  • 41. Data: 2017-02-22 13:05:07
    Temat: Re: Telefon Tulipan - 1994r.!
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 22 Feb 2017 10:40:52 +0100
    "HF5BS" <h...@...pl> wrote:

    > Nie takie ojtam, jakbys niemal codziennie to czyścił, aby działało.
    > Mikroprzełącznik jeszcze jakoś się trzymał, choć też trochę trzeszczał

    Miałeś albo wadliwy egzemplarz albo przy czyszczenu uszkodziłęś jakąś warstwe
    przewodzącą. Jak pisałem w starym aparacie kupionym z olx, gdzie to leżało
    nieużywane nie wiadomo jak długo - wszystko działa bez zarzutu.

    P.

  • 42. Data: 2017-02-22 13:14:59
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 22 Feb 2017 11:48:42 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Chetnie bym to zobaczyl z bliska.
    > Wspolczesnie taki rdzen to wymiar mniej wiecej RM6 - wysokosc
    > 12.5mm+podstawka, po przekatnej 18mm.
    > Plus plytki, klawisze - razem chyba ponad 2 cm.

    No coś koło tego. Do Tulipana pasowało, do Bratka już nie.

    > Jak widac i oni doszli do wniosku, ze taniej kupic scalaka na Taiwanie
    > Ciekawe czy kwarc z omigu, czy z Tajwanu :-)

    Zarówno kwarc jak i scalak z Włoch o ile pamiętam. Kwarc z ITT, scalak SGS. Kawał
    historii :)

    > Klawiatura w tych impulsowych to 10 drutow ... hm, to mi brakuje
    > gdzies 11-go, wspolnego.
    > Gdzies osobno, masa po srubce ?

    Klawiatura KWI-03 miała 9 kabli, przynajniej na schemacie. Tyleż samo w nowszym
    rozwiązaniu w Bratku 324 gdzie elektronika była cała na płycie głównej (złącze ma 10
    ale 9&10 zmostkowane). Oba na scalaku SA9151B więc można łatwo dotrzeć do noty
    aplikacyjnej. (Tu wychodzi słabość grup dyskusyjnych dzisiaj - nie wrzuce fotek, a na
    elektrodzie bez problemu).

    P.

  • 43. Data: 2017-02-22 15:03:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    @mabanana.com.delete.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Zarówno kwarc jak i scalak z Włoch o ile pamiętam. Kwarc z ITT,
    >scalak SGS. Kawał historii :)

    Na czwartej plytce juz AY z Tajwanu :-)

    >Klawiatura KWI-03 miała 9 kabli, przynajniej na schemacie.

    (4+1)+(3+1) by pasowalo, ale to raczej do rozwiazania z cewkami.

    W tym impulsowym dalbym klawature matrycowa, to by mi 7 kabli
    wystarczylo, albo faktycznie 10 osobnych przyciskow - ale wtedy
    potrzeba 11-tego wspolnego.

    No chyba ze specjalnie wyszukali najdrozszego scalaka, byleby byl
    kompatybilny z dostepna klawiatura dwuzestykowa :-)

    Ewentualnie ... zrobic z dwuzestykowej matrycowa, przez polaczenie
    kabli wspolnych :-)

> [...]
    >Oba na scalaku SA9151B więc można łatwo dotrzeć do noty aplikacyjnej.
    >(Tu wychodzi słabość grup dyskusyjnych dzisiaj - nie wrzuce fotek, a

    Zalaczniki binarne w zasadzie przewidziane, zakaz trzeba bylo uchylic
    wiek temu :-)

    latwiej dotrzec do tego drugiego
    www.datasheetspdf.com/datasheet/AY-5-9151B.html

    Trybow klawiatury niby duzo, ale matryca 3x4 wystarcza.

    J.

