  • 11. Data: 2015-03-02 22:22:05
    Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-03-02 o 22:06, Hinek pisze:

    > Nic takiego w Syrenie 105 nie było.

    Może tylko wersje eksportowe i lux miały takie "tempomaty"?
    W każdym razie widziałem to w kilku Maluchach, Dużych Fiatach i UAZ-ach,
    a kilku znowu nie widziałem.
    Może to były jakieś akcesoria tuningowe naszego, rodzimego rzemiosła a
    nie montaż fabryczne, tego to już nie wiem.

  • 12. Data: 2015-03-02 23:58:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Monday, March 2, 2015, 7:40:16 PM, you wrote:

    > No zasadniczo tak. Ale w czym byłby problem, gdyby była taka opcja,
    > żeby był bardziej ekonomiczny. Dla mnie to nie jest problem, że
    > prędkość spadnie o 10 czy 15 kmh.

    Ale nie jesteś sam na drodze. Takie zwalnianie pod górkę prowokuje
    niebezpieczne zachowania kierowców za Tobą i wcale ale to wcale nie ma
    wiele wspólnego z oszczędnością. O wiele więcej oszczędza się hamując
    silnikiem z górki niż męcząc silnik niedoborem paliwa pod górkę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2015-03-03 00:05:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Mar 2015 20:10:54 +0100, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > Regulacja granicznego kąta nachylenia powyżej którego dopuszczamy

    Niektóre samochody już to mają, wykorzystywane do wspomaganua
    ruszania pod górę. Takie dumne rozwiązywanie problemów
    nieistniejących w innych systemach (czyt. w automatach).

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-03-03 00:05:26
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(a)

    > Ale nie jesteś sam na drodze. Takie zwalnianie pod górkę prowokuje
    > niebezpieczne zachowania kierowców za Tobą [...]

    90% samochodów zwalnia pod górkę i przyspiesza z gorki. Reszta ma
    tempomat:).

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2015-03-03 00:16:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Mar 2015 23:58:12 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
> [...]
    hamując
    > silnikiem z górki niż męcząc silnik niedoborem paliwa pod górkę.

    Ale tak się zwykle jedzie bez tempomatu. Serio trzymasz nożnie stałą
    prędkość precyzyjnie i dodajesz gazu na wzniesieniu gdy prędkość
    spadnie o te kilka km/h??

    --
    Marek

  • 16. Data: 2015-03-03 09:34:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomek,

    Tuesday, March 3, 2015, 12:05:26 AM, you wrote:

    > 90% samochodów zwalnia pod górkę i przyspiesza z gorki. Reszta ma
    > tempomat:).

    90% nizinnych kierowców zwalnia pod górkę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2015-03-03 09:36:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Tuesday, March 3, 2015, 12:16:09 AM, you wrote:

    > Ale tak się zwykle jedzie bez tempomatu. Serio trzymasz nożnie stałą
    > prędkość precyzyjnie i dodajesz gazu na wzniesieniu gdy prędkość
    > spadnie o te kilka km/h??

    Nie wiem, gdzie "tak się zwykle jedzie". Każdy kierowca, który
    jeździ sporo po górkach wie, jak korzystać z pedału gazu, redukować
    bieg pod górę i hamować silnikiem z górki, żeby naprawdę oszczędnie
    jeździć i nie wkurwiać innych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2015-03-03 11:27:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

> [...]
    > jeździ sporo po górkach wie, jak korzystać z pedału gazu, redukować
    > bieg pod górę i hamować silnikiem z górki, żeby naprawdę oszczędnie

    I zeby jezdzic bezpiecznie...

  • 19. Data: 2015-03-03 13:15:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > 90% nizinnych kierowców zwalnia pod górkę.

    Kierowcy z doświadczeniem i lubiący oszczędności widząc
    górkę przyśpieszają przed nią (jeśli jest taka możliwość).

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2015-03-03 18:24:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No zasadniczo tak. Ale w czym byłby problem, gdyby była taka opcja,
    >żeby był bardziej ekonomiczny. Dla mnie to nie jest problem, że
    >prędkość spadnie o 10 czy 15 kmh.

    Ale myslisz, ze bedzie oszczedniej ?

    Owszem, troche bedzie, tak samo jak bys cala trase przejechal 90
    zamiast 100 :-)

    Bo to wcale nie jest tak ze jak dodaje gazu, to znaczy ze nie jest
    ekonomiczny.
    Gorka wymaga wiecej energii, wiec wiecej paliwa. Strata jest dopiero
    wtedy, jak z drugiej strony sie hamuje.

    Wieksze obciazenie silnika zazwyczaj przenosi go w obszar
    oszczedniejszej pracy.
    Z drugiej strony praca z duzym obciazeniem na niskich obrotach
    silnikowi nie sluzy ... przynajmniej tak mowia.
    Szczegolnie ze pewnie chcesz zejsc w obszar naprawde niezdrowych
    obrotow :-)

    Owszem, miedzy Klodzkiem a Bardem jest pare fajnych pagorkow, dawniej
    przy dobrym wyczuciu mozna bylo rozpedzic troche na zjezdzie, na tyle
    aby rozpedem przejechac kolejny szczyt.
    Ale potem samochodow przybylo, kapelusznikow przybylo, potem jeszcze
    FR postawili ... ale ostatnio zdjeli :-)

    J.