  • 11. Data: 2018-12-09 18:55:33
    Temat: Re: UEFI
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    > Odkryłem że jednak można wyświetlić boot menu przy starcie kompa
    > (https://tinypic.pl/q3hdu8s57yto). Po prostu za późno naciskałem ten
    > cholerny F8. Trzeba to zrobić w sekundzie po włączeniu kompa i trzeba
    > trzymać F8 do skutku. Ale to i tak do d... bo w wyświetlonych opcjach
    > nie ma ani napędu optycznego z włożoną płytą z OS-em ani pendrajwa który
    > też tkwi w gnieździe i jest butowalny.

    Ten komputer to Lenovo? Bo zwykle oni dostarczają sprzęt "pod klucz", z
    którym nic nie można zrobić.

  • 12. Data: 2018-12-09 19:10:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 9 Dec 2018 18:55:33 +0100, Borneq napisał(a):

    > Ten komputer to Lenovo? Bo zwykle oni dostarczają sprzęt "pod klucz", z
    > którym nic nie można zrobić.

    Nie, to desktop składak z mobo Asusa.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2018-12-09 19:11:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 09 Dec 2018 17:43:50 +0100, Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > On Sun, 9 Dec 2018 12:22:07 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    > wrote:
    >
    > Eee, są filmiki na necie jak to zrobić, z 2014 roku, nie pomagają?

    Nie znalazłem nic sensownego. Zwłaszcza filmików :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2018-12-09 20:05:37
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Sun, 9 Dec 2018 18:53:14 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > trzymać F8 do skutku. Ale to i tak do d... bo w wyświetlonych opcjach
    > nie ma ani napędu optycznego z włożoną płytą z OS-em ani pendrajwa który

    Pewnie ani boottowlny CD ani pendrajw nie jest uefi. W ustawieniach
    zaawansowanych trzeba włączyć bootowanie z urządzeń nie-uefi.
    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 15. Data: 2018-12-09 20:44:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 9 Dec 2018 20:05:37 +0100, Leszek K. napisał(a):

    > Pewnie ani boottowlny CD ani pendrajw nie jest uefi. W ustawieniach
    > zaawansowanych trzeba włączyć bootowanie z urządzeń nie-uefi.

    W sekcji Boot mam wybrany "other OS". Poza tym, mogę wybrać Windows
    UEFI:
    https://tinypic.pl/t6q4u9cm5qnk
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2018-12-09 20:46:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 9 Dec 2018 20:34:48 +1300, Animka napisał(a):

    > Musisz sobie najpierw w Biosie ustawic co ma bootować jako pierwsze,
    > drugie i trzecie.

    Wiadomo nie od dziś że Animka ma problemy z myśleniem. Animko, jak mogę
    ustawić kolejność butowania skoro nie istnieją potrzebne pozycje? I jest
    tylko jedna pozycja?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2018-12-09 21:43:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-09, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
    > Masz tu zdjęcie mojego "boot menu" :) Konia z rzędem temu co wie
    > dlaczego mam jakieś 4 wpisy skoro mam jeden system, co one znaczą i
    > dlaczego nie ma np. napędu DVD.
    > https://tinypic.pl/8ub8u5grv618

    Zerknałem na instrukcję do tej płyty i tam jest normalne rasowe boot
    menu.

    Na zdjęciu masz u góry napisane "EZ mode". Nie masz gdzieś jakiejś
    opcji "advanced"?

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2018-12-09 22:24:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 09 Dec 2018 20:43:26 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Zerknałem na instrukcję do tej płyty i tam jest normalne rasowe boot
    > menu.
    >
    > Na zdjęciu masz u góry napisane "EZ mode". Nie masz gdzieś jakiejś
    > opcji "advanced"?

    No mam, oczywiście. Przestawiałem w tym Advanced co tylko mogłem :) I
    jak na razie d...
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2018-12-09 22:51:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Leszek K." pujp3l$dio$...@d...me

    > Pewnie ani boottowlny CD ani pendrajw nie jest uefi. W ustawieniach
    > zaawansowanych trzeba włączyć bootowanie z urządzeń nie-uefi.

    0. IMO PenFlaszka i DVD wymagają 'Legacy'.

    lub

    1. Można też (ja używam EasyBCD) wpisać PenFlaszkę
    czy DVD w BCD dysku GPT startującego w 'UEFI'.

    -=-

    Po polsku można by napisać 'BCDEasy' ;) a po
    ,,angielsku'' można by napisać 'a BCDEasy'.

    -=-

    Ja lubię wywalanie ,,partycji startowej'' (takiej malutkiej)
    i powielanie systemowej oraz zakładanie bootów każdej kopii
    partycji systemowej -- na wszelki wypadek, aby mieć możliwość
    startowania z dowolnej systemowej.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .

  • 20. Data: 2018-12-09 22:57:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-09, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Leszek K." pujp3l$dio$...@d...me

    > 0. IMO PenFlaszka i DVD wymagają 'Legacy'.

    Płyty Asusa, które mam mieszają, tj. mają obie opcje na raz dostępne.
    Np. ten sam pendrajw może być wymieniony 2x jako legacy bios i uefi.

    --
    Marcin