  • 61. Data: 2010-06-17 13:17:10
    Temat: Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządzeń medycznych
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Ja wiem że proponuję takie "zrób to sam", ale czy z elementów Toslink
    > nie możnaby zestawić takich transoptorów? Maksymalna długość
    > światłowodu to 10m, a to wystarczy aż nadto. Najtańsze wersje
    > nadajników i odbiorników tego systemu (np. TORX173, TOTX173) mają
    > prędkość 6Mbps. Można sobie nawet takimi "transoptorami" płytki w
    > urządzeniu elegancko połączyć.

    To jest dobre wyjście, ale do podłączenia "na zewnątrz". Sam myślałem,
    czy nie zaproponować firmie w miarę uniwersalnej przejściówki
    USB-światłowód, pracującej na przykład jako wirtual COM. I dalej
    kabelkiem TOSLINK podłączałoby się różne urządzenia produkowane przez tą
    firmę ;))... Izolacja genialna ;)... Tyle tylko, że wtedy trzeba kupować
    dodatkowy zasilacz... Ja planuję dać przetwornicę DC/DC. Równolegle do
    tej przetwornicy lepiej dać gotowe transoptory niż jakieś konstrukcje z
    Toslinkami ;)...

    A skoro jesteś obyty w temacie ;)... To dwa pytania:
    - jak się spisują kabelki toslink? Takie z tańszych ;)... są delikatne,
    trzeba na nie uważać, czy raczej są na tyle mocne, że ciężko im zrobić
    niechcący krzywdę?
    - czy są takie moduły, jak podałeś wyżej, ale RxTx w jednym? oczywiście
    half-duplex wtedy, no ale do łączenia służyłby 1 kabelek ;)...

    Konop

  • 62. Data: 2010-06-17 14:03:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.06.2010 15:17, schrieb Konop:

> [...]
    > dodatkowy zasilacz... Ja planuję dać przetwornicę DC/DC. Równolegle do
    > tej przetwornicy lepiej dać gotowe transoptory niż jakieś konstrukcje z

    Są gotowce, przynajmniej mamy takowe do RS485. Wystarczy tylko dodać
    USB-RS485 i sprzęg gotowy. A co do zasilania, to jest też zasilanie
    przez światłowód. Znajomy ma coś takiego do urządzeń kontrolujących
    izolacje kabli wysokiego napięcia (220kV i 400kV) w czasie ich pracy.
    Urządzenia są umieszczone w tunelu z kablem co paręset metrów. Zarówno
    zasilanie, jak i komunikacja lecą po światłowodach. Ale nie chcesz
    wiedzieć, ile taka impreza kosztuje. Lasery zasilające długo zresztą nie
    wytrzymują, mniej więcej raz na rok trzeba je wymieniać. Na szczęście są
    one poza tunelem ;-).

    Waldek

  • 63. Data: 2010-06-17 17:09:08
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Są gotowce, przynajmniej mamy takowe do RS485. Wystarczy tylko dodać
    > USB-RS485 i sprzęg gotowy.

    No na pewno są gotowce, pytanie po ile ;)... Gdyby to był produkt
    "firmowy" możnaby pewne specyficzne rzeczy wrzucić do takiego interfejsu
    ;). Zwłaszcza, że u nas nie potrzeba RS-485 i robienie tasiemca
    USB->RS485->światłowód->RS485->urządzenie
    jest trochę bez sensu ;)... chyba lepiej to skrócić:
    USB->światłowód->urządzenie ;)...

> [...]
    > wiedzieć, ile taka impreza kosztuje. Lasery zasilające długo zresztą nie
    > wytrzymują, mniej więcej raz na rok trzeba je wymieniać. Na szczęście są

    Hehe, to nie słyszałem ;)... kosmiczna technologia ;)... ciekawe, czy w
    próżni można tak przesyłać bez światłowodów ;>... No ale nieważne, to
    byłby 1 światłowód za dużo więc podziękuję ;););)...

    Konop

  • 64. Data: 2010-06-17 18:41:26
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Adam Wysocki pisze:
    > Odpowiedzialność za przebicie może być dużo droższa niż 15 zł. Ja wiem, że
    > w normalnych warunkach normalnie transoptory wystarczą, ale to ma działać
    > w każdych warunkach - spocone nogi w skarpetkach (bez butów), przepięcie
    > w sieci, burza... Nie oszczędzałbym na ochronie.

    Ale czy taka "ochrona" ma jakiś głębszy sens? Przepięcie w sieci stłumi
    zwykły warystor w zasilaczu, uderzenie pioruna to będzie pewnie 'lekko'
    ponad 3kV i i tak przebije. (A jak będzie mało to warystor połknie.)

    Michoo

  • 65. Data: 2010-06-18 08:45:01
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.06.2010 19:09, schrieb Konop:

    > No na pewno są gotowce, pytanie po ile ;)... Gdyby to był produkt
    > "firmowy" możnaby pewne specyficzne rzeczy wrzucić do takiego interfejsu

    coś koło 150EUR za jeden kanał (dwukierunkowy). Potrzebujemy do kamery,
    która jest umieszczona w zdrowym polu EM (zmienne do 7T składowej
    magnetycznej).

    > Hehe, to nie słyszałem ;)... kosmiczna technologia ;)... ciekawe, czy w
    > próżni można tak przesyłać bez światłowodów ;>... No ale nieważne, to
    > byłby 1 światłowód za dużo więc podziękuję ;););)...

    Można. Nawet nie w próżni.

    Waldek

  • 66. Data: 2010-06-19 02:21:04
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > Ale czy taka "ochrona" ma jakiś głębszy sens? Przepięcie w sieci stłumi
    > zwykły warystor w zasilaczu, uderzenie pioruna to będzie pewnie 'lekko'
    > ponad 3kV i i tak przebije. (A jak będzie mało to warystor połknie.)

    Tego nie wiem - chciałbym wierzyć że mądrzejsi ode mnie ustalali te normy...

  • 67. Data: 2010-06-29 12:11:45
    Od: 2m <2...@w...pl>

    W dniu 2010-06-15 03:25, Konop pisze:

    > Początkowo 1..2 - do prototypu. Później - ciężko powiedzieć, ale
    > sądzę, że między 20 a 100 rocznie ;)...

    Zerknij do tej noty na silabs.com :
    AN520 CMOS ADVANCED GALVANIC ISOLATORS FOR MEDICAL ELECTRONICS
    Pzdr,
    2m