  • 11. Data: 2011-06-26 10:21:33
    Temat: Re: Tanie czujniki cofania z allegro
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Dokladnie, zmierzyc srednice i tyle, kupic w sumie z samym buzzerem
    (piszczykiem) przynajmniej ja tak myslalem. Mam takie za 65zl (na allegro
    upatrzone, kupione we Wroclawiu na Braniborskiej kolo Domaru, z tylu).

    Valeo maja mniejsza srednice (chyba 18mm) niz te chinskie (21-22?) takze bylby
    problem (niby daja przejsciowki ale to nie wyglada dobrze).

    Wyswietlacz walic bo i tak cofam na "szyje" a piszczyk tylko ostrzega o czyms
    czego moglbym nie widziec. Montaz 2h (mierzylem dlugo przed wierceniem by bylo
    dokladnie -krawiecka miara jak znalazl). Piszczy z bagaznika i starcza. Mozna
    sobie zaszalec i kupic peszel samochodowy (cienki) z allegro i masz prawie jak
    fabryka (w bagazniku w tym ida kable). Przylepiona centralka jest do nadkola na
    zalaczona tasme 3M z rzepem. Moze przeniose jeszcze buzzer do kabiny bo bedzie
    lepiej slychac. Mam zrobione tez przygotowanie pod montaz taki ze MUTE w radio
    sie wlaczy jak bede cofac (musze tylko przekaznikiem zmienic +12V na zarowce
    cofania na mase...). Wyswietlacz o tyle dobry ze pokaze z ktorej strony zbliza
    sie przeszkoda ALE i tak musisz sie zatrzymac ;-)

    Od roku nic nie padlo, mam czujniki "skosne" takie do obracania, imho dobry
    pomysl chinoli. Polakierowane i to najwazniejsze!!!! 20zl za farbe i wyglada
    super. Z palety DEŁU jeden kolor byl b. zblizony to wzialem (45zl dorobienie
    lakieru i nabicie jakby ktos chcial blizszy ideal choc i tak nie osiagnie 1:1).

    Warto kupic dwa zestawy jakby czujnik padl - dobra rada w sumie, pomalowac za
    jednym razem. W szczeline dac paseczek grubszej foli PE (cienki, dlugi)
    pomalowac, paseczek usunac - przed malowaniem przejechac 2000 papierem, wymyc
    IPA, sprawdzic czy dobrze zmatowiona jest oryginalna farba/lakier by sie nowy
    trzymal uczciwie, na bokach tez tak samo. W karton po pizzy z nawierconymi
    dziurami umiescic - z glowa i delikatnie polakierowac. 3 warstwy i kolor mam
    jak trzeba. Malowac w dniach jak dzis, wilgotno i nie lata duzo syfu coby sie
    mogl przylepic :)

    Czujniki polecam, mozna i na valeo sie szarpnac...

    Do wiekszych aut polecam jednak kamere cofania i monitor [<300zl jak zamowisz z
    chin], zawsze widziec 100% lepiej niz tylko slyszec no i widzisz wszystko a
    czujnik dzwiekowy nie wykryje okraglego slupka ktory nie odbija idealnie
    dzwieku acz go rozpraszac moze nie typowo i dupa.

    Uf....

  • 12. Data: 2011-06-26 10:33:37
    Od: gogi <g...@g...gogi>

    W dniu 2011-06-25 18:56, BearBag pisze:
    > Witam
    > Chciałbym poznac opinie o tych najtanszych czujnikach cofania z
    > wyswietlaczami led ktorych pełno na allegro. Zaczynają się juz od
    > 60zł. Ogólnie to bym raczej tego nie kupił ale mam auto a którym było
    > to kiedyś montowane ale nawaliło i zostały mi dziury w zderzaku.
    > Pomyślałem że jak już sa to dokupie tylko chciałbym coś działającego a
    [ciach]

    Ja korzystam z czujnikow zakupionych na allegro za ok. 70 zl. Firma z
    Lodzi chyba byla, a czujniki Stig.
    Dzialaja rewelacyjnie, czy deszcz czy slonce zawsze wskazuja poprawnie.
    Nie ma wyswietlacza, jest sam efekt dzwiekowy.
    Zalozone mam w kombii z hakiem i nie ma problemu, dodam, ze sam
    zakladalem a mistrzem nie jestem :)

    Pozdr.
    --
    gogi

  • 13. Data: 2011-06-26 21:56:44
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    > Fabryczne to raczej 5 cm, a nie 20. Jaki sens mają w ogóle czujniki,
    > które pokazują te 35 cm? Przecież większą dokładność osiągniemy patrząc
    > do tyłu...

