  • 41. Data: 2019-02-01 16:57:56
    Temat: Re: Takie ogłoszonko
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-02-01 o 12:23, WM pisze:
> [...]
    w-europie-w-ktorych-ogranicza-sie-prawo-do-zaslanian
    ia-twarzy.read

    > Chyba już się przyzwyczaiłeś, że politycy nie podają rzeczywistych powodów, tylko
    zastępcze łatwostrawne.
    > Nie powiedzą, że chodzi o wzięcie towarzystwa za pysk, bo to kontrowersyjne.
    > Powiedzą, że to dla bezpieczeństwa ogółu, lub coś co akurat jest chwytliwe w innych
    krajach.
    > Polityka jest brudna niestety, ale naiwni mają myśleć, że się o nich troszczy.
    > Tylko ci co kiedyś byli naiwni, teraz zmądrzeli i nie dają się łatwo wkręcać.

    Ja wiem.
    Ciekawiło mnie tylko, jak to uzasadniają konkretnie.
    Tak podejrzewałem, że bezpieczeństwem.
    Czyli teraz jak będę robił napad na bank i nie zasłonię twarzy, będę bardziej
    bezpieczny.

  • 42. Data: 2019-02-01 17:51:42
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-01 o 16:57, robot pisze:
    > Ciekawiło mnie tylko, jak to uzasadniają konkretnie.
    > Tak podejrzewałem, że bezpieczeństwem.
    > Czyli teraz jak będę robił napad na bank i nie zasłonię twarzy, będę
    > bardziej bezpieczny.

    Jak zaatakujesz bank, to się ucharakteryzuj na panienkę, jak na filmie
    "Pół żartem pół serio" :)

    Niedługo kamery będą na każdej ulicy, połączone z i inteligentnymi
    systemy rozpoznawania twarzy. W Chinach już to wprowadzili.

    Mnie to nie przeszkadza, bo nie mam nic do ukrycia.
    Co więcej, uważam że jest to nieuchronne i konieczne.
    Trzeba tylko wprowadzić rozsądne prawo, by nie było nadużyć.

    WM

  • 43. Data: 2019-02-04 09:13:48
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-02-01 o 17:51, WM pisze:

> [...]
    > Co więcej, uważam że jest to nieuchronne i konieczne.
    > Trzeba tylko wprowadzić rozsądne prawo, by nie było nadużyć.

    A wiesz może jaka jest kara za niezasłonięcie twarzy w miejscu publicznym?

  • 44. Data: 2019-02-04 10:33:32
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-04 o 09:13, robot pisze:

    > A wiesz może jaka jest kara za niezasłonięcie twarzy w miejscu publicznym?

    I tu niespodzianka.

    W Arabii Saudyjskiej cudzoziemki muszą mieć tylko abaje, czyli takie
    szerokie płaszcze. Nie muszą zakrywać twarzy nikabem, włosów również nie.

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Tam-mieszkam-Arabia
    -Saudyjska-2993801.html

    WM

  • 45. Data: 2019-02-05 14:06:39
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-02-04 o 10:33, WM pisze:

> [...]
    >
    > W Arabii Saudyjskiej cudzoziemki muszą mieć tylko abaje, czyli takie szerokie
    płaszcze. Nie muszą zakrywać twarzy nikabem, włosów również nie.

    Miałem na myśli przepisy w naszym kraju.

  • 46. Data: 2019-02-05 14:56:34
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-05 o 14:06, robot pisze:

    -Saudyjska-2993801.html

    > Miałem na myśli przepisy w naszym kraju.

    Niezasłonięcie nie jest wymagane u nas, tylko w innych krajach.

    WM

  • 47. Data: 2019-02-06 10:03:50
    Od: robot <a...@o...pl>

    Przecież sam napisałeś, cytuję:

    "W Polsce to nielegalne, bo jest zakaz zasłaniania twarzy publicznie.
    Jak w takiej masce jeść i rozmawiać?"

    Czy ja już coś pokręciłem?

  • 48. Data: 2019-02-06 12:45:44
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-06 o 10:03, robot pisze:

    > Przecież sam napisałeś, cytuję:
    >
    > "W Polsce to nielegalne, bo jest zakaz zasłaniania twarzy publicznie.
    > Jak w takiej masce jeść i rozmawiać?"
    >
    > Czy ja już coś pokręciłem?

    Kara w Europie jest za "zasłonięcie", a nie za "niezasłonięcie".
    W krajach muzułmańskich kobiety są wychowywane w przeświadczeniu, że
    obowiązują je pewne zasady co do skromności ubioru.

    W każdym kraju obowiązują inne normy społeczne.
    Problem jest, gdy następuje zderzenie przeciwstawnych norm.

    Ostatnio oglądałem śmieszny filmik z komikiem udającym baletnicę.
    Wpisy rosyjskojęzyczne krytykują filmik, gdyż dla Rosjan balet jest
    prawdopodobnie świętością z której nie wypada żartować.

    Moim zdaniem komik wręcz reklamuje balet i jest genialny w swojej roli.
    https://youtu.be/vcpkUGdqxw4

    WM

  • 49. Data: 2019-02-06 13:18:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-06, robot <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Przecież sam napisałeś, cytuję:
    >
    > "W Polsce to nielegalne, bo jest zakaz zasłaniania twarzy publicznie.

    Nic nie pokręcieś, zwracałem już WM na to uwagę, więc ponownie: W
    Polsce nie ma zakazu zasłaniania twarzy miejscu publicznym.

    Taki zakaz obowiązuje w kilku innych krajach UE, ale nie w Polsce.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2019-02-06 16:29:02
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > ... W
    > Polsce nie ma zakazu zasłaniania twarzy miejscu publicznym.
    >
    > Taki zakaz obowiązuje w kilku innych krajach UE, ale nie w Polsce.

    Art. 57a [Zakaz zasłaniania twarzy] Kto w miejscu i w czasie trwania
    masowej imprezy sportowej używa elementu
    odzieży lub przedmiotu w celu uniemożliwienia lub istotnego utrudnienia
    rozpoznania osoby,
    podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2000 zł.
    http://ngo.chorzow.eu/_DOKUMENTY/ustawa_imprezy_maso
    we.pdf

    WM