  • 11. Data: 2018-04-13 16:44:12
    Temat: Re: Trochę nietypowo, skuter potrzebny od zaraz :)
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, April 13, 2018 at 4:04:16 PM UTC+2, l...@g...com wrote:

    > No ale to są promile sytuacji -

    nawet ulamki prolmila ;) ale jak sie ma pecha...

    > Zawsze można się tłumaczyć (zwłaszcza przy sprzęcie z drugiej lub kolejnej ręki),
    że taki już był :P
    > IMO - kwestia nie do udowodnienia, a za działanie nieumyślne wysokiej kary nie dają
    :P

    Tu bym sie juz nie zgodzil, bo nawet nie majac PJ PoRD trzeba znac, a tam jak byk
    jest, ze motorower to ma miec blokade do max 45km/h , wiec trudno sie wykrecic jadac
    ponad 70 ;)

    A nie mowie o karze (bo te sa zazwyczaj male), ale o regresie ubezpieczeniowym. Np.
    wjedziesz w rowerzyste / dziecko... zostaje inwalida. Normalnie dozywotnia rente /
    odszkodowanie wyplaca ubezpieczyciel. Ale jak ma podstawy (np. prowadzenie pojazdu
    bez uprawnien) to wystepuje o zwrot kosztow... a tu sumy juz moga byc astronomiczne,
    jak w podanym przykladzie... im wieksza, tym chcetniej beda sie sadzic, a wygrana
    maja raczej pewna (prawnikow tez maja)

    WS

    http://www.jednoslad.pl/czy-teraz-mozna-jezdzic-moto
    rowerem-wiecej-niz-45-kmh-z-kat-b/

    http://mojafirma.infor.pl/moto/jednoslad/prawo/31850
    7,Motorower-bez-ogranicznika-predkosci-konsekwencje-
    i-kary.html

  • 12. Data: 2018-04-13 16:51:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    wrote:
> [...]

    >a tam jak byk jest, ze motorower to ma miec blokade do max 45km/h ,
    >wiec trudno sie wykrecic jadac ponad 70 ;)

    Przeciez wiadomo, ze licznik zawyza, wiec 55 nie dziwi.
    A policjanci z suszarka zlapali na wiecej ? :-)

    >A nie mowie o karze (bo te sa zazwyczaj male), ale o regresie
    >ubezpieczeniowym.
    >Np. wjedziesz w rowerzyste / dziecko... zostaje inwalida.

    Ryzyko jest, tylko jak wykazac, ze bylo 70km/h na liczniku ... albo
    naprawde ?

> [...]
    >jak w podanym przykladzie... im wieksza, tym chcetniej beda sie
    >sadzic, a wygrana maja raczej pewna (prawnikow tez maja)

    I moga skonczyc tak, ze owszem wygraja, ale obywatel ma tylko
    kieszonkowe od rodzicow :-)

    Gorzej, jak niepelnoletni ... rodzice odpowiadaja materialnie ?

    J.

  • 13. Data: 2018-04-13 16:52:31
    Od: l...@g...com

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 16:44:14 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > nawet ulamki prolmila ;) ale jak sie ma pecha...

    To nie jeździć dzisiaj (znaczy w piątek 13-ego)

    ;-)

    > Tu bym sie juz nie zgodzil, bo nawet nie majac PJ PoRD trzeba znac, a tam jak byk
    jest, ze motorower to ma miec blokade do max 45km/h , wiec trudno sie wykrecic jadac
    ponad 70 ;)

    Licznik oszukuje :P

    A przez garnek nie czuć wiatru we włosach (i wydaje się, że jedziemy 45...)

> [...]
    rowerem-wiecej-niz-45-kmh-z-kat-b/

    > http://mojafirma.infor.pl/moto/jednoslad/prawo/31850
    7,Motorower-bez-ogranicznika-predkosci-konsekwencje-

    No tak - ale z zachowaniem umiaru szanse są mikroskopijne ;-)

    Bo jak nie, to co - z łóżka strach się podnieść :P

  • 14. Data: 2018-04-13 17:29:01
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Jak dla kobiety, to może Vespa?

    Też mi przyszło do głowy, ale one >4KM mają i nie wiem czy się załapują.
    Jutro się dowiem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2018-04-13 17:30:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > https://www.otomoto.pl/oferta/barton-energy-skuter-e
    lektryczny-raty-transport-0zl-gliwice-ID6zukBS.html
    > W tym przypadku trwałośc moze mieć potencjał, o ile sprzedawca ma w
    > ofercie akumulatory. może poszukaj takich pojazdów?

    Niewiele droższe, może nie są takie złe? Do sprawdzenia.
    THX, o tym nie pomyślałem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2018-04-13 17:37:34
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > No ale to są promile sytuacji - całe stada skuterków śmigają bez blokady i nic się
    nie dzieje - poza tym, jak mówiłem, tego nie widać.

    > Zawsze można się tłumaczyć (zwłaszcza przy sprzęcie z drugiej lub kolejnej ręki),
    że taki już był :P

    > Albo że z fabryki taki wyjechał, bo kogoś na taśmie oczy bolały na widok kastracji
    sprzętu.

    Kobieta raczej szaleć nie będzie. Jestem wręcz przekonany, że 45 to
    dobre dla niej ograniczenie (dla samochodów niestety nie, wiem o tym).

    Raczej nie zaryzykuję zdjęcia, bo nawet jak nie jej wina będzie, to
    istnieje ryzyko regresu i nie chodzi mi tutaj o czyjeś zdrowie i
    milionowe kary, ale nawet zwyczajną kolizję z jakimś droższym wózkiem.

    THX za porady, na razie kobieta mi się "miga" od wyboru.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 17. Data: 2018-04-13 19:52:39
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 16:44, WS pisze:

    > nawet ulamki prolmila ;) ale jak sie ma pecha...

    > Tu bym sie juz nie zgodzil, bo nawet nie majac PJ PoRD trzeba znac, ...

    Co to znaczy "trzeba znać" ?

  • 18. Data: 2018-04-13 19:53:14
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 17:37, Irek.N. pisze:

> [...]
    > milionowe kary, ale nawet zwyczajną kolizję z jakimś droższym wózkiem.
    >
    > THX za porady, na razie kobieta mi się "miga" od wyboru.

    Czemu nie Twizy ? :-)

  • 19. Data: 2018-04-13 21:23:30
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > skuter dla kobiety bez PJ

    Irku, chyba kobiety nie lubisz. Straciła PJ, czy nie ma "od urodzenia"?
    Ja sam bym się bał w normalnym ruchu jechać 1-śladem jakimkolwiek.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 20. Data: 2018-04-13 21:45:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-13 o 17:29, Irek.N. pisze:

    > Też mi przyszło do głowy, ale one >4KM mają i nie wiem czy się załapują.
    > Jutro się dowiem.

    Te, które mają 49 cm3, to raczej na dowód osobisty.