  • 1. Data: 2010-04-02 15:03:25
    Temat: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni się od tej nowej 2009 istotnie pod
    względem bezpieczeństwa?
    Najbardziej interesują mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
    zastosowane systemy trakcji, świateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
    Gdzie poszukać co się zmieniło w nowej wersji, bo, że z wyglądu to sam
    sobie zobaczyłem, a tyle mniej więcej wynika z prospektu.

    pozdrawiam
    --
    kffiatek

  • 2. Data: 2010-04-02 18:45:04
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    W dniu 02-04-2010 15:03, kffiatek pisze:

> [...]
    > Gdzie poszukać co się zmieniło w nowej wersji, bo, że z wyglądu to sam
    > sobie zobaczyłem, a tyle mniej więcej wynika z prospektu.

    dziwi mnie, że najpierw nie zajrzyj do salonu Toyoty, spam ? :)

  • 3. Data: 2010-04-02 18:48:48
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 2 Kwi, 15:03, kffiatek <k...@s...op.pl> wrote:
> [...]
    > Gdzie poszukać co się zmieniło w nowej wersji, bo, że z wyglądu to sam
    > sobie zobaczyłem, a tyle mniej więcej wynika z prospektu.

    zdefiniuj "bezpieczeństwo"
    sądzę, że poza dodatkowymi elementami marketingowymi od kilkunastu lat
    nie wiele się zmieniło.

    oczywiście kiedyś ABS, ESP i dwie poduszki były w standardzie tylko w
    Europie Zachodniej, a teraz coraz częściej są w Polsce, ale i tak
    kluczowe będą takie elementy jak to czy masz zapięte pasy, czy nie
    przekraczasz prędkości oraz czy nie masz łysych opon.
    nie wiem czy przy zderzeniu przy prędkości 80km/h będzie duża różnica
    - wiele wypadków z ostatnich dwóch lat wskazuje, że nawet najlepiej
    wyposażone mercedesy (prof. Geremek) i volkswageny phantomy (Joerg
    Heider) przy zderzeniach nie uratują życia.

    --
    plusz
    www.kalkulatorlokat.pl

  • 4. Data: 2010-04-02 19:47:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kffiatek pisze:

> [...]
    > Najbardziej interesują mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
    > zastosowane systemy trakcji, świateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.

    Nie sądzę.
    Czasami producenci wprowadzają poprawki jak testy ENCAP pójdą nie po ich
    myśli i wtedy robią ponownie testy tego samego modelu.

    Skoro Toyota nic takiego nie zrobiła, to myślę że można założyć że nic
    wielkiego nie poprawili.

  • 5. Data: 2010-04-02 20:25:06
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    W dniu 2010-04-02 19:47, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > myśli i wtedy robią ponownie testy tego samego modelu.
    >
    > Skoro Toyota nic takiego nie zrobiła, to myślę że można założyć że nic

    No właśnie zrobili nowy test, ale EuroNCAP też zmienił zasady i te testy
    są nieporównywalne. Co do sugestii, żeby zasięgnąć informacji w salonie,
    to od ładnych panienek można tam zasięgnąć co najwyżej informacji o
    kolorze i tym, że fajnie się jeździ.
    A co do spamu? Może i rzeczywiście na tej grupie dyskutuje się jedynie o
    wyższości zapalania świateł i tegorocznej dacie zmiany opon na letnie,
    ale żeby dyskusję o nowościach w bezpieczeństwie posądzać od razu o
    spam? Chyba nie widzieliście różnic w obrażeniach człowieka, który
    wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem nowego
    auta. Zaręczam Was, że reszta (jakość oleju, liczba oktanowa paliwa,
    podgrzewane kubki na kawę, kolorowe zegary, a nawet silnik, spalanie i
    osiągi!) zostaje daleko daleko z tyłu. Szansa na przeżycie wypadku to
    tak naprawdę jedyny powód z jakiego powinno się zmieniać samochód na nowszy.

    kffiatek

  • 6. Data: 2010-04-02 22:57:15
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > - wiele wypadkow z ostatnich dwoch lat wskazuje, ze nawet najlepiej
    > wyposazone mercedesy (prof. Geremek)

    tak, jedna z najsłabszych konstrukcji mercedesa i niezapięte pasy.

