  • 11. Data: 2019-05-08 20:38:00
    Temat: Re: Tania terenówka
    Od: mk <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 20:18:14 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
    > Niewielki budżet a droga do posesji może być błotnista lub zaśnieżona.
    > Jaki , może być niewielki, samochód, chętnie Suzuki, używany.
    > Do jakiego rocznika warto, na co patrzeć przy kupowaniu?

    Ja bym polecił Daihatsu Terios.

  • 12. Data: 2019-05-08 20:41:05
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 08 May 2019 20:05:29 +0200, adam wrote:
    > Oczywiście, że to nie terenówka, ale pytający chyba nieświadomie użył
    > tego słowa. Do krótkiego odcinka po błocie, który będzie stanowił 1
    > promil całego przebiegu nie jest mu potrzebna terenówka.

    W zasadzie to pytający może w ogóle nie potrzebuje specjalnego samochodu,
    tylko worek gruzu do rozsypania na podjazd. :-)

    > Natomiast porównaj sobie tabele, to zobaczysz że parametry są niezłe. 22
    > cm prześwitu to ma akurat fabryczny patrol.

    Tak, na papierze wygląda dobrze, w praktyce jednak nie jest tak różowo.
    Do tego to jest dość długi samochód, a to poważna wada w terenie.

    Mateusz

  • 13. Data: 2019-05-08 20:59:09
    Od: pinokio <p...@n...adres.pl>

    > W zasadzie to pytający może w ogóle nie potrzebuje specjalnego samochodu,
    > tylko worek gruzu do rozsypania na podjazd. :-)

    Ponad kilometrowa droga, wielokrotnie naprawiana

  • 14. Data: 2019-05-08 20:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > tzn. jak wszystko z grupy
    > Renault

    Uwaga na nisko latające kwantyfikatory.
    Master tudziez trafik z silnikiem 2.0 to niesamowicie niezawodne
    samochody.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 15. Data: 2019-05-08 21:11:09
    Od: adam <a...@a...pl>

    > W zasadzie to pytający może w ogóle nie potrzebuje specjalnego samochodu,
    > tylko worek gruzu do rozsypania na podjazd. :-)

    I to jest to. Mieszkam na odludziu, trzy km polnej drogi, zupełnie nie
    terenowy Opel Combo. Błoto bywało takie, że teoretycznie nie miałem
    prawa przejechać, ale tylko raz mnie wyciągali. Najlepiej, zamiast
    kupować coś do błota, poczekać, poobserwować, może nie będzie źle.

  • 16. Data: 2019-05-08 21:47:33
    Temat: Re: Tania
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    jak stare to patrzec na stan nie rocznik.
    np
    https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-rav4-2-0-129km-
    oplacony-4x4-blokada-mostow-raty-zamiana-warto-ID6BL
    nar.html

    t yle ze nic nie wiem o sprzedajacym a Kutno jak i Gubin jest slawny
    negatywnie w sprawie komisow....

  • 17. Data: 2019-05-08 22:15:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-05-08 o 20:38, mk pisze:
    > Ja bym polecił Daihatsu Terios.

    1,5 benzyna od toyoty?
    Masz jeździłeś? Napisz coś więcej.

  • 18. Data: 2019-05-09 13:59:15
    Od: mk <m...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2019 22:16:02 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > 1,5 benzyna od toyoty?
    > Masz jeździłeś? Napisz coś więcej.

    Silnik 1.5 na łańcuchu rozrzadu.
    Mam i jezdze, ale z napedem rwd. Podejrzewam, ze z napedem 4x4 na pewno by Ci sie
    spodobal, bo to male, wysokie i zwinne autko.

  • 19. Data: 2019-05-09 17:06:13
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-05-2019 o 20:05, adam pisze:

> [...]
    > promil całego przebiegu nie jest mu potrzebna terenówka.
    > Natomiast porównaj sobie tabele, to zobaczysz że parametry są niezłe.

    To prawda, właściwości terenowe Dustera są zupełnie niezłe.
    Niestety - to jest jedyna dobra rzecz w tym samochodzie, poza ceną ale
    tylko tanich wersji.
    Cała reszta jest po prostu zła.

  • 20. Data: 2019-05-09 17:11:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-05-2019 o 20:24, adam pisze:

    > Nie demonizowałbym, awaryjność na tle innych wcale nie wygląda źle.

    Wygląda gorzej niż źle - gorzej wyglądało to tylko na Megane II -
    oczywiście to ten sam koncern.

    > Zrobiłem tylko ok. 3 tys,

    A ja 60.
    I na więcej nie miałem siły.

    więc nie mam własnych doświadczeń, ale
    > przymierzałem się kiedyś do kupna i przewaliłem cały internet.

    A ja sprawdziłem empirycznie, na najbogatszej wersji.
    Męczyłem się z badziewiem przez ponad 3 lata i powiedziałem dość, gdy
    serwis po kolejnej, kilkunastej próbie, nadal nie był w stanie naprawić
    stukającego układu kierowniczego/zawieszenia.

    To jest wyrób samochodopodobny, a nie samochód.
    Niedorobiony w każdym względzie.
    Tylko w miarę dzielny w lekkim terenie.

    > Co komfortu też nie podzielam negatywnych opinii, miałem akurat diesla,
    > nie jest nadmiernie głośny, nie ma aż tak krótkich siedzeń, itd.

    Zależy do czego porównujesz i jaką wersję.
    Benzyniakiem, który miałem dłuuuugo jako zastępczy jeździło sie całkiem
    fajnie, ale diesel to traktor, kórym jeździ się ciężko.
    Przynajmniej przy 1.6/1.7 crdi z Kii, który to silnik miałem przed i mam
    po Dusterze.

    > Oczywiście trzeba mieć świadomość, że jest to bardzo prosty i podstawowy
    > model, więc wyposażenie i wystrój są sromne. Ale koncepcja i część
    > elementów pochodzi z X-Traila, który był dość dzielnym autem. trochę
    > irytujące są krótkie przełożenia, ale to po to, aby zastąpić brak
    > reduktora.

    A do czego Ci krótki 6 bieg i jaki to ma związek z reduktorem?