  • 44. Data: 2017-02-22 15:27:43
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 22 Feb 2017 15:03:42 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > No chyba ze specjalnie wyszukali najdrozszego scalaka, byleby byl
    > kompatybilny z dostepna klawiatura dwuzestykowa :-)

    Jak powiadam - jest 9. Załączam schemat klawiaturki jako całości (3-przewodowej)
    gdzie niestety nie widać jak jest zorganizowana matryca.
    Widać to natomiast na schemacie Bratka 324 gdzie scalak jest na płycie. I o dziwo:
    - organizacja matrycowa
    - 4 rzędy
    - 3 kolumny ale środkowa podzielona na 2 (2&5 + 8&0) -- nie wpadłbyś :p
    Razem daje nam to 4+4 = 8 kabli, dziewiąty to ekran.
    Schemat bratka również załączam. (Mamy taki w kolekcji :))

    > Zalaczniki binarne w zasadzie przewidziane, zakaz trzeba bylo uchylic
    > wiek temu :-)

    No zobaczymy. Kiedyś Rychu R. sie pieklił że modemem się wolno ściąga, w czym w sumie
    go całkowicie popierałem :)

    PS. No i nie przechodzi - atman odmawia. Dlatego zachęcam zainteresowanych do
    przejścia na elektrode. Jakieś tam środowisko jest, inne niż tu a też kilka ciekawych
    osób. Zwłaszcza ogromny wątek "Centrale i sieci kablowe telefonii stacjonarnej" -
    momentami podobny klimat jak tu za najlepszych czasów.
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum54.html
    P.

  • 45. Data: 2017-02-22 16:31:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    @mabanana.com.delete.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > - organizacja matrycowa
    > - 4 rzędy
    > - 3 kolumny ale środkowa podzielona na 2 (2&5 + 8&0) -- nie wpadłbyś

    Nie wpadlbym ... ale przeciez to jeszcze wymaga odpowiedniego scalaka.
    Tez musialby byc taki dziwny. Opis 9151B zawiera jakies dziwne tryby
    (2 of 7), ale chyba nie az tak dziwne.

    Moze to tylko sztuczka, bo sie sciezki na plytce klawiatury
    krzyzowaly, wiec polaczyli poza plytka ?

    >Schemat bratka również załączam. (Mamy taki w kolekcji :))

    Ale gdzie, bo nie widze zalacznika :-(

    >No zobaczymy. Kiedyś Rychu R. sie pieklił że modemem się wolno
    >ściąga, w czym w sumie go całkowicie popierałem :)

    Programy mialy opcje, zeby duzych postow nie sciagac, albo tylko
    poczatki z nich.

    J.

  • 46. Data: 2017-02-22 21:35:05
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...

    > Miałeś albo wadliwy egzemplarz albo przy czyszczenu uszkodziłęś jakąś
    > warstwe przewodzącą. Jak pisałem w starym aparacie kupionym z olx, gdzie
    > to leżało nieużywane nie wiadomo jak długo - wszystko działa bez zarzutu.

    Musiało być wadliwe, bo od początku sprawiało problemy. Choć dziś inaczej
    bym to rozwiązał, właśnie, jak w styczkach przekaźnika C. Albo te
    włączniczki po 20 groszy sztuka, co podlinkowałem. Mikroprzełącznik migowy
    też sprawiał problem, ale nad nim jeszcze dało się zapanować, poza tym,
    skutki jego niedomagania nie były takie widowiskowe. Mechanikę by się
    wykorzystało istniejącą, bo choć nienajlepsza, ale swoją rolę pełniła raczej
    dobrze.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 47. Data: 2017-06-21 18:34:16
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Tue, 20 Dec 2016 20:06:34 -0800
    "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> wrote:

    > Witam,
    >
    > Aukcja nie moja, mam troche obiekcje przed robieniem komuś reklamy ale co tam. W
    szoku jestem, że telefon Tulipan w niezmienionej formie, na tarczę, robili jeszcze w
    marcu 1994. Ponad cztery lata dzikiego kapitalizmu przyniosły jedynie nowy, kolorowy
    kartonik...

    No więc nie tak dawno dziwiłem się, że był telefon Tulipan z 1994. A tymczasem
    produkcja cywilna miała się dobrze do przynajmniej 2006, a "specjalna"... być może do
    dzisiaj. W tekscie jest sporo wątpliwości ale może Was zaciekawi.

    http://telesfor99.org/inne/sladami-tulipana/

    P.