2011-08-02 18:23:03
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    MHM wrote:

    > Niestety, masz taki zasrany obowiazek.

    To jest jeden z najbardziej debilnych przepisów w kodeksie. Ten kto nie
    wyłączył takiej sytuacji z "wyprzedzania na pasach" się chyba ze świnią
    na mózgi pozamieniał.

    Niech będzie pieszy - wejdzie na pasy, samochody się zatrzymają na
    obydwu pasach, żeby przepuścić, przejdzie... i co dalej?

    Mają tam stać do usranej śmierci?

    Bo szanse że ruszą idealnie równo, że przyspieszać będa idealnie tak
    samo - są ZEROWE. Co oznacza że któryś z nich MUSI wyprzedzać.

    Kurde, znam takie jedno przejście, aż mnie kusi żeby tam się na policję
    zaczaić i nagrać dziadów. Wyprzedzanie na pasach to zdaje się 10
    punktów i 500 pln, nie?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 105. Data: 2011-08-02 18:38:09
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:75064975.20110802181558@pik-net.pl>:

    > Jeśli nie jest oznaczony znakiem "niebezpieczny(e) zakręt(y)".

    To teraz poszukaj podstawy prawnej na to twierdzenie

    > I to jest w rozporządzeniu a nie ustawie.

    Taaa, jak wyżej.

    > Poza tym - dochodzą linie i widoczność.

    O masz...

    --
    Tomasz Nycz

  • 106. Data: 2011-08-02 19:00:50
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Aug 2011 23:15:52 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Z chęcią zobaczę, skoro już się tak chwalisz.

    Pewnie się nie nagrało, jak w wieży w Smoleńsku :P

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 107. Data: 2011-08-02 19:03:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-02 14:11, 'Tom N' pisze:

    > Mały kłamczuszek...

    :)

    > 17 lat temu przy znakach F i N nie było nic o sygnalizatorze S, natomiast
    > przy N było, że zawracanie jest dozwolone, chyba, że stoi "zakaz zawracania"
    >
    > Dopiero w 1999 znalazł się w rozporządzeniu zapis, że F i P zezwalają na
    > zawracanie, chyba, że stoi "zakaz zawracania" lub "S-3 w lewo"

    Też mi coś nie pasowało (z tym, że ja robiłem PJ jeszcze wcześniej
    - stary kodeks), tym bardziej, że zmiany w przepisach staram się
    śledzić, a nie opierać się na teoriach z pms :)

  • 108. Data: 2011-08-02 19:04:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 'Tom,

    Tuesday, August 2, 2011, 6:38:09 PM, you wrote:

    > To teraz poszukaj podstawy prawnej na to twierdzenie

    art. 24 ust. 7 pkt 2 ustawy. Rozporządzenia pod ręką nie mam a za
    leniwy jestem, żeby szukać. Na drodze nie muszę paragrafami rzucać.

    > Taaa, jak wyżej.

    Nieważne, gdzie jest w źródłach prawa - ważne, że wiem, gdzie nie
    wolno.

    > O masz...

    Co mam? Art. 24 ust. 1 pkt 1?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 109. Data: 2011-08-02 19:20:18
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:1953429320.20110802190404@pik-net.pl>:

    > art. 24 ust. 7 pkt 2 ustawy. Rozporządzenia pod ręką nie mam a za
    > leniwy jestem, żeby szukać. Na drodze nie muszę paragrafami rzucać.
    [...]
    > Nieważne, gdzie jest w źródłach prawa - ważne, że wiem, gdzie nie
    > wolno.

    Pewnie, że nieważne, tylko ciekawe dlaczego podkreśliłeś, że jest w
    rozporządzeniu, skoro J.F. Ci sugerował, że jest w ustawie.

    > Co mam? Art. 24 ust. 1 pkt 1?

    Nie musisz Roman, ale mimo wszystko rzucasz, tylko bardzo wybiórczo...

    A podsumowując wyprzedzanie na zakręcie oznaczonym znakiem ostrzegawczym
    jest dozwolone pod pewnymi warunkami -- może pora byś sobie je przypomniał?

    --
    Tomasz Nycz

  • 110. Data: 2011-08-02 20:17:57
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > nie, bo ten na prawym bedzie jechal przepisowo i pieszy zostawi mu dosc
    > miejsca na hamowanie. Ale ty juz nie bedziesz mial tego szczescia.

    Więc pytam czy pod lewy wejdzie ?! Jakaś różnica ?

    > Ewentualnie to nie bedzie pieszy tylko dziecko nsa rowerze .. wiem,
    > nieprzepisowo, ale czy sad podzieli twoje zdanie ?

    Jeszcze pies może wlecieć.