  • 51. Data: 2015-06-29 19:46:49
    Temat: Re: UPS + zewnętrzne akumulatory
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:7314783684$20150629135644@squadack.com...
    > Gdzie było tak bogato, że miedziane szyny dawali? Pracowałem m.in. w
    > siłowni
    > 50V 1.5kA i szyny były aluminiowe...

    Może na kluczowych obwodach, bo miedź ciężka jednak jest, ale dwukrotnie
    lepiej przewodzi...?
    A aluminium jednak pasywuje i może tam, gdzie obwody miały być przełączane,
    to miedź, a tam, gdzie już były stałe odwody, to wystarczyło aluminium? Nie
    podpytywałem energetyków... Więc tylko gdybam.
    Na swojej centrali wszystkie szyny miałem aluminiowe.

    896510439 896126048 222478125 222478457

  • 52. Data: 2015-06-29 19:49:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >Może na kluczowych obwodach, bo miedź ciężka jednak jest, ale
    >dwukrotnie lepiej przewodzi...?

    Da sie dwa razy wiecej, to przewodzi tak samo, a nadal lzejsze i
    tansze :-)

    Co prawda lekkosc w centrali niekoniecznie jest istotna, a problemy z
    pasywacja moga byc ..

    J.

  • 53. Data: 2015-06-29 19:52:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > 50A palca raczej nie przepali. Oparzyc moze, jak kto ma male czucie.
    >
    > No chyba ze urzadzenie na 50A, akumulatory daly 500, bezpiecznik byl na
    > 100 i nie zdazyl sie przepalic ...

    Też mi się tak wydawało. Można by pogdybać o łuku elektrycznym (BTW. jaki
    prąd ciągnęła świeca Jabłoczkowa?), ale to też chyba za mało...?

    896510439 896126048 222478125 222478457

  • 54. Data: 2015-06-29 20:32:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > No, po stopieniu to moze i moga, ale one raczej tylko zmiekna, i wtedy
    > spadna .

    Kolega był świadkiem jak zrobiono zwarcie śrubokrętem w małej siłowni
    telekomunikacyjnej. Szyny miedziane miały przekrój 2x1 cm. Wkrętak rozgrzał
    się tak, że po oderwaniu skapywał w postaci płynnej na obudowę i na podłogę.
    Została tylko nadtopiona rączka. Dzień później sam widziałem ślady płynnego
    metalu na podłodze, a obudowa siłowni wyglądała jak po przejechaniu
    palnikiem.

    > No, owo aluminium ma znacznie mniejszy opor niz stal.
    > Ale skoro sie dotykaja, to i nadtopienie powinno byc.

    Oczywiście na szynach były ślady nadtopień.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 55. Data: 2015-06-30 08:34:30
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jeżeli Strowger, to jest wejście z awaryjnym zasilaniem na każdy stojak z
    > osobna, lub też na każdy rząd z osobna. Podanie napięcia zrzucało
    > wybieraki na stojaku/rzędzie.

    Prośbiej było poodkręcać stojakowe, potem je po kolei powłączać... Nie
    trzeba by wtedy zrzucać, same pospadają przy właczeniu, a bezpiecznik raczej
    powinien wytrzymać. Ostatecznie, można było pouchylać wybierakowe i też po
    kolei włączać. Nie trzeba wtedy macać mechanizmów, co może oszczędzić
    nieprzewidzianych zacięć - ręką łatwo coś ruszyć i szczotki mogą się pogiąć.
    Nie powinno teoretycznie, ale różnie to bywa.

    896510439 896126048 222478125 222478457

  • 56. Data: 2015-06-30 08:43:17
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    > http://ise.pl/index.php?view=category&catid=26&optio
    n=com_joomgallery&Itemid=40&c9eff6b37df56e495c90f86c
    dbfb62ce=f77dcda44f07028d63fe937672ebe202

    Wtyczka sieciowa rozbroiła mnie kompletnie...

    Aż się zastanawiam, czy to nie było "upozowane"...

    896510439 896126048 222478125 222478457

  • 57. Data: 2015-06-30 08:50:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Pije do ich "taaaaakiej ryby" :-)

    Może i podkolorował, ale, specyfika zasilania central jednak jest taka, że
    nieostrożne jeżdżenie po szynach, może spowodować "wykolejenie"...
    Chwilowy prąd zwarcia to zastanawiam się, czy 10 kA nie przekraczał.

    > No, po stopieniu to moze i moga, ale one raczej tylko zmiekna, i wtedy
    > spadna .

