  • 1. Data: 2010-01-19 16:35:37
    Temat: [lama] Podpięcie jednej kolumny głośnikowej pod oba wyjścia w wieży.
    Od: "TheOne" <p...@b...pl>

    Witam,
    W takich rzeczach jestem noga więc pytam. Czy do niewielkiej wieży sprzed
    kilku lat (taka jak tutaj
    http://www.nybass.com/showthread.php?38377-Aiwa-NSX-
    D30-Digital-Audio-System
    ) mogę podpiąć pod oba wyjścia jeden głośnik (drugi został unicestwiony
    przez wodę). W radiu mono jest, z utworami z CD nie da rady tego zrobić,
    więc niektóre dźwięki są bardzo słabo albo wcale niesłyszalne.
    Pomyślałem że połączę końce przewodów parami i tak podepnę do kolumny
    robiąc coś w stylu "mono". Coś się może wydarzyć?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-19 16:48:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 17:35:37 +0100, TheOne napisał(a):

    > mogę podpiąć pod oba wyjścia jeden głośnik

    W zasadzie nie możesz, przynajmniej bezpośrednio. Dokup sobie kolumny na
    Allegro (taka sama oporność, zbliżona konstrukcja/moc), poszukaj samego
    głośnika i napraw kolumnę albo poszukaj czy w wieży nie da się włączyć
    trybu mono na stałe jakimś przełącznikiem. W takim trybie na każdym wyjściu
    masz to samo.
    Jak będziesz kupował kolumny, pomyśl nad upgradem :) i kup dużo lepsze.
    Świetna okazja by poprawić odtwarzanie.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-19 16:50:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 17:35:37 +0100, TheOne napisał(a):

    > W takich rzeczach jestem noga

    Jeśli nie boisz się rozebrać urządzenia i wiesz z której strony trzymać
    kolbę to zewrzyj wejścia torów wzmacniacza m.cz.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2010-01-19 17:13:47
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jacek Maciejewski schrieb:

    > Jeśli nie boisz się rozebrać urządzenia i wiesz z której strony trzymać
    > kolbę to zewrzyj wejścia torów wzmacniacza m.cz.

    Po pytaniu nie sądzę, że on wie co to lutownica ;-).

    Waldek

  • 5. Data: 2010-01-19 19:53:44
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Nie wolno łączyć bezpośrednio wyjść wzmacniaczy.
    Jeden dla drugiego stanowi zwarcie i różne przykre rzeczy mogą się zdarzyć.
    Jeśli są tam nowoczesne układy scalone z odpowiednimi zabezpieczeniami to
    tylko będzie cisza albo cichutki charkot z głośników.
    Jeśli scalaki nie są dobrze zabezpieczone to z jednego do drugiego wyjścia
    popłyną tak duże prądy, że odydwa się spalą - czasem potrafi rozerwać korpus
    scalaka.

    Jest pewna możliwość podłączenia głośnika do obydwu wyjść na raz - przez
    oporniki.
    Do każdego wyjścia (zwykle czerwone zaciski) włączyć oporniki 3,3-4,7om,
    najlepiej ceramiczne o mocy 5-10 watów. wolne końce połaczyć ze sobą i
    między punkt połączenia a masę (zwykle czarne zaciski) włączyć głośnik.
    W głośniku będzie słychać muzykę z obydwu kanałów płyty, niestety moc będzie
    mniejsza i pogorszy się brzmienie, szczególnie na niskich tonach.

  • 6. Data: 2010-01-20 11:44:14
    Od: FD <f...@o...pl>

    TheOne pisze:

    sluchaj na słuchawkach....