  • 21. Data: 2010-01-21 09:20:07
    Temat: Re: UPS - jak to sie mogłostać ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    > Na indukcyjnym ? Jak to dziala bez dodatkowe zrodla.

    Nie mam pojęcia - ale działa.

    > I chyba musi byc trojfazowe ?

    Nie jestem pewien - dałbym sobie głowę uciąć, że jednofazowe również.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2010-01-21 09:46:14
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jan 20, 3:47 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl>

    > Mowisz ze w takim urzadzeniu nie wolno wtyczki z kontaktu
    > wyciagnac, czy ze siec ma mniejsza indukcyjnosc ?

    1) Wtyczka nie służy do wyłączania urządzenia. Żadnego. Niezależnie od
    tego, co sobie wyobrażają producenci niektórych urządzeń domowych.
    2) Sieć ma mniejszą efektywną indukcyjność niż taki agregat.
    3) W takim urządzeniu wtyczkę z kontaktu należy wyciągać dopiero po
    wyłączeniu urządzenia, tzn. bez obciążenia. Jeśli urządzenia nie można
    wyłączyć całkowicie, to musi ono być w stanie minimalnego poboru mocy,
    tzn. UPS na stand-by bez obciążenia na wyjściu, nie ładujący w danym
    momencie akumulatorów, nie powinien sprawić problemów gdy się go
    wyłączy wtyczką.
    4) Nie każde urządzenie może poprawnie pracować z agregatem
    prądotwórczym właśnie ze względu na stosunkowo wysoką jego impedancję
    i jej indukcyjny charakter, a także ze względu na niestabilność
    amplitudy i częstotliwości napięcia na wyjściu.

    Marek

  • 23. Data: 2010-01-22 23:21:03
    Temat: Re: UPS - jak to sie mog?ostaae ?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Jaroslaw Berezowski napisał:

    > Dziala podobno na remanencji magnetycznej niby miekkiego magnetycznie
    > materialu wirnika + bateria kondziorow. Ale ja bym wolal zwykly synchron.

    I słusznie, miejsce generatorów asynchronicznych jest w dużych sieciach
    energetycznych - bo same z siebie słabo trzymają fazę, łatwo wypadają z
    synchronizmu i bez usztywniającego wpływu sieci zewnętrznej są ogólnie
    mniej przewidywalne od synchronicznych. A jeszcze jednofazowe z fazą
    pomocniczą na kondensatorach to w ogóle moim zdaniem pomyłka.

    --
    Darek

  • 24. Data: 2010-01-22 23:24:28
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Marek Lewandowski napisał:

    [...]
> [...]
    > i jej indukcyjny charakter, a także ze względu na niestabilność
    > amplitudy i częstotliwości napięcia na wyjściu.

    Zależy z jakim - inwertorowe mają znacznie lepsze parametry (stałość
    fazy i napięcia, indukcyjność).

    --
    Darek