  • 21. Data: 2011-06-27 19:48:00
    Temat: Re: Tanie czujniki cofania z allegro
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:iu9u9o$dtg$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > czesc,
    > i masz jakies na oku? ja bym chcial wreszcie! coś zamontować, bo
    > widoczność w lybrzedo tylu jest do dupy.
    >
    > a ktos zwas ma doświadczenia z kamera cofania? uzywal ktos?

    Ja mam w tej chwili czujniki (zamontowane przy zakupie auta przez ASO) oraz
    kamerę, która dołożyłem po roku z hakiem, razem z nawigacją 2 din. Kamerka
    widzi dół zderzaka (bo zamontowana jest w klapie) i dzięki temu moge
    dojechać na centymetry. wadą jest konieczność uruchamiania navi, czego
    często nie robię jeżdżąc na po miescie na krótkich trasach i wtedy korzystam
    z czujników. Kamerka jest genialna, to zupełnie "inna bajka", widac bardzo
    dobrze, ze dwa razy uratowała np. dzieciaka sąsiadów, który wbiegł za moje
    auto (choć prędkosć niewielka, to czujniki zareagowały jak już prawie
    przebiegł). W nocy obraz jest czarno biały, ale światłą cofania wystarczają,
    żeby wyraźnie widzieć co jest za autem. Montaż upierliwy, ale poza tym to
    same plusy.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 22. Data: 2011-06-27 20:32:42
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > przebiegł). W nocy obraz jest czarno biały, ale światłą cofania
    > wystarczają, żeby wyraźnie widzieć co jest za autem. Montaż

    tez planuje kamere tylko jaki model posiadasz - link? Masz w srodku auta czy na
    zewnatrz (wtedy napisz co ile trzeba myc szkielko by bylo cos widac...)

    dzieki

  • 23. Data: 2011-06-27 20:45:08
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > tez planuje kamere tylko jaki model posiadasz - link? Masz w srodku auta
    > czy na zewnatrz (wtedy napisz co ile trzeba myc szkielko by bylo cos
    > widac...)

    Kamerka aftermarketowa do outlandera (mam lancera, ale mocuje się bez
    przeróbek w wersji sportback):
    http://allegro.pl/kamera-cofania-kolor-mitsubishi-ou
    tlander-i1672879204.html#gallery
    Co do mycia... bo ja wiem, przy myciu auta myje się sama ;-) Przecierałem
    może ze dwa razy, bo rzeczywiście ciężko było coś zobaczyć.
    Nie piszesz o jakie auto chodzi, ale kup dedykowaną, nie będzie problemu z
    montażem, no chyba, że to jakieś wyjątkowo rzadkie wozidło, może być ciężko
    znaleźć.

  • 24. Data: 2011-06-27 21:04:35
    Od: zdan <z...@i...pl>

    W dniu 2011-06-27 19:29, BearBag pisze:

    > bo tego nie stosuje sie w autach typu tico czy seicento tylko z mocno
    > wypuszczonym tyłem, które jest daleko od tylnej szyby i trudno ocenić
    > odległość.

    Skoda Octavia Kombi kwalifikuje się do Twojej pierwszej czy drugiej
    kategorii? A taki na przykład Ford Focus Kombi?

    Piotr Zdankiewicz

  • 25. Data: 2011-06-28 00:28:24
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-27 21:04, zdan pisze:

    > Skoda Octavia Kombi kwalifikuje się do Twojej pierwszej czy drugiej
    > kategorii? A taki na przykład Ford Focus Kombi?

    Kolega chyba mial na mysli Ducato czy Sprinter Maxi, a wszystkie kombi
    widac wrecz idealnie odleglosc dzieki tylnej szybie na koncu samochodu.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 26. Data: 2011-06-28 20:09:45
    Od: zdan <z...@i...pl>

    W dniu 2011-06-28 00:28, venioo pisze:

    > Kolega chyba mial na mysli Ducato czy Sprinter Maxi, a wszystkie kombi
    > widac wrecz idealnie odleglosc dzieki tylnej szybie na koncu samochodu.

    Odległość do ściany tudzież innej prostej przeszkody i owszem.
    Ale już do przodu innego auta obecnie nie jest tak prosto, gdyż
    w obecnie produkowanych autach tył idzie do góry, a maski coraz bardziej
    w dół. Skutek jest taki, że widać bardziej szybę niż maskę.

    Piotr Zdankiewicz

  • 27. Data: 2011-06-29 16:21:05
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Kupiłem i zamontowałem taki najtanszy zestaw za 60zł. Sam montaż około
    1godz bo musiałem zdjąć tylny zderzak. Otwory ktore miałem musiałem
    powiększyć o jakieś 2mm wiertłem które było w zestawie. Wszystko
    działa bardzo dobrze, pokazuje od 30cm dość dokładnie. Dzisiaj
    przetestowałem nawet w burzy i nie było problemów. Także chyba nie ma
    po co wywalać większej kasy.

  • 28. Data: 2011-06-29 18:10:34
    Od: hamberg <r...@g...com>

    > Moje valeo nie glupialy tak szybko, w kazdym razie zmienilem stopien
    > zaufania do czujnik w po przesiadce z valeo na amervoxa. Ale amervox jest
    > calkiem dobry, odpowiednio czuly i glupieje tylko przy "scianie wody", w
    > wypadku zwyklego deszczu nie ma problemu.
    > Na jego plus zapisac nalezy szybkosc, to znaczy piszczy w zasadzie w czasie
    > rzeczywistym, nie ma "time laga", kt ry wstepowal w valeo.

    Panowie przeciez czulosc sie reguluje!

  • 29. Data: 2011-06-29 18:13:53
    Od: hamberg <r...@g...com>

    > Dok adno 30 cm to ja mam parkuj c bez adnych czujnik w.
    > Czasem przychodzi o mi do g owy, czy sobie ycia nie u atwi
    > i nie kupi takiego cuda, aby szybciej parkowa w ciasnych miejscach.
    > Dzi ki Wam wiem, e to nie ma sensu :)

    po prostu jeszcze nie trafiles na takie auto gdzie to bardzo pomoze.
    Nie ma sensu dla Ciebie a np u mnie w aucie czujniki sa wrecz
    niezbedne.

  • 30. Data: 2011-06-29 18:32:10

    Mon, 27 Jun 2011 21:04:35 +0200, w <iuak8g$4c5$1@node2.news.atman.pl>, zdan
    <z...@i...pl> napisał(-a):

    > Skoda Octavia Kombi kwalifikuje się do Twojej pierwszej czy drugiej
    > kategorii? A taki na przykład Ford Focus Kombi?

    Myślę, że chodzi raczej o sedany.
    W kombi czy hatchbacku czujniki z 30cm dokładnością chyba można sobie darować.