  • 41. Data: 2018-06-21 20:43:44
    Temat: Re: Typowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Napisałeś:
    "inkrementuje adres i odczytuje górną połówkę danych na liniach D0..D15".

    Założyłem, że przed inkrementowaniem czyta D0..D15. Skoro po
    inkrementowaniu też to .....
    P.G.

  • 42. Data: 2018-06-21 21:25:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jun 2018 20:43:44 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Napisałeś:
    > "inkrementuje adres i odczytuje górną połówkę danych na liniach D0..D15".
    >
    > Założyłem, że przed inkrementowaniem czyta D0..D15. Skoro po
    > inkrementowaniu też to .....

    Procesor ustawiony omylkowo na 16-bit flash, to czyta dwa razy z
    D0..15.

    A dwie pamieci uczciwe - 32 bity naraz dostarczaja.

    J.

  • 43. Data: 2018-06-22 01:45:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Procesor ustawiony omylkowo na 16-bit flash, to czyta dwa razy z
    > D0..15.
    >
    > A dwie pamieci uczciwe - 32 bity naraz dostarczaja.

    No brawo... tak właśnie było - dzięki, zrozumiałeś doskonale.

  • 44. Data: 2018-06-22 04:48:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janusz" <j...@o...pl> wrote in message

    > Ale sam pisałeś że jest w trybie 16b i czyta na jednej szynie dwa flasze.

    > My też nie, może daj kawałek schematu z oscylogramami.

    Płyta jest zaprojektowana tak jak na obrazku 9.14.1 pod tytułem
    "32-bit wide memory bank connection" wersja b. pod tytułem
    "32 bit wide memory bank interfaced to two 16 bit memory chips".
    https://www.nxp.com/docs/en/user-guide/UM10562.pdf

    CPU jest skonfigurowany tak jakby miał 9.14.2 pod tytułem
    "16-bit wide memory bank connection"

    Niestety nie znalazłem w tym manualu co się dzieje z górną
    połówką szyny danych podczas 16-bitowych odczytów... :-(

  • 45. Data: 2018-06-22 04:52:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Niby nie ma, ale procek z natury moze chciec wystawic dwa impulsy RD.
    > tu RD nie ma, to moze inne ..

    Zerknij tu: https://www.nxp.com/docs/en/data-sheet/LPC408X_7X.pd
    Fig 21. External static memory burst read cycle

  • 46. Data: 2018-06-22 11:44:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zerknij tu: https://www.nxp.com/docs/en/data-sheet/LPC408X_7X.pd
    >Fig 21. External static memory burst read cycle

    Nieprzyjemne ... choc w sumie - przy prawdziwych pamieciach niby nie
    przeszkadza.

    A nowoczesne flashe nie maja jakis bitow korekcyjnych ?
    W sensie, ze pamietaja wiecej bitow w matrycy, a potem koryguja
    pojedyncze przeklamania jesli sie zdarza ?

    Choc niby i to mozna asynchronicznie zrobic ...

    J.

  • 47. Data: 2018-06-22 12:06:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-22 o 04:52, Pszemol pisze:

    > Zerknij tu: https://www.nxp.com/docs/en/data-sheet/LPC408X_7X.pd
    > Fig 21. External static memory burst read cycle

    I chodzą Ci te pamięci w tym burst cyklu? bo normalnie adres do ramu
    jest wpisywany
    np ce, a tutaj nie ma wpisu, pamięć na bieżąco (po czasie dostępu) musi
    udostepniać to co się pojawia na adresie, więc nie mogą to być zwykłe ramy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 48. Data: 2018-06-22 12:23:40
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > udostepniać to co się pojawia na adresie, więc nie mogą to być zwykłe ramy.

    Co to znaczy "adres do ramu jest wpisywany"?

    To są pamięci flash... Tylko odczyt. Zapis specjalnym algorytmem po
    kasowaniu całego sektora.

  • 49. Data: 2018-06-22 12:23:41
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nieprzyjemne ... choc w sumie - przy prawdziwych pamieciach niby nie
    > przeszkadza.

    Czemu nieprzyjemnie??

    > A nowoczesne flashe nie maja jakis bitow korekcyjnych ?
    > W sensie, ze pamietaja wiecej bitow w matrycy, a potem koryguja
    > pojedyncze przeklamania jesli sie zdarza ?
    >
    > Choc niby i to mozna asynchronicznie zrobic ...

    Te nie mają zadnych bitów korekcyjnych.

  • 50. Data: 2018-06-22 13:09:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Czemu nieprzyjemnie??

    No bo nie wiem czy przeczytal czy nie.
    Przy pamieci bez znaczenia, ale jakbym jakies peryferium chcial
    zrobic...

    >Te nie mają zadnych bitów korekcyjnych.

    Jestes pewien, ze w srodku nie maja ?

    Ostatnio slysze, ze nowa generacja, 16-poziomowa, 4 bity w jednej
    komorce pamietaja,
    do tej pory byly 3 bity ... to moze i zadbali o jakies korekcje.

    P.S. Sandisk robi karte uSD 200GB. Jakas dziwna pojemnosc ... czyzby
    3*64GiB=206GB, i jeszcze drobny zapas mamy ?

    J.