  • 11. Data: 2009-04-29 19:38:24
    Temat: Re: Szybkie metody kompresji
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Wed, 29 Apr 2009 21:36:12 +0200 Sulsa <s...@d...me> wrote:

    > LZW przetestowalem i jest co najmniej o rzad wielkosci za wolny, a nie
    > mam juz pomyslu jak przyspieszyc implementacje. Jednak mysle, ze duzo
    > juz sie nie da wyciagnac bo lzw wyszlo mi jakies 30 razy wolniejsze od
    > run-length encoding, a to ostatnie to bardzo prosty algorytm. Mam
    > jeszcze zamiar sprobowac lz77, niby to prawie to samo co lzw ale moze
    > bedzie szybciej(brak slownika, ktory wydaje mi sie wszystko
    > zpowalnia).

    Jak masz zaimplementowany ten słownik? Wg mnie tylko drzewo trie jest
    sensowne w LZW.

    w.

    PS. W LZ77 też jest słownik! To pewna część ostatnio zakodowanych
    danych -- i cały czas się zmienia; wyszukiwanie najdłuższego
    prefiksu jest dość trudne.

    --
    Kupię: http://wm.ite.pl/kupie.html

  • 12. Data: 2009-04-30 17:06:43
    Od: Sulsa <s...@d...me>

    On Wed, 29 Apr 2009 21:38:24 +0200
    Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

    > Jak masz zaimplementowany ten słownik? Wg mnie tylko drzewo trie jest
    > sensowne w LZW.

    Slownik to std::map z c++. Z tego co wiem jest on zaimplementowany na
    drzewie binarnym. co to za drzewo trie? Mozesz pokazac jakiegos linka?

    > w.
    >
    > PS. W LZ77 też jest słownik! To pewna część ostatnio zakodowanych
    > danych -- i cały czas się zmienia; wyszukiwanie najdłuższego
    > prefiksu jest dość trudne.

    hmm, to niezbyt dobrze bo ja juz nie mam pomyslow.

  • 13. Data: 2009-05-05 08:44:24
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Thu, 30 Apr 2009 19:06:43 +0200 Sulsa <s...@d...me> wrote:

    > Slownik to std::map z c++.

    Czyli najpewniej drzewo czerwono-czarne. Czas rzędu O(k lg n), gdzie
    k długość prefiksu, n liczba elementów w mapie.

    > Z tego co wiem jest on zaimplementowany na
    > drzewie binarnym. co to za drzewo trie? Mozesz pokazac jakiegos linka?

    Na wikipedii na ten przykład jest opis. Czas rzędu O(k); trywialna
    implementacja takiego drzewo, szczególnie że potrzebujesz jedynie
    dwóch operacji: INSERT, SEARCH.

    w.

    --
    Kupię: http://wm.ite.pl/kupie.html

  • 14. Data: 2009-05-05 21:02:35
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

> [...]

    > jeszcze zamiar sprobowac lz77, niby to prawie to samo co lzw ale moze
    > bedzie szybciej(brak slownika, ktory wydaje mi sie wszystko

    Dzisiaj przypomniałem sobie jeszcze o LZP -- to algorytm zaprojektowany
    do szybkiej kompresji. Na polskiej wikipedii jest artykuł, na stronie
    autora natomiast znajdziesz wszystkie papiery.

    Aczkolwiek moje eksperymenty nie dały dobrych efektów -- z tym,
    że testowałem kompresję tekstów naturalnych. Z obrazkami może być
    lepiej, warto spróbować, szczególnie że implementacja jest bardzo
    prosta.

    w.

    --
    Kupię: http://wm.ite.pl/kupie.html

  • 15. Data: 2009-05-09 13:02:25
    Od: Sulsa <s...@d...me>

    On Tue, 5 May 2009 23:02:35 +0200
> [...]

    > że testowałem kompresję tekstów naturalnych. Z obrazkami może być
    > lepiej, warto spróbować, szczególnie że implementacja jest bardzo

    Ok, wielkie dzieki. Ja testowalem jeszcze lzw ze slownikiem w postaci
    tablicy hashujacej i przyspieszylo to 0.5 sekundy jednak dalej jest
    to wynik nie wystarczajacy. Kod ze strony http://www.fastlz.org/
    osiaga w moich zastosowaniach jakies 0.1s. Jednak nie odpowiada mi
    licencja tego kodu, a niestety "opis" alogrytmu jest jedynie w postaci
    kodu, wiec nie bardzo moge go zrozumiec -- to jest niestety przypadlosc
    wielu projektow open sourcowych, ich programisic gotowi sa chyba
    uwierzyc, ze kod jest tak samo czytelny jak dobra dokumentacja.

  • 16. Data: 2009-05-09 13:07:16
    Od: Sulsa <s...@d...me>

    On Tue, 5 May 2009 23:02:35 +0200
    Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

    > --
    > Kupię: http://wm.ite.pl/kupie.html

    Jezeli proboje wejsc na jaka kolwiek podstrone inna niz podana w
    linku twojej strony domowej to wywala komunikat:
    Forbidden

    You don't have permission to access /buddyzm/slownik/index.html on this
    server.

  • 17. Data: 2009-05-09 13:08:51
    Od: Sulsa <s...@d...me>

    a jezeli chodzi o to co chcesz kupic to tu masz tanio(bez nosnika)
    http://www.mp3panda.com/artist257072/Tomasz-Kubiak/