    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Transoptor wyzwalający inny transoptor
    Date: Sun, 29 Sep 2019 22:55:41 +0200

    Mam pewien układ z 3 kanałowym transoptorem , którego ledy mają
    wspólną katodę (jego  LEDy nazwijmy A1,A2,A3). To jest taka "czarna"
    skrzynka w którą ingerować nie mogę. Do tego układu idą 4 przewody:
    masa dla LED oraz 3 przewody do poszczególnych anod. Teraz każde z
    tych LED A1...A3 musi być wysterowany przez kolejny dodatkowy 3
    kanałowy transoptor (jego tranzystory po stronie wtórnej określmy
    B1,B2,B3). Czy można wysterować LED A1 z emitera transoptora B1 jeśli
    oba tranoptory będą na wspólnej masie (wspólną katoda LED A1...A3)?
    Sprawa byłaby prosta gdyby instniały transoptory pnp ale chyba czegoś
    takiego nie ma... Gdzieś natknąłem się na info, że w  przypadku
    transoptorów bipolarnych oznaczenia C E określają tylko kierunek
    polaryzacji w przypadku  przewodzenia, czy to oznacza że obciążenie
    (LED) może być również w emiterze takiego transoptora? Gdzie w takim
    przypadku powinien być rezystor ograniczający prąd LED, kolektorze
    czy emiterze?

    --
    Marek