  • 41. Data: 2019-04-01 11:13:17
    Temat: Re: Szukam odtwarzacza DVD
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 1 Apr 2019 10:53:03 +0200, w <5ca1d167$0$511$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Jacek" <j...@j...com.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał

    > Jak/czym przegrać płyty DVD na dysk tak żeby przepisały się także
    > zsynchrinizowane napisy z możliwością ich włączania/wyłączania
    > i wyboru pomiędzy np. angielskim i polskim?
    > Jeśli znasz prosty sposób, to proszę podaj.

    Jest kilka sposobów, ale nie wiem co twój telewizor odtwarza.
    Odtwarza mp4, mkv?
    Najprościej do mp4/mkv ze ścieżkami subtitles. Da się nawet bez rekompresji,
    czyli szybko i bezstratnie.

    > Jeszcze korzystam ze starego laptopa Lenovo R61. Na "codzień" używam
    > Win XP Pro, ale na innym dysku SSD mam Win 10 Pro, na razie instalowany
    > co 30 dni.
    > Co w tej sytuacji powinienem zrobić?

    1. Sprawdzić czy TV ma obsługę DLNA.
    2. Jeżeli tak, to postawić na PC np. Universal Media Server (są też inne, ale
    akurat ten znam). A nawet i tego nie trzeba, bo Win ma wbudowany media server,
    jest on dosyć słaby, ale zapewne wystarczy.

    > Nie upieram się przy kupnie odtwarzacza DVD, ale oglądanie filmów (fabularnych,
    > seriali) na telewizorze byloby dużo wygodniejsze. Jeśli istnieje inny, prosty
    sposób,
    > to chętnie zastosuję.

    No to musisz wybrać albo przegranie albo media serwer. Można też jednocześnie.
    Sprawdź najpierw czy TV wspiera DLNA (czyli czyta przez sieć, bo rozumiem masz
    w domu sieć lokalną?).

    > P.S.
    > 1) Laptop nie ma wyjścia HDMI, tylko wyjście tradycyjne na zewnętrzny monitor.
    > 2) nie wiem czy telewizor ma wejście D-SUB, nie zostało wyszukane w danych
    > technicznych, ale może źle szukam
    > 3) nie wiem czy telewizor ma DLNA, jak wyżej.
    > Mogę ewentualnie zamieścić spis danych technicznych, ale to zajmie trochę miejsca.
    > Mój telewizor to KDL43WD750 LED SONY.

    https://www.displayspecifications.com/en/model/445e4
    a9

    Czyli powinien mieć. Czyli masz wszystko co potrzebne.
    Na Win dodaj w WMP jakieś pliki do biblioteki i przetestuj odtwarzanie na TV
    przez sieć lokalną różnych plików filmowych czy zdjęć.
    Tutoriale znajdziesz na youtube, jest to proste.

  • 42. Data: 2019-04-01 11:13:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 1 Apr 2019 10:35:45 +0200, w <q7sih1$2ai$1@node1.news.atman.pl>, robot
    <a...@o...pl> napisał(-a):

    > Miały w standardzie. Chociaż mov to nie byłbym pewien.

    Niekonicznie. Xvid to chińczyki obsługiwały, ale mp4 nie -- przynajmniej do
    czasu gdy interesowałem się tematem.

  • 43. Data: 2019-04-01 11:34:43
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał

    Przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie moim problemem. :-)

    > Jest kilka sposobów, ale nie wiem co twój telewizor odtwarza.
    > Odtwarza mp4, mkv?
    Odtwarza mp4, nie odtwarza mkv - muszę robić konwersję do avi.

    > Najprościej do mp4/mkv ze ścieżkami subtitles. Da się nawet bez rekompresji,
    > czyli szybko i bezstratnie.
    Jak/czym?
    Znalezienie działającego programu MKV -> AVI zajęło mi trochę czasu.
    (jako mkv ściągą mi się czasami filmiki z YouTube, z kursów językowych)

    > https://www.displayspecifications.com/en/model/445e4
    a9
    Dodatkowe dzięki.

> [...]
    > przez sieć lokalną różnych plików filmowych czy zdjęć.
    > Tutoriale znajdziesz na youtube, jest to proste.
    Nigdy nie korzystałem z połączenia mojego telewizora "bezpośrednio" z Internetem,
    chociaż wiem, że taka możliwość istnieje. (natomiast nie ma przeglądarki).
    Programy TV odbieram za pośrednictwem dekodera UHD88, podłączonego
    do routera.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 44. Data: 2019-04-01 11:51:05
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Nie mam pojęcia jak wysyłać cokolwiek z laptopa na TV za pośrednictwem
    WiFi?
    Może za pomocą kabla? Mam kabel do podłączenia do RJ-45 w laptopie.
    Gdzie go podłączyć w telewizorze? Będzie dzialać? Niczego nie zepsuję?