    W tym jednym przypadku, powiedzmy, przepaliły się i gdzieś je wcięło.
    To też było powodem, że zrezygnowałem z metalowych oprawek pingli, nie dość,
    że mechanicznie chujówka, bo delikatne, to jeszcze nie chcialem, by mi gały
    zespawało z oczodołami, jak wlezę w stojak grzebać w transjacji, czy
    cechowniku.

    > No, owo aluminium ma znacznie mniejszy opor niz stal.
    > Ale skoro sie dotykaja, to i nadtopienie powinno byc.

    I było.

    896510439 896126048 222478125 222478457

  • 58. Data: 2015-06-30 08:54:38
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Da sie dwa razy wiecej, to przewodzi tak samo, a nadal lzejsze i tansze
    > :-)

    Ale miejsca zajmuje, a jego niekiedy wcale tak dużo nie ma.

    > Co prawda lekkosc w centrali niekoniecznie jest istotna, a problemy z
    > pasywacja moga byc ..

    No, to na takich miejscach, rozdział już był po bożemu, amelinium na
    dojściu, a rozdział już przewodami miedzianymi. I ewentualnie dalej znów
    glin.

    896510439 896126048 222478125 222478457

  • 59. Data: 2015-06-30 10:30:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
    n=com_joomgallery&Itemid=40&c9eff6b37df56e495c90f86c
    dbfb62ce=f77dcda44f07028d63fe937672ebe202

    >Wtyczka sieciowa rozbroiła mnie kompletnie...
    >Aż się zastanawiam, czy to nie było "upozowane"...

    Trudno powiedziec - znajomy kiedys mowi - jade na wies telewizor
    naprawic, pytam o antene - na dachu.
    Ide, ogladam ... przewod przeciety i zwiazany na supel.

    Inny trafil na inteligentnych malarzy - strasznie im kabelek jakis
    przeszkadzal, to przecieli, bo to sie przeciez polutuje.
    I w zasadzie mieli racje, ale zapomnieli spytac ile kosztuje spawanie
    swiatlowodow ...

    J.

  • 60. Data: 2015-06-30 10:56:43
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Inny trafil na inteligentnych malarzy - strasznie im kabelek jakis
    > przeszkadzal, to przecieli, bo to sie przeciez polutuje.

    Mniejszego kalibru problem przerabiam w związku z wymianą instalacji c.o.,
    choć to akurat nie-elektryczne, ale inteligencja podobna.
    Kaloryfer w przedsionku (wspólny na 2 mieszkania) umieszczony z dupy, tak,
    ze drzwi nie mogą się do końca otworzyć. Zgłosiłem.
    Panowie przyszli, zamontowali obok istniejącego odbojnika drugi, tak, że
    drzwi otwierają się jeszcze mniej, zapomnieli jednakże o rzeczy uważam,
    istotnej... Aby zrobić miejsce drugiemu odbojnikowi, pocięli położony
    dywanik, nie pytając nikogo o zgodę, mimo, że byłem w domu, a do drzwi było
    ok. 1.5 metra, by zapukać. Zgłosiłem ponownie i czekam, aż przyjdzie z
    administracji gość od techniki, zastanawiam się, czy nadzor budowlany
    zainteresować, bo mam wrażenie, że projektu nie było.

    > I w zasadzie mieli racje, ale zapomnieli spytac ile kosztuje spawanie
    > swiatlowodow ...

    Ba, nawet jeśli zwykły kabel, to taka zmiana może poważnie naruszyć jego
    parametry, pojawią się odbicia i np. przepływność spadnie z 10 do 2 Mbps.
    Bajdełej, kto pokrył koszty tego spawania i ile wyniosły? Bo tak jestem
    ciekaw, czy komuś mina zrzedła, czy rozeszło się po kościach i poszło w
    koszty do odliczenia...?
    Co do dywanika - gdyby nie pocięli, to może bym odpuścił, choć już dwa razy
    się o klamkę dźwięknąłem. Ale kurna, o zasadę chodzi. Ich szczęście, że to
    nie jest dywanik-pamiątka-po-Babci, bo by fruwali... Kuźwa, czy to takie
    trudne zapukać i powiedzieć "panie, nie wejdzie nam tu, jesli nie potniemy".
    Dobra, tnij pan, przeżyję. Ale nikt nie spytał. Ale nic to, ja się po prostu
    czepiam... :P

    Czasem się zastanawiam, czemu ludzie tak bardzo nie myślą o konsekwencjach
    tego, co robią...

    896510439 896126048 222478125 222478457