  • 71. Data: 2019-09-06 10:52:24
    Temat: Re: Tesla po raz kolejny
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Posadź babcię w aucie z dowolną skrzynią biegów i niech ruszy. Albo
    > wiesz co, daj jej swojego smartfona i niech wyśle do Ciebie emaila.
    >
    > Intuicja jest procesem doświadczeniowym i skojarzeniowym, więc jest
    > zależna np. od wieku i nabytych doświadczeń. Co pewnie i tak trudno
    > będzie Ci zrozumieć...

    Mój najstarszy wnuk za 2 lata będzie pełnoletni. Nie mam kompleksów :-)
    Ps. Żebyś widział, jak moja 80-letnia teściowa śmiga na kompie, to byś
    się zdziwił. Do dziś dorabia sobie do emerytury...
    T.

  • 72. Data: 2019-09-06 10:57:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.09.2019 18:53, s...@g...com wrote:
    > Jednak uwazam ze sa pewne pryncypia ktorych lepiej nie ruszac. Nawet kosztem
    delikatnego postepu.
    > Jestem z tych co wola grawitacyjne ogrzewanie i klamke z linka. I kamere ktora moge
    odlaczyc i tak dalej...

    Kiedyś ktoś na pewno mówił to samo o zamianie koni na samochody. Widział
    oczami wzrost śmiertelnych wypadków spowodowany wzrostem prędkości
    przemieszczania się. Dla większości jak widać argument za szybszą
    komunikacją był wart poświęcenia. Można psioczyć tak samo jak tamta
    osoba, nastawiać się niechętnie i w razie godziny W mieć problem albo
    zaakceptować że samemu się tego nie zmieni i opanować tą sztukę aby w
    razie godziny W sytuacja skończyła się szczęśliwie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 73. Data: 2019-09-06 10:59:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.09.2019 10:52, T. wrote:
    > Mój najstarszy wnuk za 2 lata będzie pełnoletni. Nie mam kompleksów :-)
    > Ps. Żebyś widział, jak moja 80-letnia teściowa śmiga na kompie, to byś
    > się zdziwił. Do dziś dorabia sobie do emerytury...

    To tylko pogratulować. Zastanawiam się czy moje wnuki w swoim pierwszym
    aucie będą mieli jeszcze kierownice... ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 74. Data: 2019-09-06 10:59:34
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > W modelu 3 klamka się już nie wysuwa - jest przyciskiem (drzwi otwierają
    > się jak tip-on w szafkach).
    >
    > Ale analogicznie ja w "zwykłym" samochodzie kiedyś w zimę za mocno
    > pociągnąłem za klamkę kierowcy (bo przymarzła) - efekt był ten sam.
    > Klamka się ruszała a drzwi już nie otwierały. Także odpowiedź ta
    > sama...trzeba otworzyć jakoś inaczej.

    > A jednak tą automatykę strzelam w ciemno zaakceptowałeś i jeździsz nadal
    > samochodami z elektrycznymi szybami. A klamki się teraz czepiasz...

    Bo innych nie ma...
    W swoim aucie mam tylne szyby na korbkę.
    Idealna sytuacja byłaby, gdyby - owszem, było na pokładzie sporo
    systemów ułatwiających prowadzenie auta, ale żeby była możliwość jazdy
    bez nich. Tesla niech ma sobie takie klamki, ale jeśli nie można auta
    otworzyć z zewnątrz to już kicha...
    W sumie w większości aut jest sporo takich systemów, ale większość da
    się wyłączyć. Choć gdzieś widziałem filmik (z Polski zresztą) z
    Bentlejem, którego jakaś banalna awaria sprowadziła do krawężnika i nie
    dało się dalej jechać, nawet w trybie awaryjnym.
    Te wszystkie radary i czujniki mają pomagać, a w razie problemów
    powinno się je deaktywować. A tu czasem się nie da i auto staje.
    Ciekaw też jestem co z systemami mieszanymi, np. elektryczną klapą
    bagażnika. Jak coś nawali to można taki bagażnik ręcznie otworzyć?
    T.

