eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 29

  • 11. Data: 2010-04-04 13:12:55
    Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
    Od: DoQ <p...@g...com>

    plusz pisze:

    > - wiele wypadków z ostatnich dwóch lat wskazuje, że nawet najlepiej
    > wyposażone mercedesy (prof. Geremek) i volkswageny phantomy (Joerg

    Geremek to akurat mial stara W202 ktora wcale do najbezpieczniejszych
    nie nalezy.


    Pozdrawiam
    Pawel


  • 12. Data: 2010-04-04 15:43:07
    Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnych
    > dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasażerom NIC sie nie stało,
    > przywaliliśmy w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prędkości circa
    > 70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i
    > zepchną mnie z drogi.
    >
    > Nikt mi nie wmówi ze nowe małe autko które ma "milijony gwiazdek" w euro
    coĹ
    > ›
    > tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w duĹźego
    > zdrowego dęba uratowałoby życie pasażerom.


    A6 to całkiem bezpieczne było wtedy (dzisiaj 3 gwiazdki) i z 4 do 6 poduszek
    miało.

    70-80km/h to chyba nie było "na raz", ruszyło klatke czy kabina cała ?
    bo jak patrze na test to wytrzyma max 55-60km/h z drzewem.

    mocniejsze z tych czasów (do 1996) to tylko:
    -merc w140 91'
    -volvo 850 91'
    -renault safrane 92'
    -renault espace III 96'
    -bmw5 96'
    -merc E 96'

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 13. Data: 2010-04-04 16:01:47
    Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    kffiatek <k...@s...op.pl> napisał(a):

    >
    > Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni się od tej nowej 2009 istotnie pod
    > względem bezpieczeństwa?
    > Najbardziej interesują mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
    > zastosowane systemy trakcji, świateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
    > Gdzie poszukać co się zmieniło w nowej wersji, bo, że z wyglądu to sam
    > sobie zobaczyłem, a tyle mniej więcej wynika z prospektu.
    >

    rzuciłem okiem na wikipeie i euroncap i na moje oko różnica
    jest znaczna na korzyść modelu 2009 w porównaniu do 2003 (03-08) :

    2009:
    http://www.euroncap.com/results/toyota/avensis/2009/
    346.aspx

    2003:
    http://www.euroncap.com/tests/toyota_avensis_2003/17
    2.aspx


    oba mają 5 *****, ale:

    masa:
    2009 1.53 tony
    2003 1.25 tony !

    no i dalej róznic nie widzę, poduszek oba maja od groma,
    nowy wyszedł delikatnie lepiej przy zderzeniu frontowym
    którego chyba nie zmienili.

    ale ta masa robi swoje, na 100% nowy bezpiecziejszy.

    +adaptacyjne tempomaty, ale o tym nie mówimy ;)

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 14. Data: 2010-04-04 16:13:23
    Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-02 23:51, Lewis pisze:
    > Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości
    > news:hp5cq0$383$1@news.onet.pl...
    >> spam? Chyba nie widzieliście różnic w obrażeniach człowieka, który
    >> wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem
    >> nowego auta. Zaręczam Was, że reszta (jakość oleju, liczba oktanowa
    >> paliwa,
    >
    > Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnych
    > dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasażerom NIC sie nie stało,
    > przywaliliśmy w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prędkości circa
    > 70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i
    > zepchną mnie z drogi.
    >
    > Nikt mi nie wmówi ze nowe małe autko które ma "milijony gwiazdek" w euro
    > coś tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w dużego
    > zdrowego dęba uratowałoby życie pasażerom.
    >
    >

    A jak z mojego jabłka wyszedł robak, to zeżarł
    konia razem z wozem.

