  • 531. Data: 2009-12-10 08:23:17
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    y>> Tyle że sumaryczny ruch przy statystycznych użytkownikach jest

    > R = a * I (a - współczynnik Twojej proporcji)

    > R - jest limitem, a I już nie jest :) czemu?

    Strasznie mądry jesteś. Precież nie wiemy jakie jest a w tej chwili.

  • 532. Data: 2009-12-11 12:32:17
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 9 Dec 2009 17:55:14 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
    > A co do przyzwyczajeń - w prawie każdej firmie jaką znam jest fax. Bo ich
    > kontrahenci niektórzy inaczej nie potrafią :), pomimo że mają komputer i
    > dostęp do internetu.

    Bo dużo szybciej i wygodniej jest puścić fax niż bawić się w skanowanie,
    mailowanie i zatykanie przy okazji internetu podczas wysyłki.

    > Zresztą klasyczna telefonia stacjonarna dziś też w sumie istnieje siłą
    > rozpędu.

    Jakoś telefonia stacjonarna rzadziej "pada" niż intenet - jak dla mnie nic
    dziwnego że niemal każda mniejsza firma taką kupuje. Natomiast w dużych
    firmach, które już mogą skutecznie negocjować SLA ze swoimi providerami,
    z reguły już od dawna jest wyłącznie telefonia IP.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 533. Data: 2009-12-11 12:48:22
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2009-12-11 13:32, Jacek Osiecki pisze:
    (...)
    > Bo dużo szybciej i wygodniej jest puścić fax niż bawić się w skanowanie,
    > mailowanie i zatykanie przy okazji internetu podczas wysyłki.

    Zgadza się

> [...]
    > firmach, które już mogą skutecznie negocjować SLA ze swoimi providerami,
    > z reguły już od dawna jest wyłącznie telefonia IP.

    Bądź ISDN, który to podobno się nie sprawdził ;)

  • 534. Data: 2009-12-12 11:58:27
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 03.12.2009 21:28 użytkownik Jacek Osiecki napisał :

    > Home to zawsze był dziwny - przynajmniej swego czasu autoryzacja SMTP była
    > opcją... Nie wiem co za dziwne pobudki ich skłoniły do tak absurdalnego
    > posunięcia, ale cóż - ich sprawa...
    >
    > A co do exima i submission - całe 4 linijki:
    >
    > local_interfaces = 0.0.0.0.25 : 0.0.0.0.587
    >
    > i w acl_check_mail:
    >
    > deny condition = ${if eq{$interface_port}{587}}
    > !authenticated = *
    > message = Wymagane uwierzytelnienie SMTP / SMTP authentication required

    Albo tak. W szczególności warto zwrócić uwagę na ostatnią linijkę dla
    zgodności z RFC.

    daemon_smtp_ports = smtp : 587

    (...)

    deny condition = ${if eq {$interface_port}{587} {yes}{no} }
    !authenticated = *
    message = 530 SMTP AUTH required over port 587

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 535. Data: 2009-12-12 12:31:11
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 01.12.2009 19:10 użytkownik Wojciech Puchar napisał :
    > Dodatkowo załączam nagranie:
    >
    > http://www.tensor.gdynia.pl/~wojtek/tpsablokuje.wav

    A o takich wynalazkach jak kompresja słyszał?

  • 536. Data: 2009-12-12 13:11:57
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Jakoś telefonia stacjonarna rzadziej "pada" niż intenet - jak dla mnie nic

    jak dobrze zrobione to jedno i drugie praktycznie nie.

    > dziwnego że niemal każda mniejsza firma taką kupuje. Natomiast w dużych
    > firmach, które już mogą skutecznie negocjować SLA ze swoimi providerami,
    > z reguły już od dawna jest wyłącznie telefonia IP.

    Zależy co to są dla Ciebie duże. jeśli mówimy o średnich (powiedzmy 20-100
    ludzi) większość ma klasyczną.

  • 537. Data: 2009-12-12 13:12:26
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    y>

    > Bądź ISDN, który to podobno się nie sprawdził ;)

    Sprawdził się - wyłacznie do telefonii. Proponuje zrób to choć raz i czytaj
    dokładnie co pisze.

  • 538. Data: 2009-12-12 14:34:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Wojciech Puchar pisze:
    (...)

    > Sprawdził się - wyłacznie do telefonii.

    Nie tylko, ale Ty oczywiście będziesz twierdził co innego.

    > Proponuje zrób to choć raz i czytaj dokładnie co pisze.

    Czytałem i nadal czekam na uzasadnienie Twoich twierdzeń,
    że ISDN "nigdy globalnie nie zrealizowało swoich założeń".

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 539. Data: 2009-12-12 16:07:31
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 02.12.2009 23:48 użytkownik Pawel Malachowski napisał :
    > 2. domyślne zablokowanie wychodzącego SMTP z opcją łatwego
    > odblokowania i znaczne ograniczenie skali problemu (+ew. ryzyko
    > utraty paru pieniących się jak mydełko klientów).

    Ryzyko? Raczej zysk. ;-)

  • 540. Data: 2009-12-12 20:46:31
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 02.12.2009 08:38 użytkownik Ghost napisał :

    > Użytkownik "Wojciech Puchar" <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał w
    > wiadomości news:1259739357.320965@wojteks.tensor.gdynia.pl...

    > No ale niestety zlamales prawo publikujac, kolezko. Nawet nie wolno bylo
    > Ci nagrywac, oni Ciebie ostrzegli Ty ich nie.

    Jedna z obiegowych bzdur. Wolno Ci nagrywać bez żadnego ostrzeżenia
    wszystko co jest przeznaczone dla Twoich uszu.