  • 75. Data: 2019-09-06 11:21:25
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 06 Sep 2019 10:59:34 +0200, T. wrote:

    > Bo innych nie ma...

    E? Stoi taki u mnie na podwórku. Rocznik 2019. Wszystkie szyby ręczne,
    lusterka też, ręczna skrzynia, malutki atmosferyczny silnik benzynowy.
    Brak centralnego zamka, alarmu, klimatyzacji, radia, ba - nawet
    zamkniętego obiegu wentylacji nie ma. Da się.

    Dacia Logan.

    Mateusz

  • 76. Data: 2019-09-06 11:35:32
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > Brak centralnego zamka, alarmu, klimatyzacji, radia, ba - nawet
    > zamkniętego obiegu wentylacji nie ma. Da się.

    Ale tu nie chodzi o to, żeby był golas, ale żeby działał też bez tych
    systemów w razie awarii. Cos jak schody ruchome - jedziesz, a jak nawalą
    - możesz wejść po unieruchomionych.
    T.

  • 77. Data: 2019-09-06 11:43:44
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > To tylko pogratulować. Zastanawiam się czy moje wnuki w swoim pierwszym
    > aucie będą mieli jeszcze kierownice... ;-)

    Ja tu widzę inną kwestię - z wiekiem człowiek się rozleniwia i po prostu
    się już nie chce. Wygodniej jest powiedzieć do dzieciaka - ogarnij mi
    smartfona, bo coś nie działa, niż samemu trochę się pomęczyć... Zaczynam
    powoli mieć ten sam syndrom. Z drugiej strony - młodzież jest coraz
    bardziej niecierpliwa. Pamiętam, jak w domu stawiałem sieć DLNA -
    dzieciakowi nie chciało się konfigurować routera, musiałem sam się
    doktoryzować. Trwało to cały dzień, ale sie udało.
    Kolejna sprawa - dzieci i młodzież szybko chwytają nowinki
    technologiczne ale jakoś tak często bez zrozumienia, jak to działa. Więc
    póki działa - mają przewagę technologiczną, jak coś się psuje - nie
    potrafią nawet rozebrać obudowy...
    Ps. Ja należę do komputerowych dinozaurów. Pierwszy komp miałem kupiony
    w 1985 r. A wcześniej miałem w liceum - była to pierwsza szkoła w Polsce
    wyposażona w komputer (Mera 202). System się wciągało z tasiemki
    papierowej... :-)
    Do dziś pełnię rolę serwisanta od kompów - zarówno dla pokolenia moich
    rodziców, jak i dzieci.
    T.

  • 78. Data: 2019-09-06 13:05:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-06 o 11:35, T. pisze:
    > Cos jak schody ruchome - jedziesz, a jak nawalą - możesz wejść po
    > unieruchomionych.
    Albo szybko zjechać. :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=Txn-pqonWcA

    Robert

  • 79. Data: 2019-09-06 16:02:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.09.2019 11:35, T. wrote:
    > Ale tu nie chodzi o to, żeby był golas, ale żeby działał też bez tych
    > systemów w razie awarii.

    Od ręki można wymienić co najmniej kilka przyczyn tego stanu rzeczy.
    Choćby to że na terenie UE, auta z obowiązkowymi rocznikowo funkcjami
    (ABS, ESP, EGR...) mają być postrzegane jako niesprawne bez nich ->
    czyli nie wolno się takim poruszać -> czyli dlaczego producent miałby
    umożliwić ich wyłączenie i kontynuowanie jazdy skoro narazi się na kary?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 80. Data: 2019-09-06 16:07:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.09.2019 10:59, T. wrote:
    > Ciekaw też jestem co z systemami mieszanymi, np. elektryczną klapą
    > bagażnika. Jak coś nawali to można taki bagażnik ręcznie otworzyć?

    W tylnej klapie Octavii padł mi kiedyś silniczek który ją otwierał
    (mechanicznej wajchy połączonej z zamkiem bezpośrednio brak) więc
    należało położyć kanapkę, wczołgać się do bagażnika, zdjąć plastik na
    zatrzask i otworzyć ręcznie pociągając za cały mechanizm.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz