    From: Marek Panek <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Tiry - kontrowersje
    Date: Mon, 20 Aug 2018 18:02:40 +0200

    Obejrzałem właśnie "cukiereczek":
    https://natemat.pl/246933,czy-warto-zostac-kierowca-
    tira-zobacz-jakiego-hejtu-doswiadczaja-kierowcy
    i nasunęło mi się taka refleksja. To co się zauważa: częśc z "tirowców"
    (wcale nie twierdzę, że największa) ma "w wysokim poważaniu" reszte
    kierowców. Mając tempomat ustawiony w granicch błędu na pi-X-oko o
    2km/godz większy od następnego na trasie nie zważa, że ktoś osobówką
    dochodzi go na autotradzie z v=140/godz; on go za żadne skarby nie
    wpuści - musi sam przez tą prawie minutę na zakładanej przeze mnie
    odległości 100m go wyprzedzić!
    Druga sprawa: znowu częśc z "Tirowców" jedzie z tak małym odstępem
    jakby chcieli podgonić poprzednika - po co?. Dajcie szansę wśliznąć się
    między was aktualnie wyprzedzającemu, ale napastowanemu przez "króla
    szos" idiocie (~200km/godz) mrugającemu światłami i czasem trąbiącemu -
    nie każdy wytrzyma taka presję, auto może nie pozwoli więcej
    przyspieszyć, nie każdy ma żelazne nerwy, a o wypadek nie trudno.

    Można dyskutować o zakazie wyprzedznia przez Tiry na autostradach i
    ekspresówkach, ale póki co jestem za. Nie wierzę, że takie 1min
    wyprzedzenia (nawe 10-20 szt.) pozwoli na zmieszczenie się w ustawowym,
    regulaminowym czasie na długiej, praktycznej trasie, zwłaszcza tam gdzie
    gęsto - jest to po prostu nieprzewidywalne.
    Przy okazji pozdrawiam rozsądnych "Tirowców" - jest ich w mojej ocenie
    60-70%
    M.