    --
    Pozdrawiam
    AW


  • 15. Data: 2010-04-04 16:23:12
    Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@g...pl> napisał(a):

    > kffiatek <k...@s...op.pl> napisał(a):
    >
    > >
    > > Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni się od tej nowej 2009 istotnie pod
    > > względem bezpieczeństwa?
    > > Najbardziej interesują mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
    > > zastosowane systemy trakcji, świateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
    > > Gdzie poszukać co się zmieniło w nowej wersji, bo, że z wyglądu to sam
    > > sobie zobaczyłem, a tyle mniej więcej wynika z prospektu.
    > >
    >
    > rzuciłem okiem na wikipeie i euroncap i na moje oko różnica
    > jest znaczna na korzyść modelu 2009 w porównaniu do 2003 (03-08) :
    >
    > 2009:
    > http://www.euroncap.com/results/toyota/avensis/2009/
    346.aspx
    >
    > 2003:
    > http://www.euroncap.com/tests/toyota_avensis_2003/17
    2.aspx
    >
    >
    > oba mają 5 *****, ale:
    >
    > masa:
    > 2009 1.53 tony
    > 2003 1.25 tony !
    >
    > no i dalej róznic nie widzę, poduszek oba maja od groma,
    > nowy wyszedł delikatnie lepiej przy zderzeniu frontowym
    > którego chyba nie zmienili.
    >
    > ale ta masa robi swoje, na 100% nowy bezpiecziejszy.
    >
    > +adaptacyjne tempomaty, ale o tym nie mówimy ;)
    >
    > pozdrawiam.


    Aha poduszki: w nowym są "gorsze", w starym wykrywał masę kierowcy
    i dobierał siłę (2 stany), a w nowym chyba pocieli bo już wiedzą jak
    to zrobić ok. na moje oko to nie istote, wybuchają zawsze z max siłą
    ale daleko od kierowcy i szybko.

    konstrukcja klatki nie jest słabsza jak w lagunie III (II z 2001'
    bezpieczniejsza się wyjade od modelu III 2008'), a może nawet mocniejsza
    bo auto +20% cięższe od modelu 2003.

    aha te +20% robi BARDZO dużą różnicę na zderzenia czołowe.

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 16. Data: 2010-04-04 17:54:39
    Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    AW pisze:
    > W dniu 2010-04-02 23:51, Lewis pisze:
    >> Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości
    >> news:hp5cq0$383$1@news.onet.pl...
    >>> spam? Chyba nie widzieliście różnic w obrażeniach człowieka, który
    >>> wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem
    >>> nowego auta. Zaręczam Was, że reszta (jakość oleju, liczba oktanowa
    >>> paliwa,
    >>
    >> Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnych
    >> dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasażerom NIC sie nie stało,
    >> przywaliliśmy w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prędkości circa
    >> 70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i
    >> zepchną mnie z drogi.
    >>
    >> Nikt mi nie wmówi ze nowe małe autko które ma "milijony gwiazdek" w euro
    >> coś tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w dużego
    >> zdrowego dęba uratowałoby życie pasażerom.
    >>
    >>
    >
    > A jak z mojego jabłka wyszedł robak, to zeżarł konia razem z wozem.

    Oj tam :)
    Po prostu wiadomo że jeżeli świadek wypadku podaje jakąś prędkość to
    należy podzielić ją przez 1.5, a jeżeli świadek siedział w środku
    samochodu który uczestniczył w wypadku, to dzielimy przez 2. I wtedy się
    wszystko zgadza :)

    I nie ma tu co mówić o konfabulacji - jak się wali w coś samochodem to
    po prostu odczucie prędkości jest 2x większe.

    I wtedy się zgadza, że zderzając się przy 35km/h z drzewem w przyzwoitym
    samochodzie z poduszkami z samochodu bez obrażeń wysiadają wszyscy.


  • 17. Data: 2010-04-04 17:58:15
    Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kffiatek pisze:
    > W dniu 2010-04-02 19:47, Tomasz Pyra pisze:
    >> kffiatek pisze:
    >>>
    >>> Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni się od tej nowej 2009 istotnie pod
    >>> względem bezpieczeństwa?
    >>> Najbardziej interesują mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
    >>> zastosowane systemy trakcji, świateł czy kontrola opuszczania pasa
    >>> ruchu.
    >>
    >> Nie sądzę.
    >> Czasami producenci wprowadzają poprawki jak testy ENCAP pójdą nie po ich
    >> myśli i wtedy robią ponownie testy tego samego modelu.
    >>
    >> Skoro Toyota nic takiego nie zrobiła, to myślę że można założyć że nic
    >> wielkiego nie poprawili.
    >
    > No właśnie zrobili nowy test, ale EuroNCAP też zmienił zasady i te testy
    > są nieporównywalne.

