  • 11. Data: 2018-12-26 12:28:48
    Temat: Re: Tani, nowy komputer dla rodziców
    Od: ń <k...@t...sie>

    Jeśli miałbym być obdarowanym rodzicem to wybrałbym All-in-One.
    Ale dlaczego nie laptop?

    -----

  • 12. Data: 2018-12-26 13:29:28
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 26 grudnia 2018 12:28:51 UTC+1 użytkownik ń napisał:
    > Jeśli miałbym być obdarowanym rodzicem to wybrałbym All-in-One.
    > Ale dlaczego nie laptop?
    Mama ma duży monitor LED ponad 20", przenośny próbowała ale ekran był zbyt mały.

    Niezręcznie napisałem ;)
    Niskiej cenie i wysokiej jakości!

  • 13. Data: 2018-12-26 19:00:41
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    > Jak ktoś lubi hałas na biurku, to proszę bardzo. Niedawno miałem Della w
    > rękach. Maszyna o wielkich osiągach w swoim czasie - 2 4-rdzeniowe Xeony
    > :) I na dzisiejsze czasy też sobie radzi ale huczy jak odkurzacz i nikłe

    Innymi słowy: "miałeś w rękach" serwer/workstation na dwóch Xeonach i
    zakładasz że cywilny desktop z jednym i5 musi być równie głośny, bo też
    Dell? Mam często kontakt z takimi Dellami, od wersji z C2D po i5
    trzeciej generacji i żaden nie jest głośny. Niektóre słychać, co nie
    dziwi skoro mają dziesięcioletnie wiatraki, jeśli komuś wybitnie zależy
    na ciszy to może je sobie wymienić na jakieś Noctua czy inne znane z
    cichej pracy. Też polecam takiego poleasingowego Della z i5 Sandy Bridge
    albo Ivy Bridge, tyle że raczej wersję w obudowie minitower, dużo więcej
    miejsca nie zajmują a mają normalne chłodzenie CPU (prawie, wentylator
    ma inną wtyczkę, ale z tymi samymi sygnałami) i normalny zasilacz ATX. I
    nie trzeba do nich szukać niskoprofilowych kart rozszerzeń.

  • 14. Data: 2018-12-26 19:09:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.12.2018 o 13:29, m...@g...com pisze:
    > Mama ma duży monitor LED ponad 20", przenośny próbowała ale ekran był zbyt mały.

    > Niezręcznie napisałem ;)
    > Niskiej cenie i wysokiej jakości!

    porad dostałeś dużo, ale nie napisałeś ile chcesz na to wydać. Czy
    sprzęt musi być nowy, czy gwarancja 3mce sprzedawcy wystarczy? Pełno
    dobrych sprzętów jest poleasingowych.
    ToMasz

  • 15. Data: 2018-12-26 19:33:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Dec 2018 19:00:41 +0100, knrdz napisał(a):

> [...]
    > Dell? Mam często kontakt z takimi Dellami, od wersji z C2D po i5
    > trzeciej generacji i żaden nie jest głośny.

    Delle nie poddają się modyfikacji. Zechcesz wymienić wiatrak? Jak
    znajdziesz pasujący. No i spróbuj zrezygnować z jakiegoś - nie da się z
    uwagi na konstrukcję biosu nie pozwalającą na wyłączenie alarmu o braku
    obrotów. I nie powiesz że komp z conajmniej dwoma wiatrakami pracującymi
    powyżej 1000rpm a często i powyżej 2000 są cichsze od takiego w którym
    wiatrak jest jeden, pracuje w idle 450rpm a w stress 800.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2018-12-26 19:56:50
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    > Delle nie poddają się modyfikacji. Zechcesz wymienić wiatrak? Jak

    Jasne.

> [...]
    > powyżej 1000rpm a często i powyżej 2000 są cichsze od takiego w którym
    > wiatrak jest jeden, pracuje w idle 450rpm a w stress 800.