    Wydaje mi się że bajki piszesz o tych 5cm bo orientowałem sie troche w
    temacie i wszystko co pokazuje poniżej 30cm to podobno naciąganie na
    opakowaniu. Ktoś pisał że koszt zrobienia czujnika wskazującego poprawnie
    poniżej 20cm jest tak duży że nikomu sie to nie opłaca. Nawet te drogie na
    allegro pokazują od 30cm.
    Mysle że te 30cm w zupełnosci wystarcza, przecież nie parkuję się co do
    pięciu cm bo przeszkoda może być nieregularna (czujnik nie wykryje tego) i
    będziemy mieć po zderzaku.
    Kupie najtanszy na allegro, dużo do stracenia nie ma. Srednica czujek okolo
    2cm więc nawet jak bedzie się róznić o 1mm to da się to dopasować.

    Pozdrawia BearBag...

  • 14. Data: 2011-06-26 21:58:59
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-26 21:56, BearBag pisze:

> [...]
    > Kupie najtanszy na allegro, dużo do stracenia nie ma. Srednica czujek okolo
    > 2cm więc nawet jak bedzie się róznić o 1mm to da się to dopasować.

    Jak już zamontujesz to daj znać jak to w praktyce wypada :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 15. Data: 2011-06-26 22:00:33
    Od: Grejon <g...@g...com>

> [...]

    > pięciu cm bo przeszkoda może być nieregularna (czujnik nie wykryje tego) i

    Zdziwiłbyś się. Mi niejednokrotnie takie czujniki ułatwiły zawracanie na
    ciasnym parkingu.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 16. Data: 2011-06-26 22:13:02
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    Uzytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisal w wiadomosci

    > Valeo lub amervox - innych nie testowalem. Valeo lepsze od amervox, bo te
    > ostatnie w czasie ulewy glupieja, poza tym bez problemów.

    Valeo równiez glupieja, jak jest mokro. Pipcza caly czas, ze jest 0,4m do
    przeszkody.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 17. Data: 2011-06-26 22:17:21
    Od: zdan <z...@i...pl>

> [...]
    > pięciu cm bo przeszkoda może być nieregularna (czujnik nie wykryje tego) i

    Dokładność 30 cm to ja mam parkując bez żadnych czujników.
    Czasem przychodziło mi do głowy, czy sobie życia nie ułatwić
    i nie kupić takiego cuda, aby szybciej parkować w ciasnych miejscach.
    Dzięki Wam wiem, że to nie ma sensu :)

    Piotr Zdankiewicz

  • 18. Data: 2011-06-26 22:56:09
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Uzytkownik "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> napisal w
    wiadomosci news:iu84ea$bn0$1@mx1.internetia.pl...
    > Uzytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisal w wiadomosci

    > Valeo równiez glupieja, jak jest mokro. Pipcza caly czas, ze jest 0,4m do
    > przeszkody.

    Moje valeo nie glupialy tak szybko, w kazdym razie zmienilem stopien
    zaufania do czujników po przesiadce z valeo na amervoxa. Ale amervox jest
    calkiem dobry, odpowiednio czuly i glupieje tylko przy "scianie wody", w
    wypadku zwyklego deszczu nie ma problemu.
    Na jego plus zapisac nalezy szybkosc, to znaczy piszczy w zasadzie w czasie
    rzeczywistym, nie ma "time laga", który wstepowal w valeo.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 19. Data: 2011-06-27 14:50:00
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > wyswietlaczami led ktorych pełno na allegro. Zaczynają się juz od
    > 60zł. Ogólnie to bym raczej tego nie kupił ale mam auto a którym było

    czesc,
    i masz jakies na oku? ja bym chcial wreszcie! coś zamontować, bo widoczność
    w lybrzedo tylu jest do dupy.

    a ktos zwas ma doświadczenia z kamera cofania? uzywal ktos?

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 20. Data: 2011-06-27 19:29:18
    Od: BearBag <b...@o...pl>

> [...]
    > Czasem przychodziło mi do głowy, czy sobie życia nie ułatwić
    > i nie kupić takiego cuda, aby szybciej parkować w ciasnych miejscach.

    bo tego nie stosuje sie w autach typu tico czy seicento tylko z mocno
    wypuszczonym tyłem, które jest daleko od tylnej szyby i trudno ocenić
    odległość.

    Pozdrawia BearBag...