  • 1. Data: 2010-01-19 15:38:55
    Temat: Przeslanie danych po Ethernet
    Od: "TERRANova" <t...@j...eu>

    Jest sobie proste urzadzenie na kontrolerach Atmel. Zbiera pewne dane
    (niewielkie ilosci) trzeba je teraz przeslac po sici LAN czyli z
    wykorzystaniem Ethernetu. Czasami bylaby potrzeba przeslania czegos z sieci
    LAN zeby kontroler wykonal jakas operacje. Jako ze jest to jednostkowe
    urzadzenie na wlasne potrzeby a ja programista nie jestem wiec
    prawdopodobnie oprogramowanie bedzie w znienawidzonym tu przez wielu
    BASCOM-ie.
    Tutaj moje pytanko. Jaki modul (niestety najistotniejsza jest cena)
    wykorzystac tak zeby spiac go z tym atmelkiem i dalo sie w prosty sposob
    skomunikowac Atmela z modulem a modul pozniej przesle to po ethernecie. W
    ofercie znalazlem troche takich modulow ale nigdy z nich nie korzystalem
    wiec trudno powiedziec czy jakis mi sie wogole nada. Co byscie polecili do
    takiego projektu??

  • 2. Data: 2010-01-19 16:53:58
    Temat: Re: Przeslanie danych po Ethernet
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "TERRANova" <t...@j...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiec trudno powiedziec czy jakis mi sie wogole nada. Co byscie polecili do

    moduł na układzie ENC28J60, gada po SPI, więc podłączysz do AVRa bez
    kłopotu. Do kupienia na przykład na alledrogo

    @

  • 3. Data: 2010-01-19 18:05:59
    Od: "RomanF" <roman.filipecki@@onet.pl>

    http://www.shop.kristech.eu/product_info.php?cPath=7
    2&products_id=258

  • 4. Data: 2010-01-20 07:03:35
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Artur Miller pisze:
    > Użytkownik "TERRANova" <t...@j...eu> napisał w wiadomości
    >>

    > moduł na układzie ENC28J60, gada po SPI, więc podłączysz do AVRa bez
    > kłopotu. Do kupienia na przykład na alledrogo

    I wystarczy tylko dopisać sobie do niego stos TCP/IP (oczywiście w basicu).

  • 5. Data: 2010-01-20 09:00:09
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I wystarczy tylko dopisać sobie do niego stos TCP/IP (oczywiście w
    > basicu).

    no cóż ... ale jeśli jest to problem, to niedługo znajdzie się realny popyt
    na deskorolki międzykontynentalne ...

    @

  • 6. Data: 2010-01-23 22:55:40
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Wed, 20 Jan 2010 08:03:35 +0100, Zbych napisał:

    > I wystarczy tylko dopisać sobie do niego stos TCP/IP (oczywiście w basicu).

    Ale po co. Jeśli chce przesyłać tylko w segmencie sieci lan to może
    komunikować się bezpośrednio w warstwie ethernetowej, No taki szybki i
    rozległy serial. Kto powiedział że po IP ma gadać :-)

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB