  • 21. Data: 2014-09-03 16:33:59
    Temat: Re: To moze teraz pojedzmy troche po Windows Phone? ;]
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 03 Sep 2014 09:24:41 +0200, atm <...@v...pl> wrote:

> [...]
    >jesli zacznie sie z tych mozliwosci intensywaniej korzystac, ekrany
    >urzadzen kieszonkowych bijace na glowe moje 24" LCD, sama kieszonkowosc
    >smartfonow obecnie jest malo smiesznym zartem. A i Waldek ma sporo racji
    >czepiajac sie MS, ktory powrocil ze swoim systemem do epoki kamienia
    >lupanego. Dlugo by mozna wymieniac tego typu wspolczesne niedorobki i
    >dziwne zachowania producentow czesto dalekie od szeroko pojetego dbania
    >o wygode uzytkownika.
    >A wychwalanie zalet wszelakich pozostawiam innym, sam wszystkiego nie

    Jest taka teoria, nazywa sie "Good Enough". Autorem byl niejaki
    Yourdon, bardzo znane nazwisko w dziedzinie informatyki.

    Teza teorii: nie oplaca sie robic urzaden/oprogramwoania dobrych. Bo
    sie nie oplaca.

    Mozna zrobic urzadzenia/oprogramwoanie dockonale. Ale to bedzie
    kosztowalo. Czy klient zaplaci? Przykald z ksiazki Yourdona: gdy
    ktoras tam wersje MSWindows oddanu do uzytku, miala ona 10 tysiecy
    zarejestrowanych bledow. I kosztowala 100 dolarow. Mozna byluby
    przynajmniej cesc tych bledow usunac, ale byloby to bardzo kosztowne.
    Koszty usuwania bledow rozna wykaldniczo z ikoscia usunietych bledow.

    I teraz pytanie: co klient woli?

    1. Widows dzis, 100 dolcow 10 tysiecy bledow
    2. Windows za 2 lata, 500 dolcow, 2000 bledow
    3. Windows za 4 lata, 2000 dolcow, 500 bledow?

    Odpowiedz jest chyba jasna

    Podobnie jest ze spzretem. Mozna zrobic spzret doskonaly. Tyle tylko
    ze pojawi sie na rynku 5 lat pozniej i bedzie kosztowal 2 zera wiecej.
    Klient to kupi?

    Taki spzret sie owszem, robi, ale do samolotow i satelitow. Takie
    oprogramowanie sie owszem, robi. Do samolotow, satelitow i reaktorow
    jadrowych. Elektronika uztykowa to zabawki. Tam sobie nikt nei zawraca
    glowy jakoscia. Szybki zysk i wyruchanie konkurencji to glowne
    kryteria

    A.L.

  • 22. Data: 2014-09-03 16:35:39
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 3 Sep 2014 07:37:58 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >To jest właśnie ironia losu, że po latach wychodzi, że iOS jest najbardziej
    >efektywnym, konfigurowalnym i używalnym systemem na rynku.

    Pzreciez to jest UNIX. Technologia lat 60. Ale nei do zdarcia

    A.L.

  • 23. Data: 2014-09-03 16:49:25
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-03 16:33, A.L. wrote:

> [...]
    > jadrowych. Elektronika uztykowa to zabawki. Tam sobie nikt nei zawraca
    > glowy jakoscia. Szybki zysk i wyruchanie konkurencji to glowne

    Ok, gdybys mial podsumowac swoja wypowiedz jednym zdaniem, jakby brzmialo?

  • 24. Data: 2014-09-03 17:11:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    atm wrote:

    > Ok, gdybys mial podsumowac swoja wypowiedz jednym zdaniem, jakby brzmialo?

    80:20

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 25. Data: 2014-09-03 17:43:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 03 Sep 2014 15:37:03 +0200, Marek napisał(a):

    > Niki
    >
    > Czy chcesz sprawić wrażenie, że niniejszy temat to dyskusja o
    > gustach?

    Z tym powyżej to już byłaby dyskusja o bezguściu, ale nie. Jeżeli wrócimy
    do telefonów, to będzie dyskusja o faktach.
    Chociaż nie, można też o gustach i bezguściu - paradoksalnie w momencie
    kiedy iPhone wyrósł na sensowną opcję przy wyborze telefonu, mnóstwo jego
    byłych fanów przesiadło się już na Szajsungi. Nie dlatego, że są lepsze itp
    - większość z nich, tak samo jak na ajfonie, również na szajsungi nie
    zainstaluje nigdy żadnej apki. Albo zainstaluje 1-2 najmodniejsze.
    Wybierają samsungi, bo jest więcej kolorów, lepiej go widać w ręce, znajomi
    już takie mają albo chcą mieć ten fajnty gwizdający dźwięk SMS.
    Staje się też modne hejtowanie iPhone. Przy czym nie mam na myśli polskiej
    części internetu, gdzie był hejtowany od zawsze, również przeze mnie.
    Tylko, że sporo ziutków nie zauważyło, że sytuacja się zmienia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 26. Data: 2014-09-03 18:18:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 03 Sep 2014 09:35:39 -0500, A.L. napisał(a):

    > Pzreciez to jest UNIX. Technologia lat 60. Ale nei do zdarcia

    Ten sam (no nie dokładnie, bo iOS na BSD bazuje) unix jest pod Androidem. A
    jaka różnica?
    Jeszcze lepszy system jest pod BBOSX - i różnica na niekorzyść jest jeszcze
    większa.
    Wychodzi więc na to, że jak najlepszy nawet szermierz na świecie nie ma
    szans z czołgiem, tak najlepszy system operacyjny nie ma szans z maszyną
    wirtualną javy.

  • 27. Data: 2014-09-03 20:32:40
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 03 Sep 2014 16:49:25 +0200, atm <...@v...pl> wrote:

    >Ok, gdybys mial podsumowac swoja wypowiedz jednym zdaniem, jakby brzmialo?

    nie oplaca sie robic dobrze. Oplaca sie robic tanio, kolorowo i byle
    jak.

    A.L.

  • 28. Data: 2014-09-03 20:34:19
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 3 Sep 2014 17:18:51 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:
    > tak najlepszy system operacyjny nie ma szans z maszyną
    >wirtualną javy.

    Mozesz rozwinac temat? Bo nie rozumiem

    A.L.

  • 29. Data: 2014-09-03 20:40:22
    Od: A.L. <a...@a...com>

    <n...@o...info> wrote:

    >Ten sam (no nie dokładnie, bo iOS na BSD bazuje)

    Niezupelnie, bo kernel jest od systemu Mach. To jest lernel
    (mikrokernel) znacznie lepszy od Unixowego. Z BSD, Applce wyciagnal
    tylko biblioteki

    A.L.

  • 30. Data: 2014-09-03 21:09:33
    Od: atm <...@v...pl>

    > nie oplaca sie robic dobrze. Oplaca sie robic tanio, kolorowo i byle
    > jak.
    >
    > A.L.

    Dlatego wlasnie co jakis czas pisze o elementach, ktore mnie irytuja z
    powodu nie dzialania tak jak powinny dzialac wg zamierzen producenta lub
    tez dobor funkcji/parametrow wskazuje na chory wyscig, ktory nie ma
    wiele wspolnego z potrzebami uzytkownikow.
    Dzisiaj pierwszy raz widzialem uzasadnienie kosmicznej rozdzielczosci w
    smartfonach. Note 4 po wlozeniu w odpowiednia oprawke staje sie
    Oculusem, ktory to wlasnie korzysta z tych dodatkowych pikseli, nie
    widocznych w codziennym uzytkowaniu.
    A co do mojego niezadowolenia: moj customizowany SGS2 sprawuje sie
    bardzo dobrze, jestem bardzo zadowolny, na horyzoncie jest juz Z3
    Compact, ktory byc moze bedzie nastepca - tez mi sie podoba.
    No i iPhone 6....ten rzuci nas wszystkich na kolana ;]