  • 61. Data: 2015-06-30 15:42:48
    Temat: Re: UPS + zewnętrzne akumulatory
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-30 o 08:34, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Prośbiej było poodkręcać stojakowe, potem je po kolei powłączać... Nie
    > trzeba by wtedy zrzucać, same pospadają przy właczeniu, a bezpiecznik
    > raczej powinien wytrzymać. Ostatecznie, można było pouchylać wybierakowe
    > i też po kolei włączać. Nie trzeba wtedy macać mechanizmów, co może
    > oszczędzić nieprzewidzianych zacięć - ręką łatwo coś ruszyć i szczotki
    > mogą się pogiąć. Nie powinno teoretycznie, ale różnie to bywa.

    Ja byłem na centrali wojskowej.
    Praktycznie nikt nie znał się na tym. Stąd moja wiedza jest mocno
    fragmentaryczna i bardzo wybiórcza. A z racji tego, że sam chciałem
    wiedzieć, na czym pracuję, to "co chwilę" męczyłem porucznika pytaniami,
    sam próbowałem ogarnąć temat, i kiedy tylko się dało (przepustki
    "stałki" mieliśmy praktycznie bez ograniczeń) chodziłem po innych
    centralach (miejskie i zakładowe) i się dopytywałem.

    Po pół roku to już wszyscy mnie się pytali :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 62. Data: 2015-06-30 16:11:07
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ja byłem na centrali wojskowej.
    > Praktycznie nikt nie znał się na tym. Stąd moja wiedza jest mocno
    > fragmentaryczna i bardzo wybiórcza. A z racji tego, że sam chciałem

    Nie da się chyba wiedzieć wszystkiego. Np. tego, "cóż to za tajemnicze
    gniazdko trzecie od lewej w drugikm rzędzie" :)

> [...]
    > mieliśmy praktycznie bez ograniczeń) chodziłem po innych centralach
    > (miejskie i zakładowe) i się dopytywałem.

    Słuszny sposób zaspokojenia potrzeby wiedzy.

    > Po pół roku to już wszyscy mnie się pytali :)

    Najlepsze, jak ja na początku swojej, pozapisywałem wszystkie telefony
    (technik i tzw. automatyczny abonent) na kartce, a było tego ponad 50. I
    stale te kartki gubiłem :) Wkurzyłem się, zapamiętałem wszystkie te numery i
    potem mnie pytano "jaki jest numer na Mariańską drugą?", czy "daj numer
    automatycznego na Woli!", fajne uczucie.
    Oczywiście, numery pozostałych ACMM też miałem w małym palcu prawie. Do dziś
    niektóre pamiętam, np. ACMM Kraków, 116299, potem przed jedenastką doszła
    czwórka (w ogóle, matryca zmian numeracji w Krakowie liczyła 40 pozycji).
    ACMM Kielce 41747, jako ciekawostkę podam, że numery do wszystkich techników
    central i na tzw. biura napraw w Krakowie, były jawnie zamieszczone w
    oficjalnej książce telefonicznej, włącznie z adresami obiektów, tak więc, CA
    Grzegórzki, 11xxxx i 12xxxx, mieściła się przy Pilotów 4, dziś obok jest
    Tesco :) Śródmieście 21 i 22, to (tu mogę się "mylnąć") Wielopole 1, albo 2.
    Wola Duchacka 55 i chyba 56 - Dauna 66, Dębniki 66xxxx, to Kapelanka 4.
    Oczywiście, to są dane z dawniejszych czasów, jeszcze przed cyfryzacją
    sieci. Schemat do techników central to xx1111, naprawa xx1112, automatyczny
    xx0000.

    Sorry, ze zanudzam, ale tak jakoś mi się na wspominki zbiera... :) i NMSP
    :))

    896510439 896126048 222478125 222478457 (a dzwonią sqrviele...)

  • 63. Data: 2015-06-30 17:41:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czasem się zastanawiam, czemu ludzie tak bardzo nie myślą o konsekwencjach
    > tego, co robią...

    Myślą po staropolsku: "Jakoś to będzie..."

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 64. Data: 2015-06-30 17:56:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-30 o 16:11, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > numery i potem mnie pytano "jaki jest numer na Mariańską drugą?", czy
    > "daj numer automatycznego na Woli!", fajne uczucie.

    Ja na początku miałem problem z zapamiętaniem numerów, pracując na
    centrali. Aby tego nie pokazać, gdy ktoś dzwonił, mówiłem sakramentalne
    "łączę" i wtykałem sznurek w nr 120 - pusty. Równocześnie drugim okiem
    szukałem w liście abonentów prawidłowego numeru i pomiędzy jednym a
    drugim sygnałem wołania przełączałem sznurek na numer właściwy.

    > Oczywiście, numery pozostałych ACMM też miałem w małym palcu prawie. Do
    > dziś niektóre pamiętam, np. ACMM Kraków, 116299, potem przed jedenastką
    > (..)

    Coś podobnego było na dalekopisach.

    Natomiast w czasach dzwonienia do drugiego miasta przez "dziewiątki",
    znałem tych numerów dużo. Wybierało się przykładowo 91 (Tarnów) potem 93
    (Bochnia?), 97 Kraków itd szeregowo można było dzwonić daleko. I tanio.
    Zresztą centrala miejska liczyła wtedy zawsze tylko jeden impuls.

    > Sorry, ze zanudzam, ale tak jakoś mi się na wspominki zbiera... :) i
    > NMSP :))

    Zawsze można się gdzieś ugadać na "krzynkę browca" ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 65. Data: 2015-06-30 18:16:45
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    n=com_joomgallery&Itemid=40&c9eff6b37df56e495c90f86c
    dbfb62ce=f77dcda44f07028d63fe937672ebe202

    Upozowane? Może ale widać osmalenia na wtyczce, więc zanim ktoś ją
    rozebrał, to się parę razy zdziwił.
    > Trudno powiedziec - znajomy kiedys mowi - jade na wies telewizor
    > naprawic, pytam o antene - na dachu.
    > Ide, ogladam ... przewod przeciety i zwiazany na supel.

    Coś pewnien mój nauczyciel wspominał, że kiedyś jego mały syn do
    zepsutego magnetowidu wsunął obrazek jakiegoś świętego. Myślał, że
    pomoże :-)

    > Inny trafil na inteligentnych malarzy - strasznie im kabelek jakis
    > przeszkadzal, to przecieli, bo to sie przeciez polutuje.
    > I w zasadzie mieli racje, ale zapomnieli spytac ile kosztuje spawanie
    > swiatlowodow ...
    >
    > J.

    Dało się te światłowody naciągnąć? To na ogół jest największy problem,
    bo dobry spaw to nie sztuka - wkłada się i maszyna sama to robi. Strata
    to ułamek decybela.

  • 66. Data: 2015-06-30 18:28:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F. napisał:
    n=com_joomgallery&Itemid=40&c9eff6b37df56e495c90f86c
    dbfb62ce=f77dcda44f07028d63fe937672ebe202

    >Upozowane? Może ale widać osmalenia na wtyczce, więc zanim ktoś ją
    >rozebrał, to się parę razy zdziwił.

    Niewielkie te osmalenia, moze z innego powodu.
    I jakby na PE ... roznicowka nie powinna szybciej wylaczyc /

    >Dało się te światłowody naciągnąć? To na ogół jest największy
    >problem, bo dobry spaw to nie sztuka - wkłada się i maszyna sama to
    >robi. Strata to ułamek decybela.

    Tylko ze wtedy maszyna kosztowala tyle co dobry samochod.
    Wiec jeden spaw mogl wiecej niz cale malowanie :-)

    J.

  • 67. Data: 2015-06-30 22:02:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:5592b851$0$8381$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Myślą po staropolsku: "Jakoś to będzie..."

