  • 1. Data: 2010-03-03 14:36:10
    Temat: jaka płyta z arm
    Od: ColdFire <r...@n...gov>

    Witam!
    Poszukuję _taniej_ płyty z ARMem, który ma MMU (chcę Linuxa na tym
    postawić) i USB host. Mile widziany także ethernet, ale ewentualnie mogę
    podłączyć zewnętrzny. Z powodu MMU nie mogę zejść poniżej ARM9, prawda?
    Z tego co patrzyłem, takie płyty chodzą po 500zł minimum. Znacie jakieś
    tańsze alternatywy?
    A może istnieje w sieci jakiś sprawdzony, ciekawy projekt z takim ARMem,
    do tego z opublikowanym, maksymalnie dwuwarstwowym PCB? :)

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2010-03-03 14:44:57
    Temat: Re: jaka płyta z arm
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 03/03/2010 03:36 PM, ColdFire wrote:
> [...]
    > A może istnieje w sieci jakiś sprawdzony, ciekawy projekt z takim ARMem,
    > do tego z opublikowanym, maksymalnie dwuwarstwowym PCB? :)

    ja sie dolaczam do p.w. pytania i dodam drugie, jakie zasilanie awaryjne
    tzn jaki UPS do takiego ARM, ktory pobiera kilka watow? przeciez nie
    bede instalowal UPS APC, ktorego sam uklad przelaczajacy zuzywac cos
    okolo 4W

  • 3. Data: 2010-03-03 15:03:07
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    ColdFire pisze:

    > Poszukuję _taniej_ płyty z ARMem, który ma MMU (chcę Linuxa na tym
    > postawić) i USB host.

    Zdefiniuj co to znaczy tanie (100zł, 1000zł?).

    mmnet1001/1002
    http://www.propox.com/products/t_232.html
    http://www.propox.com/products/t_231.html

    SAM9-L9260
    http://www.olimex.com/dev/sam9-L9260.html

    > A może istnieje w sieci jakiś sprawdzony, ciekawy projekt z takim ARMem,
    > do tego z opublikowanym, maksymalnie dwuwarstwowym PCB? :)

    http://bryndza.boff.pl/index.php?dz=proj&id=armputer
    210

    PCB chyba nie jest opublikowane

  • 4. Data: 2010-03-03 16:13:04
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    ColdFire pisze:
> [...]
    > podłączyć zewnętrzny. Z powodu MMU nie mogę zejść poniżej ARM9, prawda?
    > Z tego co patrzyłem, takie płyty chodzą po 500zł minimum. Znacie jakieś

    Tu jest płyta z LCD 3.5":
    http://www.shop.kristech.eu/product_info.php?cPath=8
    6&products_id=248
    bez LCD pewnie będzie taniej.

    > A może istnieje w sieci jakiś sprawdzony, ciekawy projekt z takim ARMem,
    > do tego z opublikowanym, maksymalnie dwuwarstwowym PCB? :)

    Dwie warstwy przy takim projekcie nie mają sensu.

  • 5. Data: 2010-03-03 20:06:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    ColdFire wrote:
    > Poszukuję _taniej_ płyty z ARMem, który ma MMU
    > Z tego co patrzyłem, takie płyty chodzą po 500zł minimum. Znacie jakieś
    > tańsze alternatywy?

    http://tinyurl.com/yghtsq8

    :D

  • 6. Data: 2010-03-03 23:55:44
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-03 15:36, ColdFire pisze:

> [...]
    > podłączyć zewnętrzny. Z powodu MMU nie mogę zejść poniżej ARM9, prawda?
    > Z tego co patrzyłem, takie płyty chodzą po 500zł minimum. Znacie jakieś

    Polecam mmNet1002 z Propoxu. Ma domyślnie wgranego Linuxa (OpenWRT).

    BTW: A gdybyś wymagał nieco wyższej wydajności (procek 600MHz zamiast
    200MHz a do tego sprzętowe dekodowanie video) - to BeagleBoard. Za $150
    ta płytka wyciąga niesamowite rzeczy (w tym wyjście DVI na monitor).
    Linux też jest.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-03-04 09:04:26
    Od: McGregor <m...@b...com.pl>

> [...]
    > A może istnieje w sieci jakiś sprawdzony, ciekawy projekt z takim ARMem,
    > do tego z opublikowanym, maksymalnie dwuwarstwowym PCB? :)

    Witam,

    w EP 02/2009 publikowany był mój projekt oparty na AT91RM9200: host USB,
    karta SD, ethernet na STE100P, wyprowadzenia I/O. Schematy , BRD i soft
    dostępne są za darmo na:

    http://www.blackmesaeast.com.pl/projects/electronics
    /sarge-single-board-computer/

    dołączone były także do płyt w EP 02/2009.
    Przy montażu samodzielnym pewnie wyszło by w okolicy 200-300PLN zależnie
    od tego skąd weźmiesz części.

    Oczywiście pytanie jakiej mocy potrzebujesz, ten ARM to około 200MIPS.

    Pozdrawiam,
    McGregor

  • 8. Data: 2010-03-04 14:43:35
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > http://tinyurl.com/yghtsq8

    A co tam za ARM siedzi?

  • 9. Data: 2010-03-04 15:43:47
    Od: McGregor <m...@b...com.pl>

    W dniu 2010-03-04 15:43, Kris_gor pisze:

    > A co tam za ARM siedzi?

    Tutaj jest info
    http://ar7-firmware.berlios.de/

  • 10. Data: 2010-03-04 20:52:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-04 10:04, McGregor pisze:

> [...]
    > od tego skąd weźmiesz części.
    >
    > Oczywiście pytanie jakiej mocy potrzebujesz, ten ARM to około 200MIPS.

    Coś drogo. W Propoxie gotowiec mmNet1002 (podobnie wyposażony, też
    200MHz, ma 1GB Flasha i 64MB RAMu) kosztuje 289 zł, podejrzewałem że
    samoróbka powinna wyjść chociaż ze 100 zł taniej.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/