  • 1. Data: 2010-03-03 10:53:35
    Temat: przechowywanie elektroniki
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jeszcze jedna sprawa... nazbierałem tyle gratów, że mi się już w pokoju nie
    mieszczą - pewnie znacie to zjawisko... muszę wywalić część na strych... czy
    możecie mi powiedzieć co może stać się z elektroniką (RTV, jakieś części do
    PC i różne inne pierdoły) jak będę ją przechowywać na nieogrzewanym strychu
    cały rok - i latem (temperatury + 50) i zimą (-30 jak tej zimy)... HELP!

  • 2. Data: 2010-03-03 11:18:10
    Temat: Re: przechowywanie elektroniki
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > jakieś części do PC i różne inne pierdoły) jak będę ją przechowywać na
    > nieogrzewanym strychu cały rok - i latem (temperatury + 50) i zimą (-30

    Mam to samo piwnica pełna tak, że drzwi się nie zamykają. Nigdy do tych
    gratów nie wróciłem, łatwiej, taniej, nowocześniej, pewniej kupić nowe.
    Moja rada pozbądź się ich zawczasu, kłopotu pozbycia się i tak nie
    unikniesz.

    Januszr

  • 3. Data: 2010-03-03 11:18:14
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik identifikator: 20040501 napisał:
> [...]
    > jakieś części do PC i różne inne pierdoły) jak będę ją przechowywać na
    > nieogrzewanym strychu cały rok - i latem (temperatury + 50) i zimą (-30

    Zjawisko całkowicie mi znane :-) Wszystko zależy od wartości (rynkowej
    bądź sentymentalnej). Lampy telewizyjne z epoki późny Gierek mam
    poupychane gdziekolwiek, część w garażu część w piwnicy. Jak którą szlag
    trafi nie będę płakał. Ale lampy z lat 30-tych leżą w suchym ciepełku
    starannie zawinięte w ligninkę każda z osobna :-) Generalnie coś co nie
    pordzewieje (np. transformatory) lub nie zgnije (np. głośniki) możesz
    trzymać gdziekolwiek.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2010-03-04 19:30:52
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Wed, 03 Mar 2010 12:18:14 +0100, Grzegorz Kurczyk
    <g...@a...control.slupsk.pl> wrote:

> [...]
    > starannie zawinięte w ligninkę każda z osobna :-) Generalnie coś co nie
    > pordzewieje (np. transformatory) lub nie zgnije (np. głośniki) możesz

    Trochę obawiam się naprężeń mechanicznych na wskutek zmian temperatury, w
    szczególności w nowszej elektronice (upakowane ciasno PCB) i niektóre
    elementy mechaniczne (np. wałki i paski gumowe).
    50-letnie radio pewnie postoi bez problemu następne 50 lat.

    Pozdrawiam

    Artur Stachura, ze strychem wypakowanym rupieciami :-)

  • 5. Data: 2010-03-04 20:57:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > jakieś części do PC i różne inne pierdoły) jak będę ją przechowywać na
    > nieogrzewanym strychu cały rok - i latem (temperatury + 50) i zimą (-30

    Radzę Ci z dobrego serca - weź to wszystko wyrzuć jeszcze dziś :-)
    Nigdy do tego nie wrócisz... zobaczysz.

  • 6. Data: 2010-03-04 23:53:28
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Radzę Ci z dobrego serca - weź to wszystko wyrzuć jeszcze dziś :-)
    > Nigdy do tego nie wrócisz... zobaczysz.

    Ty już nie wrócisz bo lekkomyślnie wywaliłeś, przed Nim jeszcze jakaś
    niewielka nadzieja :)
    Ja powoli zaczynam kalkulować wytrzymałość stropu :)

    e.

  • 7. Data: 2010-03-04 23:55:59
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > Radzę Ci z dobrego serca - weź to wszystko wyrzuć jeszcze dziś :-)
    > Nigdy do tego nie wrócisz... zobaczysz.

    A ja powtorze to samo , do kosza i na smieci .
    10 lat temu - to sie przyda tamto sie przyda .
    Teraz i tak jest wszystko ale jak cos trzeba sklecic to okazuje sie ze wszystko
    trzeba kupic .

  • 8. Data: 2010-03-05 00:07:34
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-03-04 21:57, Pszemol pisze:

    > Radzę Ci z dobrego serca - weź to wszystko wyrzuć jeszcze dziś :-)
    > Nigdy do tego nie wrócisz... zobaczysz.

    Źle mu radzisz. :)
    Wszystko zależy od sentymentów. Już parę razy słyszałem byłych
    amigowców, którzy narzekali na to jak byli głupi, gdy dziesięć lat temu
    sprzedali Amigę za "bezcen" (uwzględniając sentymenty właśnie). To samo
    powie Ci posiadacza Commodore, Atari, Spectrum albo nawet ktoś, kto w
    dzieciństwie zagrywał się na Pegasusie. ;)

    Do tego dochodzi jeszcze fakt, że niektóre urządzenia z czasem staną się
    zabytkami. Może nie na tyle, żeby je sprzedać i zbić na tym kokosy...
    Jednak postawione gdzieś na szafie mogą się prezentować niemal jako
    antyk z poprzedniej epoki. Cieszę się na przykład, że moim rodzicom nie
    przyszło do głowy wyrzucać Donatinę, gdy na początku lat
    dziewięćdziesiątych kupili brzydkie, grające plastikowe pudło (które
    zresztą po jakimś czasie i tak padło). Co prawda leży teraz na strychu
    (razem z Pionierem) ale za jakiś czas mam zamiar się za nią zabrać. ;)

    Chociaż generalnie może to kwestia perspektywy. W budynku z "wielkiej
    płyty" może faktycznie sytuacja wygląda inaczej... Niemniej u mnie nie
    jest tragicznie - trochę różnych "rupieci" się w szafie nazbierało, a
    wciąż jest tam jeszcze sporo miejsca. :)

  • 9. Data: 2010-03-05 00:17:57
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Źle mu radzisz. :)
    > [--- Pokaż cytowany tekst ;) ---]

    Wiesz, wszystko zależy od tego, CO to jest... jeśli chodzi o w miarę
    kompletne urządzenie, które może za parę lat stać się zabytkiem lub
    symbolem obecnych czasów, nie jest zniszczone, to OK, zostawić... jeśli
    jest to jakieś urządzenie z potrzebnymi częściami - należy te części
    wyciągnąć... a resztę wywalić!! Serio czasem trzyma się totalne śmieci i
    nie ma to najmniejszego sensu!! Czasem też sobie myślę "o jakbym miał
    to, co kiedyś wywaliłem, to by było łatwiej"... ale z drugiej strony -
    praktycznie nigdy nie udało mi się czegoś zużytego zaadoptować!! Bo
    okazywało się, ze jest małe ALE... albo niesprawne, albo nie takie, albo
    za mało....
    Poza tym - dziś niektóre śmieci można kupić na allegro za 1zł plus
    wysyłka, więc nie ma sensu tracić czas na odszukiwanie tego na strychu,
    lepiej kupić ;)...
    Tak więc osobiście polecam zastosować bardzo rygorystyczny filtr i 90%
    złomu wywalić!!

    Konop

  • 10. Data: 2010-03-05 01:50:28
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    nenik wrote:

    > A ja powtorze to samo , do kosza i na smieci .
    > 10 lat temu - to sie przyda tamto sie przyda .
    > Teraz i tak jest wszystko ale jak cos trzeba sklecic to okazuje sie ze wszystko
    > trzeba kupic .

    Albo szybciej kupic niz znalezc w kupie gratow, znam to.

    Tomek