    No właśnie patrzę i faktycznie ja się pomyliłem.
    Bo jeżeli pytającemu chodziło o porównanie Avesnsis 2 i 3 to owszem -
    zmiany na pewno nastąpiły. To są zupełnie inne samochody - inna płyta
    podłogowa i wszystko nowe.

    Natomiast ja napisałem tak, bo myślałem że chodzi mu o porównanie
    Avensis II z 2007 i 2009 roku.
    Wydawało mi się że Avensis III dostępny jest od 2010, ale widać się
    pomyliłem.


  • 18. Data: 2010-04-04 19:29:16
    Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > To te drogie mercedesy maja jakies systemy
    > antygrawitacyjno-antyinercyjne i zapobiegajace np. wypadnieciu z pojazdu
    > czy rozkwaszeniu glowy o dowolny element wnetrza? Bo bez pasow
    > to poduszki w takim samochodzie raczej po prostu nie odpala
    > bo i tez nie sluza one do miekkiego otulania do snu a moga
    > dac przykrego kopa w znajdujaca sie w niewlasciwym miejscu
    > buzie.
    >
    >

    po pierwsze bedzie miał z 4..5 ***** (a nie 2 **), z 600kg więcej.
    co do poduszek to odpalą tylko inaczej.


    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 19. Data: 2010-04-04 20:07:36
    Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:hpaddt$fg8$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > AW pisze:

    >> A jak z mojego jabłka wyszedł robak, to zeżarł konia razem z wozem.
    > Oj tam :)
    > Po prostu wiadomo że jeżeli świadek wypadku podaje jakąś prędkość to
    > należy podzielić ją przez 1.5, a jeżeli świadek siedział w środku
    > samochodu który uczestniczył w wypadku, to dzielimy przez 2. I wtedy się
    > wszystko zgadza :)
    > I nie ma tu co mówić o konfabulacji - jak się wali w coś samochodem to po
    > prostu odczucie prędkości jest 2x większe.
    > I wtedy się zgadza, że zderzając się przy 35km/h z drzewem w przyzwoitym
    > samochodzie z poduszkami z samochodu bez obrażeń wysiadają wszyscy.

    Doprawdy? Jak byłem obok tego tira miałem circa 120km/h odczyt z licznika,
    na który spojrzała pasażerka.
    Hamowanie na oblodzonym poboczu auto wyposażone w SIC! ABS więc zerowa
    utrata prędkości jedynie przelot wzdłóż zaspy śniegu jakieś 70m mnie trochę
    wyhamował.
    Teraz będzie wielki krzyk że zapierdalałem 120km/h!! wyjechałem na lewy pas
    i ciągle nim jechałem z przeciwka nic czysta droga widocznośc ze 2km
    wyprzedziłem 2 tiry jednym ciągiem a trzeci mnie zepchną, dozwolona prędkość
    90km/h ale nie będe jechał wyprzedzając 95km/h bo to będzie trwać wieczność.
    Więc odczucie prędkości podzielone przez dwa to sobie dzieciom opowiadaj, z
    auta niewiele zostało, złamany dach, podłoga, sciana grodziowa, drzwi,
    sanki, podłużnica, próg, deska rozdzielcza, fotel pasażera.


    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)
    .


  • 20. Data: 2010-04-04 20:09:22
    Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kml" <A...@g...lp> napisał w wiadomości
    news:hp9hge$1i2$1@inews.gazeta.pl...

    > OT: tirowiec zatrzymał sie chociaż?

    Tak, nie przyznał się do winy i puścili go, do Włoch (Białorusin), 15 marca
    miał się stawić na przesłuchanie, no właśnie, miał...


    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: