  • 11. Data: 2014-10-21 02:06:35
    Temat: Re: Szczelny zegarek - co i jak
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-18 19:03, PeJot pisze:

    > Jakieś pomysły, np. komora podciśnieniowa ?

    Lepiej komora nadciśnieniowa. Wsadzić tam zegarek, dopompować
    do środka powietrza (poczekać, aż zdąży przecisnąć się do zegarka
    przez nieszczelność), potem szybko przełożyć zegarek do wody
    i obejrzeć, skąd lecą bąbelki.

    P.

  • 12. Data: 2014-10-21 02:16:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrne napisał:

> [...]
    > do środka powietrza (poczekać, aż zdąży przecisnąć się do zegarka
    > przez nieszczelność), potem szybko przełożyć zegarek do wody

    Tylko że to nie musi być prawda. Miejsca, przez które najłatwiej
    wydostać się powietrzu z wnętrza, nie muszą być tożsame miejscom,
    którymi najłatwiej wnikać wodzie w przeciwnym kierunku.

    Jarek

    --
    Otwórzmy więc ich drzwi
    Zajrzyjmy im do wnętrza

  • 13. Data: 2014-10-21 21:17:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał
    W dniu 2014-10-20 08:38, J.F. pisze:

    >Właśnie robiłem co nie powinienem - obsługiwałem *przyciski pod
    >wodą*. teoretycznie tam powinny być oringi.

    Ale widac jakies slabe, skoro zakazuja obslugiwac.

    Tylko ... przed wymiana baterii tez pewnie obslugiwales.

    J.

  • 14. Data: 2014-10-21 21:20:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >żeby zachować szczelność trzeba po każdym otwarciu wymieniać
    >uszczelkę i tyle - tyko skąd ją wziąć?

    Przylaczam sie do pytania - szukam do Casio, dziura wewnetrzna cos
    35mm, srednica walka jakies 1mm.

    Czy moze kombinowac z jakas "uszczelka w plynie" ?

    J.

  • 15. Data: 2014-10-22 02:14:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."
    > 35mm, srednica walka jakies 1mm.

    http://www.google.pl/search?client=opera&q=oring+35x
    1&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

    Robert

  • 16. Data: 2014-10-22 06:30:10
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-10-21 21:17, J.F. pisze:

    > Ale widac jakies slabe, skoro zakazuja obslugiwac.
    >
    > Tylko ... przed wymiana baterii tez pewnie obslugiwales.

    Ale nie *pod* wodą.

    --
    P.Jankisz

  • 17. Data: 2014-10-23 04:24:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości
    "J.F."
    >http://www.google.pl/search?client=opera&q=oring+35
    x1&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

    Allegro, dziekuje, na to nie wpadlem.

    Ale google sie nie sprawdza, znajduje czy to 35x1,5, czy np
    20,35x1,78

    J.

  • 18. Data: 2014-10-23 08:56:51
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-10-23 04:24, J.F. pisze:

    > Ale google sie nie sprawdza, znajduje czy to 35x1,5, czy np
    > 20,35x1,78

    A zastanawiałeś się nad zrobieniem oringa ? Skoro są zestawy do tego,
    musi to jakoś działać, choć przy średnicy 1 mm niezbędne będą dobre oczy
    i dokładność.

    --
    P.Jankisz

  • 19. Data: 2014-11-04 19:28:48
    Temat: Re: Szczelny zegarek - co i jak: rozwiązanie
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-10-18 19:03, PeJot pisze:
    > Czołem. Jak po inżyniersku, ale dostępnymi dla ponadprzeciętnego
    > hobbysty metodami znaleźć miejsca gdzie przecieka zegarek

    Wygląda na to że przeciekały uszczelnienia przycisków. Oringi wyglądały
    na zdrowe, z resztą tak mały rozmiar w handlu ciężko dostępny.
    Rozebrałem wszystko, wymyłem kopertę, posmarowałem uszczelnienia
    przycisków smarem silikonowym i po złożeniu pulsometr nie przecieka.
    Swoją drogą nie wiem skąd bierze się zakaz używania przycisków pod wodą.
    Poza tym wygląda na to że tylko kwestią czasu jest, aby smary
    uszczelniające oringi przycisków zostały doszczętnie wypłukane.

    --
    P.Jankisz

  • 20. Data: 2014-11-04 20:02:02
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    PeJot wrote:

> [...]
    > przycisków pod wodą. Poza tym wygląda na to że tylko kwestią czasu
    > jest, aby smary uszczelniające oringi przycisków zostały doszczętnie

    jeśli naciskasz pod wodą to zwiększasz ciśnienie w środku a to może
    spowodować ujście powietrza, następnie puszczenie przycisku może
    spowodować podciśnienie w kopercie i zassanie odrobiny wody - nie musi
    tak być ale jednak coś w tym jest. poza tym ruch na uszczelce, kiedy
    jest pod wodą, może spowodować chwilowe jej rozszczelnienie zwłaszcza
    przy braku smaru - takie mam przebłyski

    jeffrey