  • 1. Data: 2010-07-29 08:32:31
    Temat: Trasa: Katowice-Słowacja (Tatralandia-Liptovsky Mikulas)
    Od: "a...@o...pl" <a...@o...pl>

    Witam,

    W przyszłą sobotę wybieram się samochodem z Katowic na Słowację: Tatralandia -
    Liptovsky Mikulas. Czy możecie poradzić, którędy najlepiej tam pojechać? W
    którym miejscu wjechać na teren Słowacji i czy muszę (jeżeli tak, gdzie?)
    wykupić jakąs winietę, względnie unikać (warto?) autostrad? Ogólnie - będę
    wdzięczny za wszelkie - Waszym zdaniem przydatne - informacje.

    Pozdrawiam
    aj

  • 2. Data: 2010-07-29 08:46:50
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 08:32:31 +0200, a...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > którym miejscu wjechać na teren Słowacji i czy muszę (jeżeli tak, gdzie?)
    > wykupić jakąs winietę, względnie unikać (warto?) autostrad?

    Widzę że mapy jeszcze nie studiowałeś tylko pytanie od razu na grupę :)
    DK1 do Bielska - Żywiec - Korbielów - Namestovo - Podbiel - Habovka -
    Liptovsky.
    Po drodze ekspresówek/autostrad brak, winiety nie trzeba.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2010-07-29 08:49:27
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 29.07.2010 08:32, a...@o...pl pisze:
> [...]
    > wykupić jakąs winietę, względnie unikać (warto?) autostrad? Ogólnie - będę
    > wdzięczny za wszelkie - Waszym zdaniem przydatne - informacje.

    jeżeli nie zależy Ci na czasie to polecam przekroczyć granicę w Łysej
    Polanie, i objechać tatry od Słowackiej strony, dużo ładniejsze niż z
    naszej.
    Przekraczając granicę i jadąc trasą najbliżej Polski (przez Vysokie
    Tatry, Strebske Plesko Pribylina) można zaobserwować ciekawe zjawisko
    prawie zerowego ruchu, przynajmniej jak ja jechałem to na tej trasie
    minąłem maksymalnie kilka/kilkanaście samochodów. Z tym że to była zima.
    Nie wjeżdżając na autopstradę nie trzeba winietki.

  • 4. Data: 2010-07-29 08:51:47
    Od: Ramok <c...@c...com>

    On 29.07.2010 08:32, a...@o...pl napisał(a)/has written:
    > Witam,
    >
    > W przyszłą sobotę wybieram się samochodem z Katowic na Słowację: Tatralandia -
    > Liptovsky Mikulas. Czy możecie poradzić, którędy najlepiej tam pojechać?
    Bielsko-Żywiec-Korbielów-Oravska Polhora-Namestovo-Babin-Oravsky
    Podzamok-Dolny Kubin-Ruzomberok-Besenova (zjechać jak na baseny termalne
    i jadąc północną stroną Liptovskiej Mary uniknąć płatnej autostrady)-
    L.Trnovec-L.Mikulas.

    Ja najczęściej jeżdżę w ten sposób, tyle że nie przez Bielsko, a przez
    Międzybrodzie, bo nie jestem z Katowic ;) a sypiam w L.Trnovcu. Na
    Słowacji można też wybrać nieco inną, bardziej malowniczą trasę, ale
    moim zdaniem poza walorami estetycznymi, nie specjalnie warto, zwłaszcza
    w kierunku "do" Mikulasza.

    Ostatni raz jechałem tam jednak rok temu, więc może niech wypowie się
    ktoś, kto był niedawno.

