  • 71. Data: 2012-07-13 14:47:11
    Temat: Re: Tanie zasilacze z allegro
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 12 Jul 2012 12:39:25 +0200, WiesłaW napisał(a):

    (ciach...)

    > No i właśnie tak jest. Taki producent zdaje sobie sprawę, że użytkownik
    > nie będzie patrzył na waty, tylko na osiągi i technologia poszła w tym
    > właśnie kierunku. A to według mnie niedobrze.

    I dlatego w procesory wbudowane są mechanizmy obniżające taktowanie,
    wyłączające nieobciążone rdzenie czy inne bloki funkcjonalne? Te same
    mechanizmy zresztą są już od pewnego czasu również w układach graficznych
    (także tych wydajnych).

    [ Hunt: No, she's got no training for this kind of thing. Swanbeck: What, ]
    [ to go to bed with a man and lie to him? She's a woman. She's got all the ]
    [ training she needs. ("Mission Impossible II") ]

  • 72. Data: 2012-07-14 12:43:01
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 13-07-2012 o 14:47 Przemysław Ryk napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > wyłączające nieobciążone rdzenie czy inne bloki funkcjonalne? Te same
    > mechanizmy zresztą są już od pewnego czasu również w układach graficznych

    Mnie chodziło raczej o układy, które wydzielają mało ciepła, a nie o
    mechanizmy. Takie układy oszczędzające energię w pewnych warunkach mogą
    powodować problemy. Nie umożliwią mi również pozbycia się wentylatorów i
    wymiany zasilacza na taki o mniejszej mocy. No ale masz rację - dobre i to.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 73. Data: 2012-07-23 11:25:26
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    Użytkownik "Piter" <n...@s...com> napisał w wiadomości

    > 30zl to wysoka cena jak wezmiesz 1000szt to sprzedam ci po 10zl
    > sztuka.

    To ja jestem zainteresowany.
    Napisz co to jest, jakie ma wyjścia itp.

    Jacek W.

  • 74. Data: 2012-07-23 11:40:08
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-08 22:32, Remek pisze:
    > Co mianowicie powoduje tę głośność? Ciężkie dławiki, czy transormatory?
    > Fachowcy od siedmiu boleści. Przestańcie wreszcie bredzić.
    Wzajemnie. Nie znasz się, czy umiesz czytać ze zrozumieniem, że
    MDN i pozostałe są trochę przestarzałymi konstrukcjami (z epoki
    codegena, ale oczywiście dużo lepiej wykonanymi). Chcesz szczegółów -
    proszę bardzo - pasywne PFC z dużymi stratami w dużym dławiku (przy
    większym obciążeniu), inne diody prostownicze (wolniejsze, większe
    straty w ciepło), inne tranzystory (wolniejsze, większe straty), niższe
    taktowanie (bo reszta nie wyrabia) = większy transformator i większe
    straty w nim (gorszy rdzeń), większe straty w dławikach filtrujących to
    na wyjściu. Słabsze kondensatory na wyjściu (bo nie super-low-esr, bo
    nie potrzeba do niższego taktowania). Większe upakowanie tego
    wszystkiego - gorszy przepływ powietrza więc i mocniejszy wentylator by
    to schłodzić i większy szum z przepływu powietrza. (na szczęście z
    regulatorem obrotów, dzięki temu chodzi na początku przyzwoicie cicho,
    gdy nie jest obciążony/rozgrzany). Na końcu - słaba przetwornica standby
    na 1 tranzystorze kluczującym, działająca cały czas, i wydzielająca
    prawie 15W w ciepło sama z siebie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173