  • 1. Data: 2010-04-25 17:08:37
    Temat: Szukam atrapy alarmu
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

    Witam!

    Szukam atrapy alarmu samochodowego, który można
    kupić jako rzecz gotową, bez konieczności składania.
    Chodzi mi o urządzenie, które można zamontować
    w samochodzie (może na rzep?), które w żaden sposób
    nie będzie ingerowało w elektronikę samochodu,
    ponieważ nie chcę stracić gwarancji.
    Mogłoby być zasilane np. na baterie AA/AAA
    i mogłabym je włączać/wyłączać ręcznie.
    Ważne żeby na zewnątrz wyglądało jak działający
    alarm, czyli miało migającą lampkę.

    Bardzo proszę o informacje na ten temat.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2010-04-25 17:30:21
    Temat: Re: Szukam atrapy alarmu
    Od: maciej debski <m...@b...pl>

    On Apr 25, 4:08 pm, "Ewa" <n...@w...pl> wrote:

    > Szukam atrapy alarmu samochodowego, kt ry mo na
    > kupi jako rzecz gotow , bez konieczno ci sk adania.
    > Chodzi mi o urz dzenie, kt re mo na zamontowa
    > w samochodzie (mo e na rzep?), kt re w aden spos b
    > nie b dzie ingerowa o w elektronik samochodu,
    > poniewa nie chc straci gwarancji.
    > Mog oby by zasilane np. na baterie AA/AAA
    > i mog abym je w cza /wy cza r cznie.
    > Wa ne eby na zewn trz wygl da o jak dzia aj cy
    > alarm, czyli mia o migaj c lampk .

    nie wiem gdzie szukac takiej (zasilanej z baterii i niezaleznej od
    zasilania samochodu) atrapy, obawiam sie jednak ze nie bedzie ona
    skutecznym straszakiem, bo takie cos rowniez wygladalo jak atrapa.
    jezeli udasz sie do specjalisty to zainstaluje ci on mrugajaca diode w
    desce rozdzielczej i nie bedzie to mialo wplywu na gwarancje.
    jezeli jednak jest to nowy samochod, a tak jest i ile dobrze rozumiem,
    to chyba warto zalozyc prosty alarm co da ci nie tylko ochrone przed
    jakims amatorem nocnej przejazdzki ale i wplynie na koszt
    ubezpieczenia.

    mac

  • 3. Data: 2010-04-25 18:13:12
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

    > nie wiem gdzie szukac takiej (zasilanej z baterii i niezaleznej od
    > zasilania samochodu) atrapy, obawiam sie jednak ze nie bedzie ona
    > skutecznym straszakiem, bo takie cos rowniez wygladalo jak atrapa.
    Chyba niekoniecznie.

    > jezeli udasz sie do specjalisty to zainstaluje ci on mrugajaca diode w
    > desce rozdzielczej i nie bedzie to mialo wplywu na gwarancje.
    Niestety, bedzie mialo wplyw, dowiadywalam sie.

> [...]
    > to chyba warto zalozyc prosty alarm co da ci nie tylko ochrone przed
    > jakims amatorem nocnej przejazdzki ale i wplynie na koszt
    Nie ma wyboru miedzy prostym i nieprostym alarmem. jest tylko jeden
    rodzaj alarmu, drogi. Na cene ubezpieczenia alarm nie wplywa.
    Tez sie dowiadywalam.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2010-04-25 19:01:13
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Ewa pisze:
    > Chyba niekoniecznie.
    atrapa alarmu nie zrobi "PIP,PIP" jak sie walnie w dach, wiec
    "niekoniecznie" - dotyczy dzieciaków i to z małym rozumkiem. Amatorzy,
    tacy którzy chociaż widzieli próbę kradzierzy - napweno sie nie przejmą
    diodką.

    > Na cene ubezpieczenia alarm nie wplywa.
    > Tez sie dowiadywalam.
    > chyba OC. pierwsze słyszę ze wAC obecność/nieobecność alarmu jest bez wpływy na
    składkę. chyba ze tojakiś ryczałt.

    W każdym sklepie elektronicznym, mozna kupić diodę zasilaną z 12V która
    po podłączeniu napięcia będize mrugać. ale jednak trzeba ją zasilić z
    instalacji samochodu. bez kopania... tylko z zapalniczki, albo z gniazda
    na radio, albo inne odbiorniki energi elektrycznej w samochodzie. tak
    wiec trochę trzeba pogrzebać, mimo to nie koniecznie zostaną ślady
    grzebania.

  • 5. Data: 2010-04-25 19:13:12
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

> [...]
    > "niekoniecznie" - dotyczy dzieciaków i to z małym rozumkiem. Amatorzy,
    > tacy którzy chociaż widzieli próbę kradzierzy - napweno sie nie przejmą
    W starym samochodzi miałam alarm (podobno bardzo dobry) i żadnego
    PIP, PIP przy uderzeniu w dach nie było. Niektóre alarmy reagują na
    rozhuśtanie samochodu, ale nie wszystkie. Część zabezpiecza przede
    wszystkim przed otwarciem drzwi, bagażnika i klapy silnika, mechanicznie.

    > jest bez wpływy na składkę. chyba ze tojakiś ryczałt.
    Jest pakiet, przy którym wystarczy immobilizer, który przy cenie
    samochodu do 50 tys. zł wystarczy i żaden dodatkowy alarm nie zmienia
    ceny ubezpieczenia.

    Nie pójdę na takie ryzyko.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 6. Data: 2010-04-25 19:45:58
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Ewa" <n...@w...pl> napisał

    > Nie pójdę na takie ryzyko.

    Niestety. Bedziesz musiala sprzedac te auto.
    Nie ryzykuj.

    --
    Hinek

  • 7. Data: 2010-04-25 20:00:56
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Ewa" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie pójdę na takie ryzyko.

    Weronika, to Ty ?

    --
    Picasso

  • 8. Data: 2010-04-25 20:11:17
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

    > Niestety. Bedziesz musiala sprzedac te auto.
    > Nie ryzykuj.

    Z powodu braku alarmu?

    Pozdrawiam
    (naprawdę) Ewa

  • 10. Data: 2010-04-25 20:25:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@b...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > to chyba warto zalozyc prosty alarm co da ci nie tylko ochrone przed
    > jakims amatorem nocnej przejazdzki ale i wplynie na koszt

    zlodzieje twierdza, ze jedyna rzecz jaka potrafi ich powstrzymac, to
    zabezpieczenia mechaniczne.
    Moze wiec warto zalozyc zwykłą blokade skrzyni biegów - to napewno nie
    wplynie na gwarancje na auto.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 9. Data: 2010-04-25 20:25:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Hinek h...@a...pl.invalid ...

    > Niestety. Bedziesz musiala sprzedac te auto.
    > Nie ryzykuj.

    jest jeszcze opatentowany sposób z dzieckiem...