    Na CPU w tych Dellach w obudowach Tower jest cooler przypominający
    intelowski box, różniący się od niego mocowaniem wentylatora - różniący
    się pod względem modyfikacji na plus, bo zamiast autorskiego systemu
    montażu są cztery otwory do których przykręcić da się każdy wentylator
    80mm. Różnica jest tylko we wtyczce, jest inna niż tradycyjna 4-pin PWM,
    choć sygnały ma te same. Trzeba sobie tylko przelutować kabelek/wtyczkę.
    http://pinoutguide.com/Motherboard/dell_5pin_4pin_pi
    nout.shtml

    1000 RPM, a nawet 2000 RPM przy wentylatorze 80mm to zdecydowanie nie
    "huczy jak odkurzacz".

  • 17. Data: 2018-12-26 20:15:36
    Od: m...@g...com

    > porad dostałeś dużo, ale nie napisałeś ile chcesz na to wydać. Czy
    > sprzęt musi być nowy, czy gwarancja 3mce sprzedawcy wystarczy? Pełno
    > dobrych sprzętów jest poleasingowych.

    Dzięki za trafną sugestię, bo uleciało mi oczywiste :)

    Skłaniałem się ku nowemu, chciałbym, żeby komputer posłużył tak jak poprzedni 10 lat
    (o ile jest to dzisiaj realne). Jeśli jednak sprzęt używany będzie rokował na taki
    czas - czemu nie.

    Chodzi mi głównie o model lub "rodzinę" procesorów, producenta i chipset płyty
    głównej (lub polecany model/modele), jaki RAM i ile (NTG ale czy 4GiB wystarczą za
    kilka lat przy Win10 lub następcy), jaki zasilacz. Chętnie zostawiłbym stary dysk lub
    ewentualnie - jeśli ma to sens - dołożył mały SSD na system.

    Obecny komputer dokładnie nie pamietam, ale jest to C2D, płyta Asrock, grafika
    zewnętrzna GF9600?, zasilacz Modecom chyba 400W, dysk SATA, napęd PATA.

  • 18. Data: 2018-12-26 20:18:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-12-25 o 07:54, m...@g...com pisze:
    > Cześć! 10 lat temu dzieki pomocy Grupy złożyłem rodzicom komputer stacjonarny.
    Wszystko super, ale latka lecą ;)
    > Proszę o pomoc w doborze podzespołów lub gotowego firmowego komputera. Zależy na
    niskiej cenie i jakosci, wydajność na drugim miejscu - mama nie gra w gry, nie
    montuje wideo oto ;)
    > Sam pracuję na sprzęcie obgryzionej konkurencji, stąd nie bardzo mam pojęcie co się
    w ostatnim czasie wydarzyło w świecie pecetów.

    A co tam masz?
    Bo może wystarczy wsadzić dysk SSD i trochę RAM'u?
    Po takim zabiegu mojemu tacie dalej wystarcza Laptop 17" Dell'a z Intel
    Core 2 Duo P8700 i 4 a może i 8GB RAM (nie pamiętam).

    Z drugiej strony postawiłem obok dla dzieciaków PC'ta z Core i5 4'tej
    generacji (na takim samym teraz pracuję) i wielkie zdziwko jak to się
    zamula z zwykłym dyskiem 500GB. SSD mają już śmieszne ceny to wstawię
    zaniedługo jakiegokolwiek 240GB

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2018-12-26 20:23:50
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 26.12.2018 o 20:15, m...@g...com pisze:

    > Obecny komputer dokładnie nie pamietam, ale jest to C2D, płyta Asrock, grafika
    zewnętrzna GF9600?, zasilacz Modecom chyba 400W, dysk SATA, napęd PATA.

    Zmień CPU na C2Q, dołóż RAMu pod korek, czyli pewnie 4x2GB DDR2 i
    ewentualnie zmień grafikę na coś ze sprzętowym dekoderem HEVC (np. GT1030).

  • 20. Data: 2018-12-26 20:58:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jacek Maciejewski pisze tak:

    > Nie wierzę. Musisz mieszkać w hałaśliwej okolicy. Albo nie wiesz
    > co to cisza :)

    Mam podobnie. Gdyby odłączyć dysk mechaniczny to nie słychać i
    przytykam ręke do wentylatora.

    W pracy wyrzucali Core 2 Duo i radiatory miały ogromne.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.