    Podana trasa nie wymaga żadnych opłat, a z uwag to przestrzegać
    ograniczeń (tych ze znaków -a już zwłaszcza z załadowanym autem przed
    zakrętami- oraz terenów zabudowanych), poza "zabudową" raczej jak u nas:
    90+, a czasem i 90+++ ;D

    Pozdrawiam!
    /Ramok

  • 5. Data: 2010-07-29 08:58:31
    Od: a...@o...pl

    MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:

    > Widzę że mapy jeszcze nie studiowałeś tylko pytanie od razu na grupę :)

    Mapy - jak i instrukcje - są dla mięczaków ;)

    > DK1 do Bielska - Żywiec - Korbielów - Namestovo - Podbiel - Habovka -
    > Liptovsky.
    > Po drodze ekspresówek/autostrad brak, winiety nie trzeba.

    Dzięki wielkie. Za jednym zamachem i pod jedną wiadomością Tobie, Rafałowi i
    Ramokowi. I od razu dzięki za inne, ewentualne odpowiedzi :) Co do malowniczej
    trasy Rafała - dzięki, ale może następnym razem, nie chce mi się
    eksperymentować :)

    pozdrawiam - aj

  • 6. Data: 2010-07-29 09:18:08
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > ograniczeń (tych ze znaków -a już zwłaszcza z załadowanym autem przed
    > zakrętami- oraz terenów zabudowanych), poza "zabudową" raczej jak u nas:

    Szczególnie że przyczajony oznakowany radiowóz to zazwyczaj już punkt poboru
    opłat, punkt pomiarowy mieści się w nieoznakowanym aucie wcześniej. ;)))

  • 7. Data: 2010-07-29 09:22:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do malowniczej
    > trasy Rafała - dzięki, ale może następnym razem, nie chce mi się

    Pomysl Rafala nie jest taki zly, bo przez Korbielow jedzie sie
    dlugo i powoli,
    ale nie do LM - to jednak za duze kolko.

    Gdybys szukal jednak tematu na dluzsza wycieczke, to od strony
    Lysej Polany - baseny termalne we Vrbovie [za popradem], Bukowinie,
    Jaszczurowka, i Antalowka w Zakopanem, rynno wozki w Lomnicy, zjazd
    na hulajnogach w Smokovcu [Hrebienok] i troche gorek - jest co
    robic przez dwa tygodnie :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-07-29 10:11:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w
    > Szczególnie że przyczajony oznakowany radiowóz to zazwyczaj już
    > punkt poboru opłat, punkt pomiarowy mieści się w nieoznakowanym
    > aucie wcześniej. ;)))

    Cos sie zmienilo w ostatnich latach ? Bo wczesniej w tych rejonach
    Slowacji trudno bylo policjanta spotkac. W koncu nie mozna straszyc
    turystow przynoszacych zyski.

    A jechac wolno trzeba - to sa jednak gorskie serpentyny, kto nie
    zna trasy i nie uwaza ten wyladuje - w rowie, barierce lub w
    przepasci.

    J,

  • 9. Data: 2010-07-29 10:19:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Rafał <r...@o...pl> writes:

    > jeżeli nie zależy Ci na czasie to polecam przekroczyć granicę w Łysej
    > Polanie, i objechać tatry od Słowackiej strony, dużo ładniejsze niż z
    > naszej.

    W Jurgowie, jeśli już.

    Chyba że ktoś chce koniecznie jechać z Zakopanego pod samym parkiem
    narodowym przed drogę Balcera, to wtedy wyjedzie na Łysą...

    MJ

  • 10. Data: 2010-07-29 14:11:19
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Cos sie zmienilo w ostatnich latach ? Bo wczesniej w tych rejonach
    > Slowacji trudno bylo policjanta spotkac. W koncu nie mozna straszyc
    > turystow przynoszacych zyski.

    A co tam się ma zmienić, czasami auto z radarem stało 50m za tablicą "teren
    zabudowany" albo ograniczeniu 50km/h, a radiowóz zaparkowany ZA przystankiem
    autobusowym. Słowacy potrafią być tacy wredni, że w jednym ze sklepów
    kobieta nie chciała przyjąć transportera pustych butelek kupionych dzień
    wcześniej i zwrócić kaucji tylko wypłacić w towarze.