  • 1. Data: 2010-03-03 13:49:19
    Temat: Termokamera ile to może kosztować?
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    Witam
    Przeglądając filmiki instruktażowe o naprawie BGA (reboling czy jakoś tak)
    spotkałem jedn w którym ktoś w trakcie podgrzewania scalaka oglądał coś na
    monitorze komputera. Dopiero za drugim razem załapałem że to "coś" to obraz
    scalaka w podczerwieni czyli jego temperatura. Tak mi się to spodobało iż
    pomyślałem, że fajnie mieć taką kamerkę do komputera mimo iż nie naprawiam
    płyt z BGA. Tyle że aledrogo powiedziało że takie cudo to koszt 10 tyś PLN.
    Dla mnie do zabawy to za dużo. Co prawda wyszukiwarka pokazywała kompletne
    urządzenie czyli z przodu oiektyw a z tyłu monitor LCD który pokazuje
    konkretne temperatury.
    Moje pytanko jest czy istnieją "gołe" kamery termowizji (podczerwieni?)
    które po podłączeniu do PC (choćby przez kartę TV) plus jakiś program
    potrafiły by pokazywać aktualną temperaturę badanego układu. Oraz czy takie
    rozwiązanie jest znacząco tańsze.

    Pozdrawiam MArek

  • 2. Data: 2010-03-03 14:32:31
    Temat: Re: Termokamera ile to może kosztować?
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    ToTylkoJa pisze:
> [...]
    > które po podłączeniu do PC (choćby przez kartę TV) plus jakiś program
    > potrafiły by pokazywać aktualną temperaturę badanego układu. Oraz czy takie

    http://www.youtube.com/watch?v=m-TcBnfE6qU&feature=r
    elated

    pozostaje problem wyskalowania

  • 3. Data: 2010-03-03 14:45:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToTylkoJa" <m...@n...chce.tego.poczta.fm> napisał
> [...]
    > program
    > potrafiły by pokazywać aktualną temperaturę badanego układu. Oraz

    Istnieja, ale znaczaco tansze nie sa.
    To jest daleka podczerwien, trzeba specjalny czujnik, byc moze
    mechaniczny skaner a nie matryca,
    specjalna optyka z germany, chlodzenie - i to wszystko kosztuje.
    Szczegolnie jak ma byc do zastosowan mikro.

    J.

  • 4. Data: 2010-03-03 17:59:35
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 15:45:20 +0100, J.F. napisał(a):

    > Istnieja, ale znaczaco tansze nie sa. To jest daleka podczerwien, trzeba
    > specjalny czujnik, byc moze mechaniczny skaner a nie matryca,
    Obecnie sa praktycznie wylacznie sensory matrycowe. Kiedys, gdy problemem
    bylo zminiaturyzowanie sensora, uzywany byl skaner optomechaniczny.

    > specjalna optyka z germany, chlodzenie - i to wszystko kosztuje.
    Chlodzenie tylko do sensorow fotoelektrycznych. Wiekszosc systemow uzywa
    sensorow bazujacych na efektach termicznych, one nie sa chlodzone.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 5. Data: 2010-03-04 21:15:39
    Od: "VSS" <n...@v...pl>

    dobra kamera termowizyjna musi kosztować. te które ja miałem w rękach
    kosztowały około 15 tysięsy i miały dość duże odświeżanie obrazu, rzędu
    25Hz. tanie kamery termowizyjne mają odświeżanie 5-7Hz co zmiejsza komfort
    pracy. co do lutowania to powinno wystarczyć choc ja układy BGA przy pomocy
    stacji Pace ThermoFlo 10 lat temu lutowałem bez kamery, uzywałem tylko
    mikroskopu do pozycjonowania.

    --
    VSS
    http://vss.pl