  • 51. Data: 2014-08-30 12:11:00
    Temat: Re: Tworzenie panoram w pionowym kadrowaniu
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-08-29 14:14, Marek pisze:

    > Szczerze mówiąc nie zauważyłem. Pomijając ustawienia domyślne, po
    > załadowaniu obrazków istnieje możliwość zdefiniowania dla nich w/w
    > parametrów obiektywu w "image properties":
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7aXZBVy1
    ScTE1dEU/edit?usp=sharing

    > Obok jest ikonka "settings" a tam zakładka "optimization"
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7eFZzcFZ
    ZVS1jdDA/edit?usp=sharing

    > Nie widzę tam możliwości ustawiania rodzaju obiektywu. W rendererze też
    > niczego nie znalazłem. Możesz rozwinąć myśl?

    Oczywiście:

    https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/148944544
    30/in/photostream/

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 52. Data: 2014-08-30 15:00:17
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2014-08-29 22:58, Marek pisze:
    > Jeszcze ostatnie pytanie. Jaki soft używasz do umieszczania panoram na WWW?

    Z tej samej stajni: AutoPanoTour :-)

    Wojtek

    --
    polecam solidny polski hosting:
    ========== www.smarthost.pl ===

  • 53. Data: 2014-08-30 21:39:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-08-30 12:11, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Oczywiście:
    >
    > https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/148944544
    30/in/photostream/

    Chyba mamy inne wersje. W ustawieniach ogólnych programu mam coś takiego:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7VVlZdzR
    BS2xCNWs/edit?usp=sharing

    Zakładki niby takie same jak pokazujesz ale opcje zupełnie inne.
    Zainstalowałem bieżącą wersję AutoPano Giga. Czy to też masz?

    Marek

  • 54. Data: 2014-08-30 21:40:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-08-30 15:00, crazy bejbi pisze:

    > Z tej samej stajni: AutoPanoTour :-)

    Tak też przypuszczałem :-) Dziękuję.

    Marek

  • 55. Data: 2014-08-31 11:10:35
    Temat: Re: Tworzenie panoram - kilka słów heretyka
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-08-30 21:39, Marek pisze:

> [...]
    >

    > Zakładki niby takie same jak pokazujesz ale opcje zupełnie inne.
    > Zainstalowałem bieżącą wersję AutoPano Giga. Czy to też masz?

    Swoją zainstalowałem już dość dawno, jakiś rok temu, wersja 3.0.1.
    Od dość dawna miałem zamiar zabrania się za robienie panoram, ale
    dopiero Twój wątek zainspirował mnie w stopniu wystarczającym do
    podjęcia działania. Trochę poczytałem, zmajstrowałem zaprezentowane
    ustrojstwo. zrobiłem panoramę własnego ogródka, potem to samo Nokią
    1020, i tu powstał problem. Na ekranie komputera obie panoramy robią
    bardzo podobne wrażenie. Owszem, przyjrzenie się ujawnia flary i ogólne
    pogorszenie kontrastu przy fragmentach robionych smartfonem pod słońce,
    ale ogólne wrażenia są praktycznie takie same. Roboty z tym od cholery,
    a Nokia sama to robi, sama składa. Wygląda na to, że sobie odpuszczę.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 56. Data: 2014-08-31 12:19:01
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-08-31 11:10, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Swoją zainstalowałem już dość dawno, jakiś rok temu, wersja 3.0.1.

    Najwyraźniej poprawili ten komplikujący dualizm ustawień. I całe szczęście.

> [...]
    > ustrojstwo. zrobiłem panoramę własnego ogródka, potem to samo Nokią
    > 1020, i tu powstał problem. Na ekranie komputera obie panoramy robią

    Smarfony idą w kierunku "bajerów" i faktycznie ich soft czasem
    zaskakuje. Potrafią mieć zaimplementowane rozbudowane funkcje rodem z
    profesjonalnych aplikacji graficznych.

    Co do efektu końcowego - nie wiem jak w Nokii, ale w Nexusie 5, jakiego
    używam - masakra. Nie ma trybu manualnego albo choćby zamrażania
    ustawień, a to przekreśla zastosowanie. Chciałem zrobić pod słońce
    zdjęcie - światło ustawiane jest do punktu, do którego ostrzę... :-(

> [...]
    > ale ogólne wrażenia są praktycznie takie same. Roboty z tym od cholery,
    > a Nokia sama to robi, sama składa. Wygląda na to, że sobie odpuszczę.

    Najpierw sprawdź jak radzi sobie w innych niż doskonałe warunkach.
    Zdjęcia nocne, pod światło etc. Z tego powodu nawet na rower zabieram
    lustrzankę. Zbyt wiele razy nie udało mi się zrobić zdjęcia smartfonem.
    Nawet klasyczny zachód słońca nad jakimś polem z fantastycznymi
    światło-cieniami przepadł mi. Nie dałem rady komórką.

    Marek

  • 57. Data: 2014-08-31 13:31:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-08-31 12:19, Marek pisze:

    > Najwyraźniej poprawili ten komplikujący dualizm ustawień. I całe szczęście.

    Najdziwniejsze jest to, że przy próbie złożenia serii zdjęć zrobionych
    Sigmą przy ogniskowej 10mm AutoPano uznał, że to fisheye. Efekt:
    katastrofa. Po zaznaczeniu opcji ignorowania danych EXIF i ustawieniu
    obiektywu standardowego 15mm (przelicznik do FF) nadal interpretował to
    jako "rybkę". Pomogło otwarcie plików w Camera Raw i zapisanie jpg w tej
    wtyczce. Obrazy z CR skleił poprawnie.

    [...]

> [...]
    > Nawet klasyczny zachód słońca nad jakimś polem z fantastycznymi
    > światło-cieniami przepadł mi. Nie dałem rady komórką.

    Cenna uwaga. Pstrykam lustrzanką od co najmniej 40 lat i tylko
    sporadycznie mam w rękach coś innego. A przyzwyczajenie to druga natura :-)
    Niedawno popstrykałem trochę chwaloną Nokią 1020 na imprezie córki.
    Opóźnienie między chwilą naciśnięcia spustu a autentycznym zrobieniem
    zdjęcia spowodowało, że większość ludzi podczas tańca jest obrócona,
    powiedzmy, plecami.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 58. Data: 2014-08-31 14:11:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    Postscriptum:

    Córkę możesz zobaczyć tu, bawi się z kotkami :-)

    https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/150922546
    42/in/photostream/

    https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/150696182
    96/in/photostream/