  • 21. Data: 2013-03-04 21:24:47
    Temat: Re: To sobie pojeździł
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 4 Mar 2013 12:12:32 -0800 (PST), Konfabulator napisał(a):

    > Z czystej ciekawości spytam czy tylko ja widzę, że to auto było walone wcześniej od
    strony pasażera?

    Ja w zupełnie innym temacie - ostrzejszych kryteriów badań technicznych
    pojazdów.
    Ja mam pomysł jak to zrobić.
    Każdy właściciel pojazdu będzie musiał tylko zrobić zdjęcie swojego
    samochodu i wrzucić na PMS.
    A tu już zostanie na tej podstawie przeprowadzona drobiazgowa kontrola
    stanu technicznego - od geometrii po panewki wału korbowego :-)

    A tak poważnie, to jeżeli myślisz o tym czymś na drzwiach, to raczej jakieś
    odbicie.
    Jeżeli jakieś ślady widać na zdjęciach to już musi być mega fuszera
    blacharska - na zdjęciu w ogóle niewiele widać.

  • 22. Data: 2013-03-04 21:29:56
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-03-04 21:24, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > A tu już zostanie na tej podstawie przeprowadzona drobiazgowa kontrola
    > stanu technicznego - od geometrii po panewki wału korbowego :-)

    O to o to, ale najpierw musi wysłać na "bezwypadkowe.net" :)

    Pozdr.

  • 23. Data: 2013-03-04 21:39:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-03-04 21:24, DoQ pisze:
    > Otóż to. Po uszkodzeniach widać że jechał przepisowo. Prawdopodobnie
    > zasłabł a pasażerki złapały za kierownicę.
    Trzeba sprawdzić, czy jacyś mordercy nie postawili tam fotoradaru! Mógł
    wyłapać rowerzystę wyprzedzającego na podwójnej ciągłej, oślepić
    błyskiem lampy ptaki siedzące na drzewie, które spłoszone poderwały się
    gwałtownie. Padające drzewo dokonało reszty.

    Maciek

  • 24. Data: 2013-03-04 21:41:04
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 04 Mar 2013 21:29:56 +0100, DoQ <p...@d...gmail.com> wrote:

    >O to o to, ale najpierw musi wysłać na "bezwypadkowe.net" :)

    I zapłacić 20 zł. za ocenę auta na podstawie zdjęć i numeru VIN :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 25. Data: 2013-03-04 21:44:28
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 4 Mar 2013 12:12:32 -0800 (PST), Konfabulator
    <k...@1...pl> wrote:

    >Z czystej ciekawości spytam czy tylko ja widzę, że to auto było walone wcześniej od
    strony pasażera?

    Znajomy szukał Foki ST. 100% oglądanych aut miało przygody - większe
    lub mniejsze, ale miało. W końcu z rozpaczy kupił Imprezę WRX :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 26. Data: 2013-03-04 21:53:27
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    On 4 Mar, 21:44, jerzu <t...@i...pl> wrote:

    > Znajomy szukał Foki ST. 100% oglądanych aut miało przygody - większe
    > lub mniejsze, ale miało. W końcu z rozpaczy kupił Imprezę WRX :)

    No tak, ale tu spasowanie tylnej ćwiartki i jej kolor w stosunku do
    drzwi/zderzaka budzi na tyle wątpliwości już na zdjęciach, że wolałbym
    tego nie oglądać na żywo :)

  • 27. Data: 2013-03-04 21:53:59
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 04.03.2013 20:49, Tomasz Pyra wrote:

    > Jak to policzyłeś?
    > Ja kiedyś liczyłem tak:
    > https://groups.google.com/forum/?fromgroups=#!topic/
    pl.misc.samochody/Hley83TcaMY

    > I wyszło mi 1 wypadek na około 8mln (śmiertelny co 80mln).

    Wziąłem z wiki
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_tr
    affic-related_death_rate
    , że mamy 23.5 ofiary śmiertelne na miliard km. Czyli jeden wypadek
    śmiertelny na ~42 mln km. Ilość wypadków jest ~10x większa niż ilość
    wypadków śmiertelnych a mamy ~5000 wypadków śmiertelnych, więc wychodzi
    coś w okolicy 800k. Oczywiście jako, ze to dość zgrubne szacunki (np
    często jak są ofiary śmiertelne to ofiar w sumie jest więcej a wypadek
    1, czy te 10x) to wynik jest "w okolicy". Strzelałbym, że prawdziwa
    wartość będzie się jednak zawierać gdzieś między 800 a 2400 k km.

    Michoo

  • 28. Data: 2013-03-04 22:14:11
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-03-04 21:41, jerzu pisze:

    > I zapłacić 20 zł. za ocenę auta na podstawie zdjęć i numeru VIN :)

    Tylko musi pamiętać, że tam się wysyła zdjęcia maks. 320x240px. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 29. Data: 2013-03-04 22:38:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 04 Mar 2013 21:53:59 +0100, Michoo napisał(a):

> [...]
    > , że mamy 23.5 ofiary śmiertelne na miliard km. Czyli jeden wypadek
    > śmiertelny na ~42 mln km. Ilość wypadków jest ~10x większa niż ilość

    Jeżeli jest jeden śmiertelny na 42mln km, a wypadków jest 10x więcej niż
    śmiertelnych, to jeden wypadek wypada co 4.2mln km.
    To już co do rzędu wielkości zgadza się z tym co ja obliczyłem.

  • 30. Data: 2013-03-04 22:58:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 04 Mar 2013 22:14:11 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Tylko musi pamiętać, że tam się wysyła zdjęcia maks. 320x240px. ;)

    Dla takich fachowców rozdzielczość jest nieistotna.