  • 21. Data: 2015-03-03 19:28:16
    Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-03-02 o 21:45, stryq pisze:

    >Nic takiego w Syrenie 105 nie było.

    W 104 tez nie bylo ... no chyba ze skleroza :-)

    Ale cos mi chodzi po glowie ze w jakims samochodzie tak bylo ... Ursus
    ?

    J.

  • 22. Data: 2015-03-03 19:42:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    > Może tylko wersje eksportowe i lux miały takie "tempomaty"?
    > W każdym razie widziałem to w kilku Maluchach, Dużych Fiatach i UAZ-ach, a
    > kilku znowu nie widziałem.

    W którym miejscu w Maluchu był ręczny gaz?

    > Może to były jakieś akcesoria tuningowe naszego, rodzimego rzemiosła a nie
    > montaż fabryczne, tego to już nie wiem.

    Ale chyba nie mylisz ręcznego gazu z ręcznym ssaniem? Bo efekt podobny i w
    razie pęknięcia linki gazu można się ratować jazdą na ssaniu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 23. Data: 2015-03-03 19:50:28
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > W 104 tez nie bylo ... no chyba ze skleroza :-)
    >
    > Ale cos mi chodzi po glowie ze w jakims samochodzie tak bylo ... Ursus ?

    Ursusy na 100% miały ręczny gaz. :)
    W samochodzie osobowym ręczny gaz widziałem w Fiacie 131 albo 132.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 24. Data: 2015-03-03 20:24:19
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 3 marca 2015 19:40:03 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    >
    > Ale chyba nie mylisz ręcznego gazu z ręcznym ssaniem? Bo efekt podobny i w
    > razie pęknięcia linki gazu można się ratować jazdą na ssaniu.

    Ręczny gaz w starych maluchach był obok wylotu ciepłego powietrza. Pomiędzy kolumną
    kierownicy a wylotem powietrza. Wyglądał jak drut zakończony kółkiem z tego drutu. To
    było wyposażenie fabryczne. W pewnym momencie z tego zrezygnowali. Miałem frędzla z
    tym wynalazkiem. Przy oszałamiającej mocy silnika jaką miały małe fiaty wynalazek był
    chybiony. Samochód zwalniał na takich wzniesieniach których kierowca nie widział.

  • 25. Data: 2015-03-03 20:28:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-03 o 19:50, yabba pisze:

    > Ursusy na 100% miały ręczny gaz. :)
    > W samochodzie osobowym ręczny gaz widziałem w Fiacie 131 albo 132.

    U mnie 2 z 3 szt. FSO125p miały ręczny gaz. OIDP oba cięgna, tj. ssania
    i gazu, były obok siebie gdzieś po prawej stronie pod kierownicą.
    Poldek, pomimo, że był w wersji GLS, to chyba nie miał.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2015-03-03 22:37:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-03-03 o 19:42, yabba pisze:

    > W którym miejscu w Maluchu był ręczny gaz?
    Element numer 15.
    http://www.eles.pl/fiat/akcesoria.htm

    a tak to wygląda w zbliżeniu:
    http://tnij.org/dg3phj8
    pierwsze zdjęcie

    > Ale chyba nie mylisz ręcznego gazu z ręcznym ssaniem? Bo efekt podobny i
    > w razie pęknięcia linki gazu można się ratować jazdą na ssaniu.
    Nie mylę. Dźwignię ssania maluch miał między fotelami.

  • 27. Data: 2015-03-03 23:26:42
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > http://tnij.org/dg3phj8
    > pierwsze zdjęcie

    > Nie mylę. Dźwignię ssania maluch miał między fotelami.

    Czytam, że ręczny gaz był montowany do 1979. Rodzice mieli 600 z 1980 lub
    1981 i w nim już nie było ręcznego gazu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 28. Data: 2015-03-03 23:48:57
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 21:45:18 UTC+1 użytkownik stryq napisał:

    > W Syrenie było i w PF125 z 1972 też.

    Miałem włoskiego 125 1300 z wajchą do zmiany biegów przy kierownicy. Nie kojarzę żeby
    ręczny gaz w nim był. Miałem kilka 125p i też w nich czegoś takiego nie było. W
    Borewiczu i późniejszych też nie było.

  • 29. Data: 2015-03-04 03:02:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 02 Mar 2015 18:00:21 +0100, Marek napisał(a):

    > Czy w dobie różnych ECO-funkcji jest jakaś marka samochodu, gdzie
    > załączony tempomat nie dodaje pod górkę gazu (niepotrzebnie
    > zwiększając spalanie), bo zadana prędkoiść spadła mu z np. 100 km/h
    > do 95? Ma tylko nie przekraczać zadanej i nie dodawać gazu pod górkę.
    > W automatach spotkałem się, że redukuje i wyje wysokimi obrotami
    > (navara), obłęd.

    Podjeżdżanie pod górkę z gazem jest właśnie tym oszczędniejszym sposobem
    jazdy.
    Jeśli automat w tej sytuacji redukuje bieg, również robi to w celu
    oszczędzania paliwa, albo po prostu jazda na wyższym biegu byłaby już
    niemożliwa albo co najmniej niezdrowa dla silnika.
    Naprawdę ci goście którzy wyprodukowali Twój samochód, wiedzieli co robią
    :)

    Swoją drogą nie bardzo wiem jak sobie to wyobrażasz - jeśli nie doda gazu
    podjeżdżając pod górkę, to samochód się zatrzyma.

    A pokonywanie gór z gazem to jedna z najbardziej podstawowych technik
    oszczędzania paliwa, łącząca się z tym, że z góry z kolei zjeżdżasz na
    biegu i bez gazu (nie zużywając wcale paliwa).

  • 30. Data: 2015-03-04 07:45:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 03 Mar 2015 22:37:49 +0100, nadir napisał(a):

    > Element numer 15.
    > http://www.eles.pl/fiat/akcesoria.htm

    No tak, modele do 1977.
    To tylko najstarsi grupowicze pamietaja :-)

    J.