  • 21. Data: 2019-01-29 13:05:56
    Temat: Re: Takie ogłoszonko
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-29 o 12:45, Lisciasty pisze:

    > Te soju to jakiś ichni bimber, tak? To jest rakotwórcze?

    Zwierzęta też bywają pijane.
    Tak wyglądają po zjedzeniu sfermentowanych owoców.
    https://youtu.be/AIDJ-sTuoO8?t=101

    WM

  • 22. Data: 2019-01-29 14:51:24
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > Znam osobę, która ma dysleksję i dysortografię.
    > Psycholodzy radzą osobom dysfunkcyjnym robienie z wady zalety.
    > Ortografia przyjazna dla wszystkich daje poczucie misji.
    > To społeczeństwo ma się dostosować do nich, nie oni do społeczeństwa.

    Ja nie mam ani dysleksji ani dysortografi.
    Ja po prostu tak lubię.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 23. Data: 2019-01-29 15:07:00
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    Drogie rozwiązanie.

    > Ludzie mają odporność w genach na smog.
    > To z czasów, gdy były kurne chaty, jurty, wigwamy i jaskinie mieszkalne.

    Smog to nie tylko pył, to także gazy i substancje rozpuszczalne np w wodzie,
    a tę też wdyhamy.
    Ja nie wieżę, ja wiem, że to jest szkodliwe.
    Smog atakuje oskszela, płuca, krew, wątrobę, serce, nerki.
    Mniej więcej w takiej kolejności.
    Takie np tlenki azotu - mnustwo tego zawierają spaliny - są dużo bardziej
    toksyczne dla krwi niż tlenek węgla (czad).
    Podobnie jak czad uniemożliwiają transport tlenu we krwi.
    Pyły - wszyscy wiedzą, a inne związki toksyczne atakują wątrobę i serce, bo
    wątroba nie daje rady z neutralizacją.
    Większość zwykle usuwana jest pszez nerki, więc i one sa obciążone, część z
    żułcią, duża część płucami, więc każdy zasmogowany powinien dbać by się
    odsmogować, gdy ma możliwość.

    Tak więc odporności nie dają nam geny a sprawność całego organizmu.
    Jak ktoś ma jakieś dodatkowe dolegliwości, to zwykle smog mu w to właśnie
    dokopie.
    Smog powoduje duże niedotlenienie.
    Nasza odporność na wirusy , bakterie itp więc odporność jest mocno zależna
    od tlenu. Gdy go brakuje odporność spada. Dlatego pszy smogu zaostszają się
    wszelkie pszewlekłe horoby, bo zwykle mają tło wirusowe lub bakteryjne.

    >Tu gdzie mieszkam, Koreańczycy śmigają w maseczkach na twarzy, bo wierzą że
    >im to w czymś pomaga. Pył z chińskiej >pustyni zimą dociera do Korei, a
    >potem do Japonii w postaci drobin wielkości pojedynczego mikrometra. Kiedy
    >ich pytam jakie >rozmiary ma gaza w ich maseczce, dalej nie kumają nonsensu
    >noszenia kawałka szmaty na twarzy, kiedy to ścierwo przenika >przez błonę
    >komórkową. Ale chemicznie jest obojętny, więc raka dostają od picia soju a
    >nie od wdychania piachu.

    Maseczki antysmogowe to nie kawał szmaty.
    Zawierają zwykle kilka warstw (zwykle 3-5), ja najbardziej wieżę w węgiel.
    Czyli są zminimalizowaną wersją maski pszeciwgazowej. W tę też nie wieżysz?

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 24. Data: 2019-01-29 15:22:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 20:45:25 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

    > U Niemca na lotnisku też łażą z tymi maseczkami, to widać jakiś nawyk
    > kulturowy ;)

    > Te soju to jakiś ichni bimber, tak? To jest rakotwórcze?

    Bimber to milju. A soju to wóda monopolowa, całe 16%. Słaba, więc piją dużo. Każdy
    alkohol jest potencjalnie rakotwórczy, zwłaszcza w dużych ilościach.

  • 25. Data: 2019-01-29 18:15:57
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-29 o 15:22, Konrad Anikiel pisze:

    > Bimber to milju. A soju to wóda monopolowa, całe 16%. Słaba, więc piją dużo. Każdy
    alkohol jest potencjalnie rakotwórczy, zwłaszcza w dużych ilościach.

    Korea ma znacznie starszą kulturę od polskiej.
    Specjalista twierdzi, że kuchnia koreańska jest bardzo zdrowa.

    https://www.polskieradio.pl/7/179/Artykul/1431585,Ko
    rea-od-kuchni-Recepta-na-zdrowie-i-rownowage-na-tale
    rzu

    WM

  • 26. Data: 2019-01-29 18:23:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 18:33:51 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]

    >kiedy to ścierwo przenika przez błonę komórkową.
    >Ale chemicznie jest obojętny, więc raka dostają od picia soju a nie

    Azbest tez jest chemicznie obojetny ...

    J.

  • 27. Data: 2019-01-29 18:25:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej S" napisał w wiadomości grup
    >A w temacie - nie wierzę w te smogowe zakazy wychodzenia, maseczki,
    >oczyszczacze. Jedynie butla z powietrzem na plecy, sprężarka w
    >piwnicy.
    >Ktoś niedługo zrobi na tym kasę.

    A powietrze w tej butli skad ?
    Z zza okna, dobrze przefiltrowane ?

    To w plecaku filtr i sprezareczka :-)

    J.

  • 28. Data: 2019-01-29 18:41:36
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-29 o 18:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Andrzej S"  napisał w wiadomości grup
    > A powietrze w tej butli skad ?
    > Z zza okna, dobrze przefiltrowane ?
    >
    > To w plecaku filtr i sprezareczka :-)

    W Polsce to nielegalne, bo jest zakaz zasłaniania twarzy publicznie.
    Jak w takiej masce jeść i rozmawiać?

    WM

  • 29. Data: 2019-01-30 02:02:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-29, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > W Polsce to nielegalne, bo jest zakaz zasłaniania twarzy publicznie.

    Jesteś pewien? Prasa nie trąbi o przepełnionych komistariatach i
    aresztach śledczych w dniach dużego mrozu :)

    > Jak w takiej masce jeść i rozmawiać?

    Nikt w tym (wracam do zwykłych masek) nie chodzi na okrągło, ani po
    domu. Zdarza się też, że ludzie chodza w maskach do pracy jak sa
    przeziębieni i nie chca innych zarazić.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2019-01-30 02:22:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2019 02:24:48 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Azbest tez jest chemicznie obojetny ...

    W sensie że jak drobina krzemionki penetruje ścianę komórkową to nie robi żadnego
    bydła, jak na przykład benzoapiren. Azbest nie penetruje, ale gdyby penetrował to też
    byłby niegroźny. Rury z betonu wzmacnianego włóknami azbestowymi powszechnie były
    stosowane do wodociągów, wino powszechnie było filtrowane na azbeście, wypiliśmy tego
    w życiu trochę i nic. Bo poszło w przełyk, a nie w tchawicę.