  • 31. Data: 2018-10-20 21:22:11
    Temat: Re: Tani telefon z NFC
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 20:50, Czarek pisze:

    > Dlaczego prościej? Rozwiniesz?

    Telefon trzeba co najmniej wybudzić, może odblokować...

    > To ciekawe. Chyba jakieś starocie.

    To coś zmienia dla klienta w sklepie?

    MJ

  • 32. Data: 2018-10-20 21:59:11
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 20.10.2018 o 21:22, Michal Jankowski pisze:

    > Telefon trzeba co najmniej wybudzić, może odblokować...

    No rzeczywiście, wybudzenie zajmuje wieki. No może odblokowanie trochę
    dłużej (odblokowywać nie potrzebuję) ale czas to dla mnie pomijalny.
    Więcej czasu zajmuje wyjęcie odpowiedniej karty z portfela gdy nie chcę
    aby płatność nastąpiła z losowej karty gdy przyłożę portfel do czytnika,
    płacąc telefonem wybudzam go wyjmując z kieszeni.

    > To coś zmienia dla klienta w sklepie?

    Co ma zmieniać?
    Od około 2 lat używam płatności NFC, na kilkaset przeróżnych terminali
    trafiłem 1 (słownie jeden), który nie zadziałał z NFC, więc ciekawi mnie
    gdzie spotkałeś ich "mnóstwo"

    --
    Czarek

  • 33. Data: 2018-10-20 22:41:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 21:59, Czarek pisze:

    > Co ma zmieniać?
    > Od około 2 lat używam płatności NFC, na kilkaset przeróżnych terminali
    > trafiłem 1 (słownie jeden), który nie zadziałał z NFC, więc ciekawi mnie
    > gdzie spotkałeś ich "mnóstwo"

    Wystarczy, że w mięsnym i w piekarniczym - i tak muszę brać kartę.

    MJ
    PS. Po co ci w portfelu kilka kart, skoro płacisz NFC?

  • 34. Data: 2018-10-20 23:02:27
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 20.10.2018 o 22:41, Michal Jankowski pisze:

    > Wystarczy, że w mięsnym i w piekarniczym - i tak muszę brać kartę.

    I to jest to "mnóstwo"? Ile to jest % miejsc, w których sprawdzałeś
    płatność telefonem? 50? 80? Może to jest "mnóstwo" na ilość płatności
    ale bardzo mało w stosunku do ilości miejsc.
    W moim i wielu moich znajomych przypadku, w tego typu sklepach nie ma
    problemu. I w innych też nie ma.
    Płacąc telefonem nie zastanawiam się czy zadziała bo zawsze działa
    (pomijając jeden dawny wyjątek potwierdzający regułę)

    >   MJ
    > PS. Po co ci w portfelu kilka kart, skoro płacisz NFC?

    Po to, żeby w domu luzem nie leżały, w ramki ich nie oprawię
    W portfelu swoich ich nie trzymasz?
    Telefon może się rozładować lub uszkodzić. Karta też może ulec
    uszkodzeniu (jednak często się to nie zdarza)
    Portfel/karty nie zawsze mam ze sobą, częściej mam telefon.

    Nie jesteś zwolennikiem płacenia telefonem ale chcesz koniecznie
    zniechęcić innych.

    EOT

    --
    Czarek

  • 35. Data: 2018-10-20 23:12:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 23:02, Czarek pisze:

> [...]
    > Płacąc telefonem nie zastanawiam się czy zadziała bo zawsze działa
    > (pomijając jeden dawny wyjątek potwierdzający regułę)

    Nie bardzo.
    Ośmieszasz się udowadniając nieistnienie braku czegoś argumentem
    "bo ja nie spotkałem".

> [...]
    > Portfel/karty nie zawsze mam ze sobą, częściej mam telefon.
    >
    > Nie jesteś zwolennikiem płacenia telefonem ale chcesz koniecznie

    Ostrzega innych aby byli przygotowani na to że telefonem mogą
    w jakimś momencie jednak nie zapłacić.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2018-10-20 23:21:27
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 20:30, ianus pisze:

    > coment?
    >
    > A co to?

    Abstrakcja.

    EOT

    --
    animka

  • 37. Data: 2018-10-20 23:30:53
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 20.10.2018 o 23:12, RadoslawF pisze:

    > Nie bardzo.
    > Ośmieszasz się udowadniając nieistnienie braku czegoś argumentem
    > "bo ja nie spotkałem".

    Bo prawie wcale przy płaceniu telefonem ten problem nie występuje

    > Ostrzega innych aby byli przygotowani na to że telefonem mogą
    > w jakimś momencie jednak nie zapłacić.
    :-)

    Ja w takiej sytuacji staram się mieć gotówkę, bo oprócz problemu z
    zapłatą telefonem/kartą, może po prostu nie być w danym punkcie terminala.

    Z niego jest taki pechowiec, że w podanych przez niego dwóch sklepach
    nie mógł zapłacić i teraz "ostrzega"

    Spotkałem się kilka razy z sytuacją, że klient nie mógł w żaden sposób
    zapłacić jedyną posiadaną kartą, wiec zgodnie z Twoim tokiem "rozumowania":
    UWAGA! UWAGA! Ostrzegam! Przy płatności kartą mogą wystąpić problemy!

    PS. Nudni jesteście z tymi swoimi "argumentami"

    Bezwzględnie EOT.

    --
    Czarek

  • 38. Data: 2018-10-21 00:10:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 23:30, Czarek pisze:

    > Bo prawie wcale przy płaceniu telefonem ten problem nie występuje

    Co oznacza że występuje.

> [...]
    > zapłacić jedyną posiadaną kartą, wiec zgodnie z Twoim tokiem "rozumowania":
    > UWAGA! UWAGA! Ostrzegam! Przy płatności kartą mogą wystąpić problemy!

    Mogą, i nawet nie masz pojęcia jakie.
    Sporo ludzi ma i nosi więcej niż jedną kartę.

    > PS. Nudni jesteście z tymi swoimi "argumentami"

    Nudny jesteś z negowaniem rzeczywistości i zastępowaniem jej "ja nie
    spotkałem więc problem nie istnieje".

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2018-10-21 08:28:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 20 października 2018 21:59:34 UTC+2 użytkownik Czarek napisał:

> [...]
    > dłużej (odblokowywać nie potrzebuję) ale czas to dla mnie pomijalny.
    > Więcej czasu zajmuje wyjęcie odpowiedniej karty z portfela gdy nie chcę
    Po co nosić w portfelu kilka kart?
    Po co w ogóle posiadać kilka kart?
    No chyba ze miłośnik kredytów jakiś jesteś.

  • 40. Data: 2018-10-21 08:51:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 17:55, RadoslawF pisze:

    > Koszt "urządzenia" z NFC jest większy niż inne opcje.

    Niekoniecznie. Ja kupiłem kierując się możliwościami (pamięć, aparat) i
    wybrałem ten, który odpowiadał mi cenowo, a nfc dostałem gratis, bo
    nawet tego nie brałem pod uwagę, a teraz z tego korzystam.

    --
    Liwiusz