  • 21. Data: 2010-06-14 12:26:51
    Temat: Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządzeń medycznych
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Monday, June 14, 2010, 2:21:13 PM, you wrote:

    > Ja mam parę. Mieli kiedyś w programie, ale "się skończyły", przynajmniej
    > te, które potrzebujemy.

    Tylko, że Ty masz/miałeś "trochę" łatwiejszy dostęp do technologii. A
    ja bardziej pytam o dostępność dla zwykłego śmiertelnika.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2010-06-14 12:53:13
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > te adnotacje bywaja rozne, a ja jestem ciekaw czy mozna je zlekcewazyc
    > "na wlasna odpowiedzialnosc", czy nie mozna ..

    Wiesz, urządzenie ma przejść badania i tyle... To jest jak z CE -
    nieważne, czy do swojego urządzenia wsadzisz podzespół z CE czy bez -
    urządzenie w całości ma przejść badania....

    > Transfomator izolacyjny do peceta ?
    > I pokryc calosc plastikiem izolujacym

    No właśnie trafo izolacyjne to trochę duży i ciężki sprzęt. Chodzi
    właśnie o to, że sygnał z USB idzie na FT232 i dalej mam 5V, TxD i RxD.
    Potrzebuję to odseparować ;)... do zasilania są przetwornice "medyczne",
    tzn. zapewniające 4kV i odpowiednie odstępy, np.
    http://www.tracopower.com/Reinforced-I-O-Isolation.2
    11.0.html
    i szukam czegoś do separacji TxD i RxD...

    > A najprosciej .. twierdzic ze to nie jest urzadzenie medyczne ? :-)

    Tak, najprościej, ale wtedy tracisz klientów, bo ktoś, kto tego używa do
    diagnostyki, musi używać sprzętów medycznych...

    Konop

  • 23. Data: 2010-06-14 12:57:02
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Exi masz na ponad 11 kV deklarowane. Na stronie TME mają chyba mocno
    > nieaktualny PDF do tego - zajrzyj na stronę producenta - tam będą
    > aktualne deklaracje zgodności z normami.

    OK! Dzięki za tą uwagę, bo z przyzwyczajenia patrzyłem na TME... zaraz
    zobaczę i ocenię co i jak :)..

    Konop

  • 24. Data: 2010-06-14 13:13:52
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Masz przetwornicę Teaco, spełniającą normy medyczne?

    TRACO...
    http://www.tracopower.com/fileadmin/medien/dokumente
    /pdf/datasheets/thi2m.pdf
    Spełni? To taki przykład :).
    Co do dostępności - są firmy w PL, które rzekomo sprowadzają, ale ceny
    oczywiście "tajne" (zapytania jeszcze nie posłałem...)

    Konop

  • 25. Data: 2010-06-14 13:20:51
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > to jest najczęstszy problem do dyskusji ;-). Mamy kontakt fizyczny i
    > kontakt galwaniczny (np. elektrody). Jak masz urządzenie takie, że
    > pacjent na nim stoi, to możesz mieć max. 10mikroA prądu upływności, w
    > razie jakby pacjent stanął na mokrych osolonych (znaczy spoconych) nogach.

    No ok, czyli część aplikacyjna typu B.

    > Już ci pisałem, że mamy USB<>RS232 po stronie komputera i jest
    > odseparowane toto od strony pacjenta przez sprzęg optyczny 6N137 na
    > RS232. Wygląda to tak, że mamy płytkę z FT232R, gniazdem USB,
    > przetwornicą TRACO i sprzęgami przykręconą do płytki czołowej i
    > kabelkiem idzie RS232 i zasilanie do "strony gorącej". Międzymordzie do
    > pacjenta (elektrody) są po drugiej stronie pudła.

    Tak, pisałeś wtedy (od razu zajrzałem do archiwum) jednak wtedy nie
    podałeś konkretnego transoptora ;)...
    Ale OK, choć nie wiem, czy Ciebie dobrze zrozumiałem:
    PC-USB-FT232-IZOLACJA-ELEKTRONIKA-PACJENT
    tak? Izolacja to Traco + 6N137...

