  • 1. Data: 2018-10-18 20:35:06
    Temat: [TOT] zima
    Od: jestem po drukarkach 'POPiS/EU <N...@g...pl>

    czemu przy takich niewyobrażalnych sukcesach kc-ue
    producenci nie potrafią skonstruować silnika który szybko się nagrzewa?
    i takich co by jakoś napędzane voltage szybko rozmrażały szyby?

    takie pytanie (nie znam się) czy zmieniając kąt zapłonu można silnik
    szybko nagrzać? czy raczej zatrzeć?

    czy istnieją jakieś samochody z w/w?

  • 2. Data: 2018-10-18 21:57:58
    Temat: Re: [TOT] zima
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.10.2018 o 20:35, jestem po drukarkach 'POPiS/EU pisze:
    > czemu przy takich niewyobrażalnych sukcesach kc-ue
    > producenci nie potrafią skonstruować silnika który szybko się nagrzewa?
    Co znaczy szybko? 2 minuty, to jest szybko, czy powoli?
    Ja, jak jadę wcześnie rano i droga jest pusta i mogę depnąć, to mam już
    ciepło po 2 minutach. Silnik pracuje wtedy z jakąś tam mocą i się
    nagrzewa. Jak jadę po godz. 6, jak już auta jadą w sznurku i działają
    światła, to przy zalecanym teraz ecodrivingu, gdzie każdy naciska gaz,
    jakby pedał parzył i silnik pracuje na 5% mocy, to zaczynam mieć ciepło
    po ponad 5 minutach. Nie ma mocy, to i ciepła nie ma.

    > i takich co by jakoś napędzane voltage szybko rozmrażały szyby?
    >
    > takie pytanie (nie znam się) czy zmieniając kąt zapłonu można silnik
    > szybko nagrzać? czy raczej zatrzeć?
    >
    > czy istnieją jakieś samochody z w/w?
    Kup se auto z podgrzewanymi siedzeniami, przynajmniej w zadek będziesz
    miał od razu ciepło.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-10-19 07:25:33
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Sa auta, które mają podgrzewane szyby, np Ford. Czasem w nawiewach montowane są
    dodatkowe elektryczne nagrzewnice.

  • 4. Data: 2018-10-19 07:58:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > producenci nie potrafią skonstruować silnika który szybko się nagrzewa?
    > i takich co by jakoś napędzane voltage szybko rozmrażały szyby?
    to są pytania egzystencjalne. można stworzyć bufor-termos dla cieczy
    chłodzącej. Jak silnik jest gorący - napełniać, w momencie startu -
    opróżniać. Nagrzewnice cieczy chłodzącej i powietrza w kabinie -
    elektryczne istnieją. PRzy okazji może znasz odpowiedź na pytanie
    dlaczego samochody nie mają zewnętrzynych poduszek powietrznych? Albo
    dlaczego pasażerowie samolotów nie mają spadochronów. albo dlaczego nie
    produkuje się aut tylko na LPG (ew. rozruch na benzynie)

    ToMasz

  • 5. Data: 2018-10-19 08:26:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jestem po drukarkach 'POPiS/EU" napisał w wiadomości grup
    >czemu przy takich niewyobrażalnych sukcesach kc-ue
    >producenci nie potrafią skonstruować silnika który szybko się
    >nagrzewa?

    Bo celem silnika jest napedzanie pojazdu, a nie nagrzewanie sie.
    Grzanie silnika to jest strata energii, wiec co sie dziwic, ze
    producenci robia odwrotnie ..

    >i takich co by jakoś napędzane voltage szybko rozmrażały szyby?

    Przeciez sa.

    J.

  • 6. Data: 2018-10-19 12:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > naciska gaz, jakby pedał parzył i silnik pracuje na 5% mocy, to
    > zaczynam mieć ciepło po ponad 5 minutach. Nie ma mocy, to i ciepła

    Mam nadzieje ze piszesz o benzynie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 7. Data: 2018-10-19 12:06:34
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-10-18 o 20:35, jestem po drukarkach 'POPiS/EU pisze:
> [...]
    > i takich co by jakoś napędzane voltage szybko rozmrażały szyby?
    >
    > takie pytanie (nie znam się) czy zmieniając kąt zapłonu można silnik

    Już wymyślili podgrzewaną przednią szybę, siedzenia i kierownicę.
    Naprawdę jest ok :-)
    T.

  • 8. Data: 2018-10-19 12:06:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Oct 2018 21:57:58 +0200, Jacek

    > Kup se auto z podgrzewanymi siedzeniami, przynajmniej w zadek będziesz
    > miał od razu ciepło.

    Przecież na takie wymagania to jest np. webasto które teoretycznie można
    zamontować do każdego auta. Ja sobie kupiłem auto w którym w standardzie
    się ogrzewanie w zimie (a także klimatyzację w lato) ze smartfona
    uruchamia. Więc wsiadam do ciepłego auta w zimie i chłodnego w lato. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2018-10-19 15:12:32
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 19 października 2018 05:06:37 UTC-5 użytkownik T. napisał:

    > Już wymyślili podgrzewaną przednią szybę, siedzenia i kierownicę.
    > Naprawdę jest ok :-)

    Bloki silnika tez sa nagrzewane.
    Moje auto ma nawet dwie wtyczki dyndajace sobie spod maski :)
    A na parkingach sa gniazdka zeby sie podpiac :)

  • 10. Data: 2018-10-19 20:05:17
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 19.10.2018 o 15:12, s...@g...com pisze:

    > A na parkingach sa gniazdka zeby sie podpiac :)
    Chyba, kurde, w Norwegii, tej!