    Jacek

  • 45. Data: 2019-04-01 12:01:45
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@j...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Może za pomocą kabla? Mam kabel do podłączenia do RJ-45 w laptopie.
    > Gdzie go podłączyć w telewizorze? Będzie dzialać? Niczego nie zepsuję?
    Przepraszam, że pytałem. Zalazłem z tyłu telewizora (mam trochę utrudniony
    dostęp) 3 porty Euro, LAN i (chyba) HDMI.

    Teraz, jak rozumiem, muszę znalęźć na Youtube jak wysłać coś tym kablem
    z WMP do telewizora. Mam nadzieję, że niczego nie zepsuję.:-)

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 46. Data: 2019-04-01 12:37:01
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

> [...]
    >
    > Teraz, jak rozumiem, muszę znalęźć na Youtube jak wysłać coś tym kablem
    > z WMP do telewizora. Mam nadzieję, że niczego nie zepsuję.:-)

    Ikonka połączenia laptopa z telewizorem przy pomocy kabla ma żółty wykrzyknik
    i dymek z napisem: Stan: Ograniczenie lub brak łączności, a po rozwinięciu:
    "Możesz nie mieć dostępu do internetu lub niektórych zasobów sieciowych.
    Ten problem wystąpił ponieważ sieć nie przypisała adresu sieciowego do tego
    komputera".
    Po wybraniu szczegóły:
    Adres IP: 169.254.67.95 , Maska podsieci: 255.255.0.0
    Wygląda na to, że to połączenie jest traktowane jak próba połączenia z Internetem,
    chociaż "normalne" połączenie ( i ikonka) działa prawidłowo.

    Za mało wiem żeby robić takie rzeczy.:-(

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 47. Data: 2019-04-01 15:13:06
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał

    > Jest kilka sposobów, ale nie wiem co twój telewizor odtwarza.
    > Odtwarza mp4, mkv?
    > Najprościej do mp4/mkv ze ścieżkami subtitles. Da się nawet bez rekompresji,
    > czyli szybko i bezstratnie.

    Czy zanim uda mi się (mam nadzieję) przebrnąć przez bezpośrednie
    przesyłanie plików z laptopa do telewizora, podać mi chociaż jedną
    ze wspomnianych wyżej metod do mp4 ze ścieżkami subtitles?
    Mógłbym wtedy korzystać z zewnętrznego dysku z zasilaniem, o którym
    pisałem.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 48. Data: 2019-04-01 15:47:09
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-04-01 o 11:13, r...@k...pl pisze:

    > Niekonicznie. Xvid to chińczyki obsługiwały, ale mp4 nie -- przynajmniej do
    > czasu gdy interesowałem się tematem.

    W sumie ja tez mogę coś źle pamiętać.

  • 49. Data: 2019-04-01 15:57:37
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-03-31 o 11:51, Jacek pisze:
> [...]
    > aktywną grupę, to chętnie skorzystam.
    >
    > Mam dużą bibliotekę płyt DVD z filmam i serialami, które
    > gromadziłem w celu nauki języków obcych. Stąd bardzo
    > ważne było dla mnie żeby nagrania umożliwiały wybór napisów
    > do równoczesnego odtwarzania.
    >
    > Mam telewizor KDL43WD750 LED SONY.
    > Teraz mam więcej czasu ichciałbym móc oglądać te filmy
    > na TV zamiast na komputerze, bo to jest dużo wygodniejsze.
    > Czy ktoś mógłby doradzić odtwarzacz DVD współpracujący
    > z tym telewizorem, której oprogramowanie umożliwiałoby
    > wybór napisów. Cena, w granicach rozsądku, nie jest bardzo

    Nie czytałem całego wątku. Ale czy nie lepiej kupić do tego odtwarzacz Blu-ray?
    Będziesz wtedy mógł odtwarzać i DVD i Blu-ray.

  • 50. Data: 2019-04-01 17:18:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >z Internetem,
    >chociaż "normalne" połączenie ( i ikonka) działa prawidłowo.

    169.costam to Windows nadaje, jak mu sie pobranie adresu IP przez DHCP
    nie uda.

    Czyli komunikat jakby prawidlowy - siec (router) nie przypisala adresu
    sieciowego do laptopa.

    Tylko kto mialby przypisac - telewizor ?

    J.