  • 61. Data: 2011-09-15 15:22:22
    Temat: Re: TVN turbo
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tadeusz" napisał w
    Użytkownik "to" <> napisał w wiadomości ...
    > begin Marcin \"Kenickie\" Mydlak

    > Ciężko powiedzieć. Wyartykułowanie takiego idiotyzmu po pijaku można
    > by
    > jeszcze zrozumieć, jeśli natomiast wygenerowałeś to na trzeźwo, to
    > szczerze współczuję.

    >Ciekawe czy dalej byś tak współczuł jakby taki pijany debil
    >zabił samochodem kogoś ci bliskiego...

    Tu nie chodzi o wspolczucie, ale jest pelno slownikow i publikacji
    gdzie mozna sobie sprawdzic znaczenie slow morderstwo i premedytacja.

    J.

  • 62. Data: 2011-09-15 15:28:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Excite" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2011-09-15 11:48, to pisze:

    >Idąc tym tokiem rozumowania to gdy kibole leją kogoś maczetami i
    >dojdzie do śmierci ofiary to również powinniśmy mówić o wypadku
    >śmiertelnym a nie morderstwie. No bo przecież oni nie chcą zabić a
    >jedynie zranić.

    I czesto tak jest. Nasze prawo rozroznia zabojstwo, pobicie ze
    skutkiem smiertelnym, uzycie niebezpiecznego narzedzia, nieumyslne
    spowodowanie smierci, nieumyslne w wypadku komunikacyjnym, nieumyslne
    w wypadku po pijaku, sprowadzenie ryzyka katastrofy itp.

    Mozesz sobie doczytac w KK jakie groza kary ... i IMO calkiem
    rozsadnie dobrane sa.

    Tylko moze nieco praktyka sadowa je wypaczyla ... ale moze i dobrze ..

    J.

  • 63. Data: 2011-09-15 15:35:42
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-15, Bartek Kacprzak <b...@g...com> wrote:

    > Czyli stawiasz znak rownosci pomiedzy pijanym i trzezwym kierowca?

    Nie, po prostu nie zgadzam się ze znakiem równości pomiędzy wsiadaniem
    za kółku po kielichu i zabójstwem.

    > Czy jednakowo prowadzisz samochod na trzezwo i po wypiciu?

    Musiałbym sprawdzić. Na podstawie innych doświadczeń jestem przekonany,
    że tak do jednego promila w normalnych warunkach jestem w stanie jechać
    równie bezpiecznie. Od razu zastrzegę: mam na myśli prawdopodobieństwo
    spowodowania wypadku przeze mnie, wiadomo że wolniej zareaguję na
    wyjeżdżającego z poporządkowanej czy zataczającego się pieszego. Ale to
    nie są normalne codzienne warunki oraz niewyspany czy mocno przeziębiony
    również będę wolniej reagował. Inna sprawa, że mi po alkoholu nie odwala
    i ja jechałbym dużo wolniej i ostrożniej, wiem że nie wszyscy tak mają.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 64. Data: 2011-09-15 15:37:37
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-15, Excite <n...@n...bedzie.pl> wrote:

    > Idąc tym tokiem rozumowania to gdy kibole leją kogoś maczetami i dojdzie
    > do śmierci ofiary to również powinniśmy mówić o wypadku śmiertelnym a
    > nie morderstwie. No bo przecież oni nie chcą zabić a jedynie zranić.

    Pamiętaj, że prawo rozróżnia zabójstwo od pobicia ze skutkiem
    śmiertelnym. (wcale nie twierdzę, że akurat lanie maczetami pod to
    podpada)

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 65. Data: 2011-09-15 15:37:52
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 15/09/2011 14:08, Arek wrote:

    > To wszystko jest dość płynne. Czy, gdy ktoś strzelający na oślep w tłum,
    > kogoś trafi, to był to wypadek czy zabójstwo? Przecież nie planował
    > zabić nikogo konkretnie, strzelał na oślep. Jazda po pijaku odrobinę
    > przypomina taką sytuację. Tak jak osoba strzelająca powinna być
    > świadoma, że kogoś trafi, tak ktoś pijany za kółkiem powinien być
    > świadomy, ze może kogoś trafić. Nawet jak nie planował zrobić tej
    > konkretnie ofierze, która ucierpiała

    Strzelający w tłum robi to myśląc "chcę kogoś trafić". Pijany kierowca
    robi to zapewne z myślą "chcę dojechać cało do domu i nikogo po drodze
    nie trafić".

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 66. Data: 2011-09-15 15:39:58
    Od: Olo <a...@d...pl>

    W dniu 2011-09-15 08:45, Ariusz pisze:

    > NA POCZĄTEK BY NIE WYSZŁO, ŻE BRONIĘ LUB POPIERAM TAKIE ZACHOWANIE
    > JESTEM JAK NAJBARDZIEJ PRZECIWNY PIJANYM KIEROWCĄ...

    kierowCOM!!! rrrwwwaa!!!

  • 67. Data: 2011-09-15 15:49:43
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-15 15:39, Olo pisze:

    > kierowCOM!!! rrrwwwaa!!!

    no tak - oczywiście przeciw wszystkim wszystkim.

    Ariusz

  • 68. Data: 2011-09-15 16:01:30
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-15 15:37, kamil pisze:

    > Strzelający w tłum robi to myśląc "chcę kogoś trafić". Pijany kierowca
    > robi to zapewne z myślą "chcę dojechać cało do domu i nikogo po drodze
    > nie trafić".

    Ja tam czytać w myślach nie potrafię i nie wiem co myślał strzelający do
    tłumu, może chciał sobie postrzelać, może kogoś nastraszyć (jak ten z
    serwisu saaba) itp.

    Natomiast, w jednym i drugim przypadku wprawiasz w niekontrolowany ruch
    jakieś niebezpieczne dla otoczenia żelastwo. W jednym i drugim przypadku
    sprawca jest świadom na jakie niebezpieczeństwo naraża swoje otoczenie.

    A.

  • 69. Data: 2011-09-15 16:09:58
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Tadeusz

    > kretyński to ty jesteś...
    > bo jakoś nie potrafisz dyskutować bez emocjonalnych osobistych
    > "wycieczek"

    Merytoryczna dyskusja z idiotyzmami mija się z celem, bo nobilituje te
    idiotyzmy do rangi sensownych poglądów. Idiotyzmy należy nazywać po
    imieniu.

    > dla tego kto zginął i jego bliskich różnica między "zabójcą" a
    > "mordercą" jest nieistotna - i tylko oni mogą określić prawdziwy ból po
    > jego stracie i wymiar tej straty a nie jakiś tam sąd, który nie zawsze
    > jest obiektywny a czasem nawet akt sprawy dokładnie nie przeczyta

    To jest kara za czyn, a nie za czyjś ból.

    > Sądzić powinien ten kto najwięcej stracił i najwięcej cierpi po
    > zdarzeniu, dopiero wtedy sprawca nie miałby większych praw i przywilejów
    > niż pokrzywdzony!

    Bzdura. Widzę, że mentalnie pozostałeś w średniowieczu.

  • 70. Data: 2011-09-15 16:10:50
    Od: to <t...@x...abc>

    begin kamil

    > Zaskakujące jest u Cavallino poszanowanie i wiara w sądy w świetle tego,
    > jak traktuje te głupie i źle ustanowione przepisy ruchu drogowego
    > zapierdalając w swojej kijance ile uzna za stosowne.

    Jakie by nie były, to ich wyrok będzie bardziej obiektywny niż wyrok
    rozsierdzonych krewnych ofiary.