    >i volkswageny phantomy (Joerg Heider) przy zderzeniach nie uratuja zycia.

    pasy, raz jeszcze !!! pozatym ze 100km/h dachem to było, takie rzeczy
    to tylko w renault (i to nie kazdym).

    ---

    Te przypadki to jest dowód na to że można było kupić bezpieczne auto
    -zwłaszcza prof Geremek, 2 klasy wyżej merc już były z 0.7 tony cięższy,
    miał by te 7 poduszek wiecej i moża by było tych pasów nie zapiać.
    Albo zapiąc to by pre-safe zdążył zaregować i by się nikomu
    (w tym aucie) NIC nie stało.

    Heider to walił z 200km/h i z czegoś spadł, bez pasów - tyle to można
    iść na czołowe z czyms bardzo małym a i tak strach że cos szybę przebije.

    pozdrawiam.

  • 7. Data: 2010-04-02 23:51:16
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości
    > spam? Chyba nie widzieliście różnic w obrażeniach człowieka, który wyszedł
    > z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem nowego auta.
    > Zaręczam Was, że reszta (jakość oleju, liczba oktanowa paliwa,

    Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnych
    dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasażerom NIC sie nie stało,
    przywaliliśmy w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prędkości circa
    70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i
    zepchną mnie z drogi.

    Nikt mi nie wmówi ze nowe małe autko które ma "milijony gwiazdek" w euro coś
    tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w dużego
    zdrowego dęba uratowałoby życie pasażerom.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 8. Data: 2010-04-03 13:08:02
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-04-02 22:57, Michał wrote:

    > Te przypadki to jest dowód na to że można było kupić bezpieczne auto
    > -zwłaszcza prof Geremek, 2 klasy wyżej merc już były z 0.7 tony cięższy,
    > miał by te 7 poduszek wiecej i moża by było tych pasów nie zapiać.

    To te drogie mercedesy maja jakies systemy
    antygrawitacyjno-antyinercyjne i zapobiegajace np. wypadnieciu z pojazdu
    czy rozkwaszeniu glowy o dowolny element wnetrza? Bo bez pasow
    to poduszki w takim samochodzie raczej po prostu nie odpala
    bo i tez nie sluza one do miekkiego otulania do snu a moga
    dac przykrego kopa w znajdujaca sie w niewlasciwym miejscu
    buzie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2010-04-04 00:24:32
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > coś tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w dużego
    > zdrowego dęba uratowałoby życie pasażerom.

    Ja jakieś 40 lat temu spowodowałem jedyny wypadek (tfu, odpukać), -zaraz po
    otrzymaniu PJ kupiłem sobie wówczas już 17-letnie Volvo 524 i tymże, przy
    predkości ok 80-90 godz. zrobiłem 3 beczki przez dach (złapałem piasek na
    poboczu, ustawiło mnie bokiem do kierunku jazdy no i wiadomo...). Samochód
    do tego stoczył sie potem z nasypu.
    Obrażenia,- ja podrapana głowa, cały bok ciała siny, pasazerowie,-
    zwichnięta noga, złamane 2 żebra. W jezdni 3 rysy w asfalcie (przy kazdym
    obrocie) dł 2 m, głebokości 5 cm., tam, gdzie krawędź podłogi uderzała .
    Silnik sprawny, wgnieciony dach, nadawał się do naprawy (ale uznałem, że
    nieopłacalna).
    Podejrzewam, ze teraz nowoczesny samochód rozleciałby się w kawałki, choc
    poduszki wystrzeliłyby;-)

    p47

  • 10. Data: 2010-04-04 10:09:57
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > przywaliliśmy w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prędkości circa
    > 70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i

    OT: tirowiec zatrzymał sie chociaż?

    --
    pozdrawiam
    kml