  • 31. Data: 2014-09-03 21:22:22
    Temat: Re: To moze teraz pojedzmy troche po Windows Phone? ;]
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 03 Sep 2014 13:34:19 -0500, A.L. napisał(a):

    > Mozesz rozwinac temat? Bo nie rozumiem

    Z obecnych systemów mobilnych tylko iOS ma aplikacje natywnie kompilowane.
    Android ma Dalvika, WP maszynkę XNA/Silverlight a BBOS javę na QNX-ie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 32. Data: 2014-09-03 21:27:35
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-03 21:22, Waldek Godel wrote:

    > Z obecnych systemów mobilnych tylko iOS ma aplikacje natywnie kompilowane.
    > Android ma Dalvika, WP maszynkę XNA/Silverlight a BBOS javę na QNX-ie.

    Ok, ale co to w praktyce oznacza poza zapewne dodatkowym mniejszym lub
    wiekszym obciazeniem telefonu? Czy nie ma zalet tego rozwiazania?

  • 33. Data: 2014-09-03 21:59:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    atm wrote:

    > Ok, ale co to w praktyce oznacza poza zapewne dodatkowym mniejszym lub
    > wiekszym obciazeniem telefonu? Czy nie ma zalet tego rozwiazania?

    łatwiejsze pisanie i większa przenaszalność. Co przy fragmentacji
    systemów ma znaczenie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 34. Data: 2014-09-03 22:38:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 03 Sep 2014 21:27:35 +0200, atm napisał(a):

    > Ok, ale co to w praktyce oznacza poza zapewne dodatkowym mniejszym lub
    > wiekszym obciazeniem telefonu? Czy nie ma zalet tego rozwiazania?

    Większe zużycie prądu, większe zapotrzebowanie na pamięć itp

  • 35. Data: 2014-09-03 22:38:28
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 3 Sep 2014 19:59:35 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

    >łatwiejsze pisanie i większa przenaszalność. Co przy fragmentacji
    >systemów ma znaczenie.

    Czy mozeszrowinac temat? Bo nei rozumiem. Wieksza przenaszalnosc
    natywnych aplikacji? Niby jak? I niby jak "latwiejsze pisanie?"

    A.L.

  • 36. Data: 2014-09-03 22:58:39
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-03 22:38, Waldek Godel wrote:

    > Większe zużycie prądu, większe zapotrzebowanie na pamięć itp

    Ok, o tym wlasnie wspomnialem powyzej, a zalety?
    Chyba za kare nie stosuja tych rozwiazan.

  • 37. Data: 2014-09-04 00:28:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 3 Sep 2014 20:22:22 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:
    > Z obecnych systemów mobilnych tylko iOS ma aplikacje natywnie
    kompilowane.
    > Android ma Dalvika, WP maszynkę XNA/Silverlight a BBOS javę na
    QNX-ie.

    Nie powtarzaj fud'a jeśli chudzi o Dalvika, poza tym Android ma NDK
    jak ktoś chce uruchamiać kod natywnie, z jakiś powodów i to
    niekoniecznie wydajnościowych.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2014-09-04 00:36:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 03 Sep 2014 15:38:28 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Czy mozeszrowinac temat? Bo nei rozumiem. Wieksza przenaszalnosc
    > natywnych aplikacji? Niby jak? I niby jak "latwiejsze pisanie?"

    Pewnie mu chodziło o to, że jeśli platforma wspiera kompilowanie
    C/C++ (i uruchamianie skompilowanego kodu) to łatwiej przenieść coś
    już gotowego a nie przepisywanie na język platformy np. java. To
    prawda, dlatego np. Android daje narzędzia NDK do tych celów.
    Natomiast argument o łatwym programowaniu (szczególnie w porównaniu
    do javy) to też nie rozumiem.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2014-09-04 01:03:47
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 04 Sep 2014 00:36:11 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    >już gotowego a nie przepisywanie na język platformy np. java. To
    >prawda, dlatego np. Android daje narzędzia NDK do tych celów.

    Zakladajacze to cos jest w C/C++. A jezeli jest napisane w javie?

    Tak na marginesie, "natywnym" jezykiem iOS jest Swift, wyrosly z
    Objective-C. Ciekawe jaka jest "przenaszalnosc" takich aplikacji

  • 40. Data: 2014-09-04 01:12:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 03 Sep 2014 18:03:47 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Zakladajacze to cos jest w C/C++. A jezeli jest napisane w javie?

    W przypadku Androida kilkukrotnie posiłkowałem się gotowym kodem
    napisanym pod klasyczny vm javy, skompilował się i uruchomił bez
    problemu pod Dalvikiem.

    --
    Marek