  • 21. Data: 2018-12-26 21:12:28
    Temat: Re: Tani, nowy komputer dla rodziców
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Dec 2018 19:56:50 +0100, knrdz napisał(a):

    > 1000 RPM, a nawet 2000 RPM przy wentylatorze 80mm to zdecydowanie nie
    > "huczy jak odkurzacz".

    Każdemu według zasług :) ja tam wolę jeden 500rpm fi 140mm.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2018-12-26 21:13:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Dec 2018 20:23:50 +0100, knrdz napisał(a):

> [...]
    zewnętrzna GF9600?, zasilacz Modecom chyba 400W, dysk SATA, napęd PATA.

    > Zmień CPU na C2Q, dołóż RAMu pod korek, czyli pewnie 4x2GB DDR2 i
    > ewentualnie zmień grafikę na coś ze sprzętowym dekoderem HEVC (np. GT1030).

    No i niech ten SATA bedzie SSD :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2018-12-26 23:42:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    zewnętrzna GF9600?, zasilacz Modecom chyba 400W, dysk SATA, napęd PATA.

    > No i niech ten SATA bedzie SSD :)

    hmm... nie wiem czy podobnie cenowo nie wyjdzie ten Dell z linka plus
    SSD a będzie zdecydowanie lepiej i mniej miejsca buda zajmie.

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2018-12-27 03:26:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-26, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Delle nie poddają się modyfikacji. Zechcesz wymienić wiatrak? Jak
    > znajdziesz pasujący. No i spróbuj zrezygnować z jakiegoś - nie da się z

    Ale jakich modyfikacji? To ma być komp dla rodziców bez ambicji
    naparzania grami czy wyśrubowanych projektów multimedialnych. Ma chodzić
    niezawodnie przez lata i te Delle właśnie to robią. Okresowo się je
    czyści. To też nie jest składak na gównianych elementach, gdzie się
    wentylatory wymienia co pół roku, ale jeśli już cos padnie, to części
    jest pełno, majątku nie kosztują i czesto są dostępne nowe. Zarzuć sff
    wentylator na Allegro.

    Natomiast te rzeczy, które się zwykle wymienia/dokłada, RAM, dysk
    twardy, są standardowe.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2018-12-27 09:35:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2018 02:26:43 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Ale jakich modyfikacji?

    No toć mówię: Wymienić głosne wiatraki. Albo je wyłączyć. Albo
    udoskonalić odprowadzanie ciepła.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2018-12-27 09:37:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2018 02:26:43 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Ale jakich modyfikacji?

    No toć mówię: Wymienić głośne wiatraki. Albo je wyłączyć. Albo
    udoskonalić odprowadzanie ciepła, np. zmienić zasilacz na taki z
    wiatrakiem w dnie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 27. Data: 2018-12-27 09:47:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-27, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > No toć mówię: Wymienić głosne wiatraki. Albo je wyłączyć. Albo
    > udoskonalić odprowadzanie ciepła.

    Po co skoro ci co mają takie Delle (sam mam 4 u/sff) mówią, że nie ma
    problemu. Owszem, jak dociążysz cpu to słychac szum, jak w każdym jednym
    tego typu urządzeniu z wiatrakiem na cpu. Dell czy nie dell. A jak nie
    dociązysz to nic nie słychać.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2018-12-27 10:21:37
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ile lat ma ten monitor?
    Człowiek ma do czynienia z trzema elementami komputera: ekranem, klawiaturą i
    urządzeniem wskazującym *np. myszą), do tego z
    wentylatorem (uszy - hałas).
    Może po latach warto zmienić ekran na przykładowo oszczędny i dla oczu (bezstopniowe
    ściemnianie) i dla środowiska/portfela?

    -----

  • 29. Data: 2018-12-27 10:22:06
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-12-26 o 13:29, m...@g...com pisze:
    > Mama ma duży monitor LED ponad 20", przenośny próbowała ale ekran był zbyt mały.

    > Niezręcznie napisałem ;)
    > Niskiej cenie i wysokiej jakości!

    To jak inni pisali AiO

    https://remedial.sklep.pl/pl/p/Komputer-AiO-HP-20-C0
    23-19%2C5-FHD-J3060-4GB-500GB-iHD-DVD-Win10Home/103

    Zobacz coś w tym stylu.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 30. Data: 2018-12-27 10:44:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2018 08:47:51 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > A jak nie
    > dociązysz to nic nie słychać.

    Ja nie słyszę nawet jak dociążę :) IMO jest to warte nieco zachodu. No,
    ale jak komu nie przeszkadza to jego wola.
    --
    Jacek
    I hate haters.