  • 1. Data: 2018-06-08 02:59:13
    Temat: Włoskie gniazdka sieciowe
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Znaczy się dziurki w ścianie, nie mówię o sieciach komputerowych.

    Czy Włochów porąbało z tymi gniazdkami które mają 3 dziurki
    w jednym rzędzie? I na dodatek gniazda 10A mają dziurki małej
    średnicy do której nie wejdzie nasza "normalna" Polska wtyczka
    16A przeznaczona do gniazda z bolcem? :-) Porąbało italiańców.

    Wiedziałem że w UK są inne standardy wtyczek, ale Włochy mnie
    zaskoczyły i gdyby nie miła pani w hotelu usłużyła przejściówką
    to nie podłączyłbym laptopa...

    Gdybym jechał do Japonii czy jakiegoś państwa w Afryce to
    bym sprawdził co tam mają przed wyjazdem, ale Włochy??

    Które państwa europejskie mnie jeszcze tak zaskoczą?

  • 2. Data: 2018-06-08 04:07:49
    Temat: Re: Włoskie gniazdka sieciowe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    https://www.worldstandards.eu/electricity/

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2018-06-08 05:58:58
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    https://www.youtube.com/watch?v=StxeTtTy-pk

    --
    Czarek

  • 4. Data: 2018-06-08 08:16:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Jun 2018 19:59:13 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    >
    > Gdybym jechał do Japonii czy jakiegoś państwa w Afryce to
    > bym sprawdził co tam mają przed wyjazdem, ale Włochy??

    W Europie co kraj to mial inne dziurki ... na szczescie zdazyli troche
    ujednolicic.

    > Które państwa europejskie mnie jeszcze tak zaskoczą?

    https://en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_soc
    kets
    Dania, Szwajcaria ...

    A pod koniec masz tabelke kompatybilnosci.

    J.

  • 5. Data: 2018-06-08 10:53:28
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 07 Jun 2018 19:59:13 -0500, Pszemol wrote:
    > Gdybym jechał do Japonii czy jakiegoś państwa w Afryce to bym sprawdził
    > co tam mają przed wyjazdem, ale Włochy??
    >
    > Które państwa europejskie mnie jeszcze tak zaskoczą?

    Mnie Szwajcaria zaskoczyła jak byłem pierwszy raz kilka lat temu... Co
    kraj to obyczaj.

    Mateusz

  • 6. Data: 2018-06-08 20:25:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Czarek" <c...@n...fm> wrote in message

    > https://www.youtube.com/watch?v=StxeTtTy-pk

    W sprawie Włoch, wtyczka L to tylko częśc tematu właśnie...
    Owszem, wtyczkę typu C włożysz do ich gniazdka L bo
    ma cienkie bolce ale już dużą wtyczkę E&F czyli CEE7/7.
    Mimo że gniazdko jest płaskie, bez zagłębienia, otwory
    fazowe są za cienkie aby bolce tej wtyczki tam wepchać.

    No i była wtopa.

  • 7. Data: 2018-06-08 20:27:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > https://www.worldstandards.eu/electricity/

    Pokazują tu normalne gniazdo L do którego pasuje nasza wtyczka C.
    https://www.worldstandards.eu/electricity/plugs-and-
    sockets/
    Ale niestety nie wejdzie tam wtyczka E ani F.

  • 8. Data: 2018-06-09 12:56:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 20:27 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> [...]

    Jeżdżę od kilku lat do Włoch (na narty) - do tej samej miejscowości
    (Alpy) ale do różnych apartamentów. W tym roku znowu mnie zaskoczyli -
    odkryłem, że mają trzy standardy gniazd :-) - każdy pokój był remontowany
    w innym czasie i zrobili tam inne gniazda.
    Aby nie było za łatwo - część AGD była w standardzie GB (właścicielem domu
    był Szkot) i aby wpiąć się do tej plątaniny musiałem robić konwersję
    IT/PL/GB
    Na szczęście jak jadę do Włoch zawsze mam ze sobą dwa 8m przedłużacze z 8
    gniazdami i adaptery do wpięcia przedłużaczy do gniazda.

    TG

  • 9. Data: 2018-06-09 18:47:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > Aby nie było za łatwo - część AGD była w standardzie GB (właścicielem domu
    > był Szkot) i aby wpiąć się do tej plątaniny musiałem robić konwersję

    Też mnie to zaskoczyło - co hotel to ciut inne gniazdka.
    Bida była w tym, w którym nie dało się dużej wtyczki z bolcem włożyć
    bo były tylko te trzydziurkowe co dziurki są cienkie i w jednej linii.

    > Na szczęście jak jadę do Włoch zawsze mam ze sobą dwa 8m przedłużacze
    > z 8 gniazdami i adaptery do wpięcia przedłużaczy do gniazda.

    To brzmi jak byś nie na narty jechał tylko na jakieś zawody w gry
    komputerowe z pięcioma laptopami :-)

  • 10. Data: 2018-06-09 23:20:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Kto choć trochę miał do czynienia z Włochami nie będzie zbytnio zdziwiony,
    to typowy Włoski burdel, mają (jak to młodziez mówi) wyjeb..e na wszystko.

    --
    Pozdr
    Janusz