    Jeśli tak - to chcę zrobić coś podobnego, tylko wrzucić to do
    urządzenia, z zachowaniem odstępów izolacyjnych... Część "gorąca" będzie
    w obudowie urządzenia, w dodatkowej obudowie plastikowej i z odstępami
    zapewniającymi podwójny środek ochrony. A część za izolacją będzie już
    wprost połączona z obudową...

    > A tak w sumie, to robimy tutaj z igły widły. Opis sprzętu, który
    > naprawiałem koleżankom z University of Ontario w KSC (wibrator szlag
    > trafił). Składało się m.in. z komputera (własna konstrukcja, straszna
    > prowizorka), wzmacniacza 40dB (prawdziwy RolsRojs: Bruel & Kjaer) i
    > wibratora elektromagnetycznego (praktycznie głośnik bez membrany)
    > przykręconego do metalowej wanny. W wannie solanka, w której astronauci
    > trzymają nogi. Ani wzmacniacz, ani komputer nie miały dopuszczenia
    > medycznego. Wanna nie była nawet uziemiona. I to by było na tyle z FCC,
> [...]

    Astronauci ;)... słyszałeś kiedyś o czymś takim, żeby sprzęt kosmiczny
    UZIEMIAĆ??!! :P... byłoby to ciężkie do wykonania ;D...
    A tak na serio - urządzenie, które robię, jest bezpieczne tak, jak każde
    inne. Zasilane przez zasilacz PCta, miliony ludzi na całym świecie ufa
    takim zasilaczom ;)... no ale wymogi są, badania przejść musi, więc
    kombinuję co tu dać :)...

    Konop

  • 26. Data: 2010-06-14 13:26:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Konop,

    Monday, June 14, 2010, 3:13:52 PM, you wrote:

    > TRACO...

    Wiem, literówka - te literki są obok siebie.

> [...]
    > Co do dostępności - są firmy w PL, które rzekomo sprowadzają, ale ceny
    > oczywiście "tajne" (zapytania jeszcze nie posłałem...)

    Nie, no - ja nie twierdzę, że nie ma takich przetwornic. Oczywiste, że
    chodzi o dostępność. Jakby z dostępnością nie było problemu, to bym
    nie musiał się biedzić co rusz - a to medyczne, a to iskrobezpieczne i
    tłumaczyć każdem, dlaczego nie da się nawinąć transformatora
    iskrobezpiecznego czy medycznego na malutkim karkasie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2010-06-14 13:29:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Konop,

    Monday, June 14, 2010, 2:57:02 PM, you wrote:

    > OK! Dzięki za tą uwagę, bo z przyzwyczajenia patrzyłem na TME... zaraz
    > zobaczę i ocenię co i jak :)..

    Dokumentacja w TME z 11 stycznia 1999 roku...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2010-06-14 13:30:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Konop,

    Monday, June 14, 2010, 3:20:51 PM, you wrote:

> [...]
    > podałeś konkretnego transoptora ;)...
    > Ale OK, choć nie wiem, czy Ciebie dobrze zrozumiałem:
    > PC-USB-FT232-IZOLACJA-ELEKTRONIKA-PACJENT

    6N137 nie spełnia normy odstępów izolacyjnych...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2010-06-14 13:37:04
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > 6N137 nie spełnia normy odstępów izolacyjnych...

    A jak widać jest stosowany i badania zapewne przeszedł ;>...
    CHYBA, że ktoś założył, że skoro pochodzi zasilanie z PCta (pojedynczy
    środek ochrony), to w urządzeniu wystarczy zapewnić drugi pojedynczy
    środek chorny... wówczas limity są mniejsze...

    Konop

  • 30. Data: 2010-06-14 13:39:02
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Dokumentacja w TME z 11 stycznia 1999 roku...

    W tej nowszej dokumentacji też piszą, że spełnia 60601. Tylko nie podają
    w jakich przypadkach ;)... odstęp spełnia, pojemność - też. Pytanie co z
    napięciem? Niby do 8,2kV przechodzi test, ale jest do 1,45kV... piszę o
    CNY65 bez Exi... łeb od tego boli :/...

    Konop