  • 21. Data: 2019-05-05 07:07:07
    Temat: Re: Takie tam pytanie filozoficzne ;)
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 05.05.2019 o 05:51, Queequeg pisze:

    > Z czego to wynika?

    Z ruchliwości nośników, elektrony w ubszarze N poruszają się szybciej od
    dziur w obszarze P.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 22. Data: 2019-05-05 21:04:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    Sunday, May 5, 2019, 5:51:18 AM, you wrote:

    > Z czego to wynika?

    Ni cholery nie pamiętam. Ale na pewno z różnic prędkości
    przemieszczania się dziur/elektronów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2019-05-05 21:14:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 May 2019 21:04:59 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ni cholery nie pamiętam. Ale na pewno z różnic prędkości
    > przemieszczania się dziur/elektronów.

    To sie w mosfetach nie powinno objawiac ?

    Chodzi mi po glowie, ze te pnp komplementarne byly naprawde
    komplementarne czestotliwosci mialy te same.

    Ale nie wszedzie byly takie pnp dostepne. Dawniej to chyba
    te "do odchylania" nie mialy konkurencji, teraz chyba mikrofalowe.

    J.

  • 24. Data: 2019-05-05 21:49:25
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Ni cholery nie pamiętam. Ale na pewno z różnic prędkości
    > przemieszczania się dziur/elektronów.

    Ja tam nie wiem, mnie uczono że to npn są minimalnie szybsze i wynika to
    właśnie z różnicy w szybkości nośników. W n nośnikami są elektrony,
    rzeczywiste nośniki. Generalnie producenci się starają żeby elementy
    które mają być komplementarne takimi były, ale wystarczy poszukać
    szybkich tranzystorów pnp.

    Pozdrawiam

    DD