  • 51. Data: 2018-12-10 12:11:11
    Temat: Re: To była jej ostatnia żarówka ;-)
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 10.12.2018 o 11:04, r...@k...pl pisze:
    > Sun, 9 Dec 2018 08:01:30 -0800 (PST), w
    > <f...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder

    > Przecież nie ma. Wzięli kredyt.

    No i skredytowali się u kolejnych przedsiębiorców (odwrotne obciążenie VAT)

    Lukasz

  • 52. Data: 2018-12-10 12:16:04
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-12-09 o 16:03, J.F. pisze:
> [...]
    Mowili w tv ze gospodarstwa domowe i male i srednie firmy dostana doplate jak prad
    zdrozeje. Pozyjemy zobaczymy.

    > To bylo przedwczoraj, a wczoraj mowili, ze w budzecie nie ma pieniedzy
    > na doplaty.
    >
    > A juz na pewno nie bedzie doplat do ladowania samochodow :-)
    >
    > J.

    W sumie miało być "2 zł za 100 km" (takie jest hasło elektryków), ale
    firma, która ustawiła ładowarki wzdłuż A1 już strzyże kierowców, bo
    skończyło się darmowe ładowanie. Przejazd jest droższy elektrykiem niż
    autem z LPG.
    T.

  • 53. Data: 2018-12-10 12:27:53
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-12-09 o 19:48, Shrek pisze:

    > To temat na inną grupę, ale pokazuje jak ważna jest wolność mediów - na
    > gazecie i wp rzeczywiście szczątkowe informacje, ale jakoś jednak o tym
    > wiem, i bez problemu znajduję na róznych portalach. I tak ma być - nie
    > ma obowiązku żeby medium było obiektywne - prawe mówiąc nie ma takiej
    > możliwości. Ma być tak, że są media reprezentujące różne poglądy.

    izelek-we-francji-bilans-weekendu-8-9-grudnia/t6ttz5
    0

    > Nie jestem pewny czy de facto stan wojny w stolicy to taka fajna sprawa,
    > ale będzie tak jak się kasa na socjal skończy. Na razie są zadowoleni
    > "bo państwo im daje".
    >
    > Shrek

    Pracują najmniej z całej Europy - mają 35-godzinny tydzień pracy.
    Zadałem sobie trud i poszukałem - u nich minimalna pensja netto to 1170
    euro (ok. 5 tys. zł). Wyroby spożywcze są o ok. 50% droższe niż u nas,
    AGD - 23%, RTV - 14%. Mieszkanie - zależy kto w jakich warunkach
    mieszka, ale raczej mają zdecydowanie lepsze warunki mieszkaniowe i
    oczekiwania (mam kuzynów pod Paryżem - mieszkaja w bloku, jak u nas,
    mieszkanie ok. 70 m2, ale dla nich jest to po prostu slums - ludzie tam
    mają domy albo mieszkania powyżej 80 m2).
    Zatem jeśli ktos u nas wydaje powiedzmy 1000 zł na jedzenie, to Francuz
    - 1600. Reszta mu zostaje na inne sprawy - a podejrzewam, że sprzętu AGD
    czy RTV nie kupuje się codziennie.

    Cena paliwa u nich to nieco ponad 6 zł. Samochód (wziąłem jako przykład
    Suzuki Vitara - 15 190 euro (65 100 zł) , u nas - 68 900 zł.

    To jaka jest u nas pensja minimalna netto? :-) (odpowiadam - 1530 zł)
    Ile możemy z niej zaoszczędzić? Ile możemy paliwa kupić?

    Francuzi zrobią sobie rewolucję (socjalną), a państwo zbankrutuje. Tak
    to widzę..
    T.

  • 54. Data: 2018-12-10 12:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dobrze pamietam. Nie udzielam sie w kazdym temacie jaki sie tutaj
    > pojawi to jak zalozyles o padnietej pompie i nic nie napisalem to i
    > pamietac tego tematu nie moge. Jak bym sie udzielal to bym pamietal
    > tak jak pamietam ze poradzilem zeby stary i zuzyty samochod sprzedac
    > zeby oc nie placic. Dalej nie wytlumaczyles jak mozna zrobic przez
    > kilka miesiecy dziesiatki tysiecy kilometrow i bywac na grupach
    > wiele razy dziennie. Czy czasami w czasie jazdy nie odpisujesz?

    No to sprawdziłem dokładnie.
    Zasugerowałes ze skoro padła pompa w zbiorniku to pewnie całe auto jest w
    stanie tej pompy.
    Było to juz jakis czas temu.
    Od tego czasu auto przejechało prawie 100kkm - bez praktycznie zadnych
    problemów.
    To tyle a propos twojej wiarygodnosci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 55. Data: 2018-12-10 13:18:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Po raz pierwszy ktoś tak nagłośnił.
    >
    > To była standardowa procedura tego urzędu -- wpadać po zamknięciu kasy i
    > kupować jakąś drobnicę bez paragonu. I wystawiać mandat.
    No to nareszcie na tym popłyneły.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 56. Data: 2018-12-10 19:42:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2018 o 12:27, T. pisze:

    > Pracują najmniej z całej Europy - mają 35-godzinny tydzień pracy.

    Miałem na mysli naszych wyborców. Dopóki będzie kasa, to co najwyżej
    ktoś się będzie o jakąś praworządność buntował, a reszta będzie wzruszać
    ramionami, bo co to ich obchodzi. Zabraknie kasy to będzie jak we
    Francji. Zresztą u nas od zawsze tak było - rozruchy były jak się micha
    kończyła. Przykre, ale prawdziwe - reszta ciemnego luda niespecjalnie
    obchodziła.

    Shrek

  • 57. Data: 2018-12-10 21:33:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-12-10 o 13:18, Janusz pisze:

    > No to nareszcie na tym popłyneły.

    Nieprawda.
    Taka prowokacja po zamknięciu kasy to standard we wszystkich urzędach
    w tym kraju.
    I nie na tym popłynęły tylko na bezsensownym i bezkrytycznym
    kierowaniu sprawy do sądu po raz kolejny. Bo nawet sędzia miał inne
    zdanie niż panie z urzędu.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2018-12-11 10:16:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 Dec 2018 11:11:11 +0000, w <pulhkf$660$1@dont-email.me>, ddddddddddddd
    <d...@f...pl> napisał(-a):

> [...]
    om>, Zenek Kapelinder

    > No i skredytowali się u kolejnych przedsiębiorców (odwrotne obciążenie VAT)

    Jak na lewacki rząd przystało :)

  • 59. Data: 2018-12-11 10:18:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 Dec 2018 21:33:44 +0100, w <pumikn$vm4$1@node1.news.atman.pl>,
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):

    > Taka prowokacja po zamknięciu kasy to standard we wszystkich urzędach
    > w tym kraju.

    Jakieś dowody czy "jestem o tym święcie przekonany"?

  • 60. Data: 2018-12-11 17:12:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    izelek-we-francji-bilans-weekendu-8-9-grudnia/t6ttz5
    0

    >Nie jestem pewny czy de facto stan wojny w stolicy to taka fajna
    >sprawa,

    A spalic im te rzadowe bryki.
    Jak im sie paliwo nie podoba, to niech sobie jezdza pociagami i
    tramwajami :-)
    No i rowerami :-)

    P.S. Naprawa bmw po Macierewiczu - 170 tys zl ...

    J.