    Z jakiegoś wierszyka ze szkoły podstawowej:
    "...
    Co gubi zawsze i wszędzie?
    'Jakoś to będzie'.
    ..."
    Nie pamiętam, gdzie leżał, ale ten fragment zapamiętałem bardzo dobrze. Coś
    w tym jest.
    "Nasrałem sąsiadowi na wycieraczkę i się bardzo wkurwił... - co się
    martwisz, jakos to będzie".
    Po staropolsku... Tradycję szanować należy, ale nie trwać jak beton.
    Ergo - zgadzamy się...

    896510439 896126048 222478125 222478457

  • 68. Data: 2015-06-30 23:32:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]

    Było fajne opowiadanie w necie, jak gościa komuna skierowała do pracy gdzieś
    chyba w okolicy zachodnich rubieży .pl (chyba w okolice Wałbrzycha, jakoś
    tak), i jedna scenka opowiadania przedstawiała mniej-więcej coś takiego, jak
    zaprzyjaźniony milicjant czy to wtyczusię ładuje w gniazdko "to trzecie od
    lewej w drugim rzędzie" i łaczy się z jakimś tajnym miejscem. Tematem akcji
    jest praca na kolei i dworzec... niestety, nie mogę tego ponownie znaleźć.

> [...]
    > (Bochnia?), 97 Kraków itd szeregowo można było dzwonić daleko. I tanio.
    > Zresztą centrala miejska liczyła wtedy zawsze tylko jeden impuls.

    Za czasów strowgerowych w Wa-wie, w razie np. braku monety do automatu,
    można było wskoczyć w łańcuch taki:
    458~59~5~0~ i dostawało się z powrotem miasto. Tyldy oznaczają sygnały, co
    wskakiwało po drodze to nie wiem, próbowałem skanować, ale nic nie
    wyskanowałem, 458 to za dawnych czasów jedyna numeracja 9-cyfrowa (widziana
    z zewnątrz jako np. 224585950), gdyż była konieczność dodzwaniania się przez
    ACMM na numery 458~XXXX siedzących w numeracji warszawskiej. Dało się więc
    wybrać nasz łańcuch, ale już się nie dało wybierać dalej, to mogli tylko
    abonenci strowgerów w Wa-wie.
    Nie zastosowano podobnego obejścia dla numeracji wojskowej, która w Wa-wie
    osiągana była numeracją 308xxxx i 309xxxx, wybrać się dało, ale nie
    zaaranżowano tego w ACMM jako numer 9-cyfrowy i wybieranie kończyło się na
    przedostatniej cyfrze. Więc tylko abonenci numeracji warszawskiej mogli.
    Innych 7-cyfrówek nie kojarzę, natomiast podobno coś osiągali abonenci
    Otwocka, po wybraniu 7880, ale nie dane mi było wyskanować tego. Tamtejszy
    strowger, wymieniony później na EWSD, jedyny Siemens poza Warszawą, jak
    pozostałe "okręgowe", posiadał rejestry, nie wiem, czy nie takie, kolega,
    który odszedł z ACMM i robił na centrali w Komorowie (589xxx), narzekał na
    te rejestry okrutnie... https://www.youtube.com/watch?v=_xI9tXi-UNs Raczej
    nie takie... ale idea ta sama, warto zobaczyć, bo trudno znaleźć takie
    kawałki, a pomysł techniczny jest genialny i prosty zarazem (na filmie
    konkretnie jest powtarzacz serii).
    Poszedłbym na taką centralę za każde pieniądze...

    > Zawsze można się gdzieś ugadać na "krzynkę browca" ;)

    Niom :) Jakby jeszcze udało się z pl.misc.telefonia dobrać kogoś do
    spotkania, choć nie wiem, ilu jeszcze tam czyta (grupa jest prawie martwa),
    to mogło by z tego wyjść świetne spotkanie :) Kilka spotkań było w
    Warszawie, kilka w Poznaniu, grupowo został też pożegnany ostatni Strowger w
    .pl, w Lwówku (wielkopolskim). Było by o czym gadać :)) Ja jestem z Warszawy
    i mam dużo wolnego czasu :)

    896510439 896126048 222478125 222478457