  • 11. Data: 2010-01-20 12:56:50
    Temat: Re: UPS - jak to sie mogłostać ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Verox,

    [...]

    > Ale co? Zgasić agregat? Czy wyłączyć bezpiecznikiem na agregacie ?

    Zgasić agregat. Niczego nie wyłączać, bo się wyindukuje badziewie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2010-01-20 13:09:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 18:58:37 +0000 (UTC), Verox napisał(a):

    > ale chciałbym zapobiec takim zniszczeniom w przyszłości,

    Najpierw dociążyć agregat czymś tam jeszcze (grzejnikiem, czajnikiem itp) o
    mocy porównywalnej z UPS-em i dopiero odłączyć UPS.
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2010-01-20 14:19:08
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 13:56:50 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Zgasić agregat. Niczego nie wyłączać, bo się wyindukuje badziewie.
    Wystarczy (o ile to mozliwe) wylaczyc wzbudzenie).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 14. Data: 2010-01-20 14:45:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Verox" <a...@b...veroxsystems.com>
    > podczas WYŁĄCZANIA wtyczki z zasilania agregatu (agregat ciągle
    > pracował), w
    > upsie błysnęło, dym i to by było na tyle.

    Z rzeczy prawdopodobnych:
    a) skok napiecia agregatu,
    b) odlaczenie tylko jednego bolca wtyczki, a przylozenie napiecia
    miedzy jeden z bolcow wtyczki, a dziure ochronna.

    > - spalone tranzystory mocy
    > - rozerwany kondensator elektrolityczny

    Ten kondensator w jakim obwodzie ? Bo moze najpierw polecial mostek
    prostowniczy ?
    Mozliwe tez ze jego resztki padly tam gdzie nie powinny i zrobily
    jakies zwarcie.

    > - popalone oporniki w układzie sterowania tranzystorami mocy,
    > płytka brązowa.

    Hm, nie wiem jaki to uklad, ale to raczej wymaga specyficznego
    uszkodzenia, moze pojsc tym tropem ?

    > Ups jest już nowy, ale chciałbym zapobiec takim zniszczeniom w
    > przyszłości,
    > ale za cholere nie wiem co i jak doprowadziło do takich
    > zniszczeń.

    Poszukac jakiegos magnetycznego stabilizatora napiecia ? Dawno temu
    to bylo dostepne, ale chyba nie na 2 kW.
    Albo podlaczyc zarowke chocby 40W - jest szansa ze cos stlumi ..

    J.

  • 15. Data: 2010-01-20 14:47:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl>

    >I ciesz się, że tylko tyle. Ciągniesz 2.2kVa czyli rzędu 10A z
    >220V z
    >kobylastej indukcyjności generatora i próbujesz ten prąd przerwać
    >wtyczką. Powodzenia, cud, że tyle przeżyło...

    Mowisz ze w takim urzadzeniu nie wolno wtyczki z kontaktu
    wyciagnac, czy ze siec ma mniejsza indukcyjnosc ?

    J.

  • 16. Data: 2010-01-20 15:09:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > Mowisz ze w takim urzadzeniu nie wolno wtyczki z kontaktu
    > wyciagnac, czy ze siec ma mniejsza indukcyjnosc ?

    W sieci masz równolegle mnóstwo odbiorników a nie tylko jeden, goły
    UPS podłączony do jedynego źródła o indukcyjnym charakterze.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2010-01-20 15:12:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jaroslaw,

    > Wystarczy (o ile to mozliwe) wylaczyc wzbudzenie).

    Małe agregaty zazwyczaj nie mają dostępnego wzbudzenia. Poza tym -
    zdarzają się wynalazki oparte na silniku indukcyjnym.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2010-01-20 16:27:30
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dlatego napisalem "o ile to mozliwe" :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 19. Data: 2010-01-20 21:06:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Jan 2010 16:12:43 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Małe agregaty zazwyczaj nie mają dostępnego wzbudzenia. Poza tym -
    >zdarzają się wynalazki oparte na silniku indukcyjnym.

    Na indukcyjnym ? Jak to dziala bez dodatkowe zrodla.
    I chyba musi byc trojfazowe ?

    J.

  • 20. Data: 2010-01-20 22:26:04
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 22:06:25 +0100, J.F. napisał(a):

    > Na indukcyjnym ? Jak to dziala bez dodatkowe zrodla. I chyba musi byc
    > trojfazowe ?
    Dziala podobno na remanencji magnetycznej niby miekkiego magnetycznie
    materialu wirnika + bateria kondziorow. Ale ja bym wolal zwykly synchron.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski