  • 1. Data: 2018-08-20 18:02:40
    Temat: Tiry - kontrowersje
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    Obejrzałem właśnie "cukiereczek":
    https://natemat.pl/246933,czy-warto-zostac-kierowca-
    tira-zobacz-jakiego-hejtu-doswiadczaja-kierowcy
    i nasunęło mi się taka refleksja. To co się zauważa: częśc z "tirowców"
    (wcale nie twierdzę, że największa) ma "w wysokim poważaniu" reszte
    kierowców. Mając tempomat ustawiony w granicch błędu na pi-X-oko o
    2km/godz większy od następnego na trasie nie zważa, że ktoś osobówką
    dochodzi go na autotradzie z v=140/godz; on go za żadne skarby nie
    wpuści - musi sam przez tą prawie minutę na zakładanej przeze mnie
    odległości 100m go wyprzedzić!
    Druga sprawa: znowu częśc z "Tirowców" jedzie z tak małym odstępem
    jakby chcieli podgonić poprzednika - po co?. Dajcie szansę wśliznąć się
    między was aktualnie wyprzedzającemu, ale napastowanemu przez "króla
    szos" idiocie (~200km/godz) mrugającemu światłami i czasem trąbiącemu -
    nie każdy wytrzyma taka presję, auto może nie pozwoli więcej
    przyspieszyć, nie każdy ma żelazne nerwy, a o wypadek nie trudno.

    Można dyskutować o zakazie wyprzedznia przez Tiry na autostradach i
    ekspresówkach, ale póki co jestem za. Nie wierzę, że takie 1min
    wyprzedzenia (nawe 10-20 szt.) pozwoli na zmieszczenie się w ustawowym,
    regulaminowym czasie na długiej, praktycznej trasie, zwłaszcza tam gdzie
    gęsto - jest to po prostu nieprzewidywalne.
    Przy okazji pozdrawiam rozsądnych "Tirowców" - jest ich w mojej ocenie
    60-70%
    M.

  • 2. Data: 2018-08-20 18:12:20
    Temat: Re: Tiry - kontrowersje
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 11:02:47 UTC-5 użytkownik Marek Panek napisał:
> [...]
    > dochodzi go na autotradzie z v=140/godz; on go za żadne skarby nie
    > wpuści - musi sam przez tą prawie minutę na zakładanej przeze mnie

    Droga to dobro wspoldzielone. Kultura powinna byc ale wiesz, kazdy sobie rzepke
    skrobie. "tirowiec" pomocy od osobowek nie doswiadczy wiec po co ma pomagac?

> [...]
    > nie każdy wytrzyma taka presję, auto może nie pozwoli więcej
    > przyspieszyć, nie każdy ma żelazne nerwy, a o wypadek nie trudno.

    Moze drafting uprawiaja? To moze przyczyniac sie do mniejszego spalania, i ochrony
    srodowiska.

> [...]
    > gęsto - jest to po prostu nieprzewidywalne.
    > Przy okazji pozdrawiam rozsądnych "Tirowców" - jest ich w mojej ocenie

    Ja mysle ze ich jest wiecej. Z tym sie mozna spierac.

    Ja bym raczej sie skupil na tym aby ograniczniki im zalozyc tak aby wszyscy mieli
    jednakowo.
    Wtedy w praktyce tylko pod gorke mogli by ci lzejsi doganiac tych ciezszych.
    A ci wolniejsi by sie cieszyli ze moga o te 2km/h szybciej jechac...

  • 3. Data: 2018-08-20 20:45:10
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > musi sam przez tą prawie minutę na zakładanej przeze mnie
    > odległości 100m go wyprzedzić!

    Ale przecież wszyscy twierdzą że oni wyprzedzają się godzinami

    > Druga sprawa: znowu częśc z "Tirowców" jedzie z tak małym odstępem
    > jakby chcieli podgonić poprzednika - po co?.
    Małe robią tak samą, wiem że to nie argument :)

    > Można dyskutować o zakazie wyprzedznia przez Tiry na autostradach i
    > ekspresówkach, ale póki co jestem za.

    Ja jestem przeciw dopóki autostrady będą miały po dwa pasy.
    Mieszkam w Krakowie i czesto korzystam z autostradowej obwodnicy gdzie jest zakaz
    wyprzedzania przez TIRy i są dwa pasy.

    Jak się trafi jakiś zawalidroga na prawym pasie który jedzie wolniej
    niż zwykły tir to się robi "korek" w wersji patrz punkt wyżej.
    W efekcie każdy mały zjeżdża na lewy bo się boi.
    Efekt?
    Lewy jedzie niewiele szybciej niż prawy.