  • 1. Data: 2019-05-07 14:59:56
    Temat: Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Cześć
    Co byście polecili według takich załozeń:
    - cena brutto z vat ok 55.000
    - segnent typu audi A4 lub delikatnie wieksze.
    - najlepiej kombi
    - diesel lub bezproblemowo gazowalna benzynka (wtedy cena instalacji do
    ceny auta)
    - rozsadna moc (150KM+) :))
    - automat
    - rocznik 2014 lub nowsze

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 2. Data: 2019-05-08 07:37:24
    Temat: Re: Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 14:59:58 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > - najlepiej kombi
    > - diesel lub bezproblemowo gazowalna benzynka (wtedy cena instalacji do

    Diesel to zło...
    i koszty wiec ja ślędzę temat LPG i jest coraz gorzej
    Z europejskich to 2014+
    to chyba tylo Tipo i jakieś niedobitki Mondeo.
    Ale moc i wymiary nie te.
    Japończyki nie mieszczą się w budżecie.

  • 3. Data: 2019-05-08 14:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > Diesel to zło...

    Co prawda to prawda... Trzebaby tak w 2010 celowac czyli w ostatnie dobre
    egzemplarze bez srefów dpfów... :)

    > i koszty wiec ja ślędzę temat LPG i jest coraz gorzej
    > Z europejskich to 2014+

    A co sensownego w roczniku 2014-?

    > to chyba tylo Tipo i jakieś niedobitki Mondeo.
    > Ale moc i wymiary nie te.

    Tipo i a4 to nie te same wymiary?
    A tym bardziej Mondeo chyba nie jest mniejsze?

    > Japończyki nie mieszczą się w budżecie.

    Rozumiem

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 4. Data: 2019-05-08 18:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

> [...]
    > - najlepiej kombi
    > - diesel lub bezproblemowo gazowalna benzynka (wtedy cena instalacji

    Ok, a gdyby z oczekiwań odjać automat?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 5. Data: 2019-05-09 08:38:39
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2019 18:59:55 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > Ok, a gdyby z oczekiwań odjać automat?
    ja bym się zastanowił nad tym A4 lub większe

    https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b
    9/avant/
    czy ty napewno chcesz takie auto :)
    bo mam mazdę i dla mnie to ogromne auto

    a wracając

    Toyota Avensis 2.0
    7 biegowy automat
    kuzyna ma od 100 kkm i bardzo sobie chwali ale LPG nie uznaje
    trzeba tylo uważać jedne da się zagazować inne nie

    Ford mondeo 2.0 duratec
    5 biegowy manual 147 KM
    jest jeszcze amerykański fusion czyli odpowiednik mondeo
    do tego temat
    ale w polsce są tylko do kupienia bite

    Laguna 2.0t 170 KM
    koniecznie silnik F4R (czy jakoś tak)
    automat
    4control czyli tylna oś skrętna podobno się nie psuje
    hydrauliczna regulacja zaworów

    tylko że to laguna
    i z testem Zachara jest kiepsko z tyłu
    i druga sprawa albo to auto znika w ciągu 24h z allegro albo czeka i czeka
    chyba rok polowałem na taką w promieniu 100km w końcu kupiłem coś innego

    Exeo 1.8T
    dobrze się gazuje
    ale już dawno nie produkują

    Niemieckich nie sprawdzałem bo oszukują.
    Japończycy
    Mazda rdzewieje i też w tych nowych silnikach coś nawymyślali
    Honda byłem jedną zobaczyć i przestałem się interesować

    Generalnie stawiałbym na Avensisa i Mondeo
    tylko że w Avensis jakby z tyłu trochę mniej miejsca
    chyba ku Avensis bo ta kuzyna jest po prostu cicha.
    Siódmy bieg robi swoje

  • 6. Data: 2019-05-09 14:00:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > ja bym się zastanowił nad tym A4 lub większe
    >

    > https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b
    9/avant/
    > czy ty napewno chcesz takie auto :)
    > bo mam mazdę i dla mnie to ogromne auto

    Wiesz, ja jezdze na codzien busami wiec wszystko mi małe.
    Ale pytanie jest dedykowane pod zakup kogoś z rodziny.

    dziekuje bardzo za podpowiedzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 7. Data: 2019-05-13 00:30:51
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    poszerz budżet o 50% i kup to A4 (turbo, quattro) i nie szukaj ersatz-u.

  • 8. Data: 2019-05-21 19:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > - najlepiej kombi
    > - diesel lub bezproblemowo gazowalna benzynka (wtedy cena instalacji

    No to wybór padł na octawie, co prawda rok starsza i z odrobine mniejsza
    moca bo tylko 140KM ale za to za duzo nizsza cene niz wyjsciowe 55k.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 9. Data: 2019-05-21 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik scobowski s...@t...pl ...

    > poszerz budżet o 50% i kup to A4 (turbo, quattro) i nie szukaj
    > ersatz-u.

    ROTFL
    Skad to sie bierze ze zawsze sie znajdzie ktos kto doda troche do
    warunków brzegowych (tutaj malutkie 27kPLN)

    Pomijam sugestie ze za roczne srednie zarobki nie mozna kupic w miare
    przyzwoitego samochodu bo to juz brzmi troche jak kpina...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 10. Data: 2019-05-21 20:26:29
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 20:00:02 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > No to wybór padł na octawie, co prawda rok starsza i z odrobine mniejsza
    > moca bo tylko 140KM ale za to za duzo nizsza cene niz wyjsciowe 55k.

    No i z LPG trzeba zrezygnować :)
    A ze wszystkich bajerów jakie można mieć w samochodzie
    to uważam że to najfajnieszy bajer. (może poza dużymi lusterkami)

    Może jestem dziwny
    ale żona miała służbową octavie 1.4 140 KM i czasami dała się przejechać.

    W domu jest też seat 1.4 60KM.

    I na autostradę octavia bez dwóch zdań lepsza.
    Ale na miasto to ja cały czas miałem wrażenie że seat jest szybszy.

    A spalanie było na poziomie 7+ litra w obu przypadkach.
    Przy czym seat na autostradzie to maks 120km/h.